درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 22:27   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23647صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 5 خرداد 1395 - 09:46
نباید به حرفه روابط عمومی به عنوان یک شغل فانتزی نگاه کرد
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پدر جامعه شناسی علوم ارتباطات ایران با بیان اینکه نباید به حرفه روابط عمومی به عنوان یک شغل فانتزی نگاه کرد، گفت: استفاده از متخصصان و کارشناسان حرفه ای در روابط عمومی سازمان ها یک ضرورت است.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پدر جامعه شناسی علوم ارتباطات ایران با بیان اینکه نباید به حرفه روابط عمومی به عنوان یک شغل فانتزی نگاه کرد، گفت: استفاده از متخصصان و کارشناسان حرفه ای در روابط عمومی سازمان ها یک ضرورت است.

پروفسور باقر ساروخانی روز چهارشنبه در گفت و گو باخبرنگار فرهنگی ایرنا، با تبریک و گرامیداشت ایامی که به نام روابط عمومی و ارتباطات نامگذاری شده، گفت: در این هفته جایگاه روابط عمومی بهتر و بیشتر شناخته شده و می توان مشکلات و مسائل این حرفه را مطرح و درباره آنها تصمیم گیری کرد.


وی با بیان اینکه امروزه از حرفه روابط عمومی به عنوان یک بحث جدید یاد می شود که هنوز در سنت های مدیریتی ایران جایی ندارد، گفت: بسیاری از مدیران روابط عمومی ها را در حد مجلس گردان، انجام امور تبلیغات، اعلامیه پخش کردن، آگهی دادن و ... تلقی می کنند.


ساروخانی افزود:‌ امروز حتی به جایگاه روابط عمومی توجه نمی شود و خیلی از مدیران، مسئولان روابط عمومی ها را تخصصی انتخاب نمی کنند بلکه انتخاب ها سلیقه ای شده است.


پدرجامعه شناسی علوم ارتباطات همچنین با بیان اینکه آنها تصور می کنند که حرفه روابط عمومی به نوعی شغل فانتزی است، تاکید کرد: همه اینها نه تنها به روابط عمومی بلکه این انتخاب نادرست به سازمان ها نیز آسیب می زند.


پروفسور ساروخانی تصریح کرد: سازمانی که روابط عمومی قوی ندارد هرگز به توفیق نخواهد رسید؛ هر کشوری که باشد فرقی نمی کند سازمان در رخوت و خواب نمی تواند با حوادث دنیا حرکت کند.


وی اظهار داشت: اولین رسالت روابط عمومی ها این است که سازمان را با حوادث جدید منطبق و جریان های جدید اندیشه را وارد سازمان کنند.


به گفته وی روابط عمومی ها همچنین پویایی جامعه را در داخل سازمان انعکاس می دهند و سازمانی که نتواند با دنیای امروز حرکت کند در غربت زندگی خواهد کرد.


این پیشکسوت علوم ارتباطات اضافه کرد: روابط عمومی حیات و جان مایه سازمان است که سازمان را با دنیای جدید انطباق می دهد.


به گفته ساروخانی، ما روابط عمومی را نه تنها در وجود سازمان بلکه در حضور سازمان هم می بینیم لذا اولین گام سازمان باید با روابط عمومی باشد.


وی با ذکر مثالی اظهار داشت: اگر بخواهیم یک کارخانه سوزن سازی راه اندازی کنیم اولین پرسش روابط عمومی باید این باشد که آیا مردم سوزن مصرف می کنند؟ چه نوع؟ چه حجمی و بعد آیا بازار ما اشباع شده است و یا رقابتی و چقدر بازار جای دارد که ما شرکت در حال راه اندازی سوزن سازی را در آنجا قرار دهیم.


به اعتقاد ساروخانی، نطفه سازمان ها با روابط عمومی بسته می شود لذا چنانچه از اطلاعات اساسی روابط عمومی ها استفاده نشود هرگز آن سازمان و شرکت به توفیق نخواهد رسید.


ساروخانی در عین حال گفت: معتقدیم که اگر سازمانی نتواند روابط عمومی قوی داشته باشد قطعا دچار شکست خواهد شد از این رو وجود روابط عمومی قوی نماد پیشرفت و موفقیت سازمان خواهد بود.


پدر جامعه شناسی ارتباطات ایران به هفته روابط عمومی اشاره و ابراز امیدواری کرد که در این هفته دست اندرکاران روابط عمومی بتوانند صدای رسای این حرفه را به گوش مدیران و مسئولان جامعه برسانند.


به گفته وی، روابط عمومی ها باید سفیر اندیشه ها بوده و بتوانند تکنولوژی را جابجا و با گفتمان سازی با مخاطبان، خواسته های آنها را به درون و برون سازمان منعکس کنند.


ساروخانی تاکید کرد که امروز نیازمند یک روابط عمومی قوی هستیم که بتواند حتی ارزشهای تازه را به سازمان برده و حتی در داخل سازمانها نظام پیشنهادات را اجرا کند.


به گفته وی، هیچ سازمان موفقی را نمی بینیم که فقط اندیشه ها از بالا به پایین منتقل شود بلکه سازمانی موفق است که اندیشه ها رفت و آمد داشته باشد.


پدر جامعه شناسی ارتباطات ایران در عین حال اظهار داشت: روابط عمومی نوید بخش حرکت اندیشه هاست چه اندیشه های بیرونی و چه اندیشه هایی که در داخل سازمان مبادله می شوند اینجاست که سازمان توفیق پیدا کرده و پویایی می یابد.


ساروخانی همچنین تاکید کرد: روابط عمومی باید افق های دور را دیده و برای آنها برنامه ریزی کند.


پدرجامعه شناسی علوم ارتباطات تاکید کرد که باید دست به دست دهیم تا روابط عمومی ها در سازمان ها نهادینه شوند بطوریکه آنها در جایگاه خودشان قرار گرفته و از این طریق جامعه به اوج برسد.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد