درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 01:49   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24917صفحه نخست » یکشنبه، 3 مرداد 1395 - 12:39
بحرانی علمی در دنیای پر دروغ شبکه اجتماعی:
شبکه های اجتماعی، بنگاه انتشار بی سوادی مدرن
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شبکه های اجتماعی امروزه به عنوان منابع سریع انتشار اخبار مطرح هستند ولی به جرئت می توان گفت که میزان دروغ های موجود در این شبکه ها به مراتب بیشتر از حقایق موجود در آنها است و به همین دلیل نیز نباید به هر آنچه در آنها می خوانید اطمینان کنید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شبکه های اجتماعی امروزه به عنوان منابع سریع انتشار اخبار مطرح هستند ولی به جرئت می توان گفت که میزان دروغ های موجود در این شبکه ها به مراتب بیشتر از حقایق موجود در آنها است و به همین دلیل نیز نباید به هر آنچه در آنها می خوانید اطمینان کنید.

شایعات بسیاری قبل از تایید شدن دست به دست در شبکه های اجتماعی بسیار بزرگ و معتبر مانند فیس بوک و توئیتر دست به دست می شوند و حتی میزان درست و نادرستی آنها نیز بر روی سرعت انتشارشان تاثیری نخواهد گذاشت. اغلب حقیقت بودن و درستی اخبار توسط افراد نادیده گرفته می شود و گاهی می توان گفت که محتوای این شبکه ها به نحوی طراحی می شوند که در آنها اخبار قبل از تایید شدن به بیرون درز کرده و در میان افراد عضو این شبکه ها دست به دست می شوند.


این امر می تواند به یک نوع بی سوادی علمی منتهی شود که در میان عموم کاربران این شبکه ها به راحتی ترویج می یابد. برای نمونه می توان به ماجرای درمان سریع سوختگی با قرار دادن سفیده تخم مرغ بر روی آن اشاره کرد. این داستان به سرعت در شبکه های اجتماعی منتشر شده و بین کاربران رواج پیدا کرد ولی پس از بررسی های پزشکی مشخص شد که این روش نه تنها نمی تواند سوختگی را درمان کند بلکه ممکن است موجب عفونت شدید محل سوختگی گردد.


به این ترتیب باید گفت که محتوای شبکه های اجتماعی از نظر علمی به هیچ عنوان قابل تائید نیستند؛ و یا حداقل باید گفت که پیش از باور کردن یک خبر منتشر شده در شبکه های اجتماعی باید به منبع این خبر و میزان اعتبار این منبع توجه ویژه ای داشت. منابع خبری متعددی در شبکه های اجتماعی وجود دارند که بدون نظارت علمی و توسط افراد کم سواد اداره می شوند و از گفتن هیچ دروغی برای دریافت توجه بیشتر باک ندارند، به همین دلیل نیز دانشمندان پیشنهاد می کنند که به این دنیای مجازی تکیه نداشته و به دنبال منابع خبری مفید و معتبر بروید.


منبع: Engadget- سیناپرس

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد