درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 14:01   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  🟠 پولیتزر عکاسی به تصاویر بحران مهاجرت در مرز آمریکا و مکزیک رسید
  مک دونالد به دنبال افزایش تعامل با مشتریان از طریق سرمایه‌گذاری در بازاریابی دیجیتال
  واتس‌اپ با طرح جدید بی‌رنگ و امکانات تازه برای همه کاربران عرضه شد!
  دکتر مهدی فرقانی بازتاب دهنده صدای بی صدایان
  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند
  نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار: توانمندسازی جوامع برای رسیدن به اهداف 2030
  ادوبی مدعی است هوش مصنوعی جایگزین دوربین‌های دیجیتال خواهد شد
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  گوگل خواستار به‌روزرسانی قوانین مهاجرت ایالات متحده برای جذب استعدادهای بیشتر در هوش مصنوعی است
  مدیر عامل بزرگترین شرکت تبلیغاتی جهان هدف کلاهبرداری دیپ‌فیک قرار گرفت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24058صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 25 خرداد 1398 - 22:46
اهمیت حیاتی روزنامه نگار حرفه ای از زبان مسعود برزین
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- 24 خرداد 1345 هجری خورشیدی (14 ژوئن 1966) و در مراسمی به مناسبت دهمین سالروز آغاز بکار نخستین دوره آموزش روزنامه نگاری در ایران، مسعود برزین نخستین دبیر انتخابی سندیکای روزنامه نگاران ایران ضمن تشریح اهمیت حیاتی روزنامه نگار حرفه ای
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- 24 خرداد 1345 هجری خورشیدی (14 ژوئن 1966) و در مراسمی به مناسبت دهمین سالروز آغاز بکار نخستین دوره آموزش روزنامه نگاری در ایران، مسعود برزین نخستین دبیر انتخابی سندیکای روزنامه نگاران ایران ضمن تشریح اهمیت حیاتی روزنامه نگار حرفه ای به معنای واقعی کلمه برای جامعه ملی و جامعه جهانی (بشریت)، از تجربه خود مثالی آورد و گفت: "در بهار سال 1332 (1953 میلادی) مستقیما از دکتر مصدق که با او دیدار داشتم، و دو سال بعد از آن شخصا از نهرو [رهبر وقت هند] که باهم گفت و شنود داشتیم شنیدم که گفتند برتری یافتن ایالات متحده بر سایر کشورها در قرن 20، نتیجه داشتن روزنامه نگار خوب، سینماگر قابل [هالیوود] و دیپلمات آگاه، باتجربه و دلسوز بوده است.

 

به علاوه، وسعت دادن به قلمرو دلار [جهانی کردن آن] که این هم نتیجه وجود اقتصاددانان شایسته است که سود کشور را بر منافع شخصی ترجیح می دهند. همچنین عادت [روش] مقامات دولتی و دیپلماتیک آمریکایی که پس از کناره گیری و یا از دست دادن کار نمی روند تجربه و دانش خودرا حبس کنند بلکه آن را بدون چشمداشت برای «دادن نظر [و اندرز]» بکار می برند.".


انتشار همین بیان در تهران و رسیدن آن به گوش شاه سبب ایجاد دوره لیسانس روزنامه نگاری در دانشگاه تهران شد و به اضافه، دوره های شبانه «آموزش ضمن کار» برای روزنامه نگاران شاغل زیر نظر مسعود برزین. برزین که در آگست 2010 در 91 سالگی درگذشت در عین حال آخرین مدیرعامل سازمان رادیوتلویزیون دولتی ایران در نظام پیشین [زمان نخست وزیری بختیار] بود که طرحی برای شورایی کردن مدیریت برنامه های آن تهیه کرده بود که بعدا به دست صادق قطب زاده افتاد که آن را ظاهرا به دور افکند.


نهرو نظر خودرا به اجرا گذارد؛ «بالیوود» در برابر هالیوود به وجود آمد و روزنامه نگاران و اقتصاددانان هندی اینک در سراسر جهان و حتی در ایالات متحده سرگرم بکار و مصدر امور هستند ولی کشورهای دیگر هنوز نتوانسته اند به حد آمریکا، انستیتوی بررسی های استراتژی ـ پالیسی (تینک تانک = اندیشکده) داشته باشند که اعضای آنها عمدتا مقامات و دیپلمات های پیشین هستند. جهانیان از اوایل قرن 20 با آمریکا از طریق فیلمهای تولید شده در هالیوود و نقل و ترجمه مقالات رسانه های این کشور ازجمله کتابها و نیز کامل و ساده نویس بودن اخبار اسوسییتدپرس آشنا شدند و همچنین خودروهای ساده ساخت و ارزان ایالات متحده.


آموزش 4 ساله روزنامه نگاری دانشگاه تهران (لیسانس) که در دهه 1340 دایر شده بود تنها یک دوره عمر کرد زیرا نشریه کافی برای جذب فارغ التحصیلان آن وجود نداشت!. این دوره تحصیلی سالها بعد در این دانشگاه از سر گرفته شد. در این فاصله، دکتر مصباح زاده ناشر روزنامه کیهان یک مدرسه عالی آموزش روزنامه نگاری تاسیس کرده بود. باید دانست که آموختن قواعد روزنامه نگاری برای روزنامه نگار شدن کافی نیست باید استعداد این کار، هوش سرشار و علاقه مندی به انسان داشت و به دور از مادیگری بود. ضعف جهان امروز ـ از دهه دوم قرن 20 به این سوی، کمبود روزنامه نگار و تاریخنگار خوب است و این کمبود از آغاز قرن 21 بیش از گذشته احساس می شود.

 

 

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  تکنیک شش کلاه تفکر


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  راه‌های ایجاد فرهنگ مسوولیت‌‌‌پذیری و پاسخگویی


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی


  صنعت مراقبت‌های بهداشتی: ارایه یک داستان، نه یک محصول


  گناه جهـــل من


  ارتباطات شرکتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد