درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 03:44   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21822صفحه نخست » سه شنبه، 4 اسفند 1394 - 13:11
توصیه‌هایی کاربردی برای مدیران روابط عمومی، احیای برند
بسیاری از شرکت‌ها و برندها دوست دارند که در نظر مشتریان خود جایگاه موقر و متینی داشته باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، بسیاری از شرکت‌ها و برندها دوست دارند که در نظر مشتریان خود جایگاه موقر و متینی داشته باشند. این امر به خودی خود بسیار خوب است اما اغلب اوقات باعث خسته‌کننده و شبیه به هم شدن برند‌ها و شرکت‌ها به یکدیگر می‌شود. همچنین برای برندی که درگذشته بسیار خلاق و متفاوت با دیگران بوده است این امر یعنی مانند دیگران به نظر رسیدن، پسرفت وحشتناکی است. تغییر این جایگاه کسالت آور نیازمند تلاش فراوان برای تغییر نگرش تثبیت شده مردم در مورد برند مورد نظر می‌باشد. یکی از این راه‌های مناسب برای تغییر نگرش عمومی نسبت به برند و شرکت احیا و بازسازی محصولات قدیمی شرکت به طور خلاقانه است.

این چالش بزرگی برای اغلب شرکت‌ها در طول زمان است. از یک‌طرف بازسازی محصولات قدیمی به معنای وفاداری شرکت به الگو و طرح‌های خود است و از طرف دیگر این امر نیازمند جلب رضایت هر دو گروه مشتریان قدیمی و مشتریان جدید که به طبع سلیقه‌های متفاوتی دارند است.

ایده

شرکت ایتالیایی Piaggio تولید اسکوتر‌های مشهور Vespa را از سال 1946 شروع کرد. Vespa  در زبان ایتالیایی به معنای وز وز زنبور است و اشاره به سروصدایی که این اسکوتر هنگام حرکت تولید می‌کرد دارد.در دهه 50 و 60 میلادی این اسکوتر جایگزین بسیار شیک و مناسبی برای موتورسیکلت‌ها بود که مورد استفاده اغلب مردم قرار می‌گرفت. پس از دهه 60 میلادی و به‌خصوص در سال‌های اخیر محبوبیت برند Piaggio به‌شدت کاهش یافت؛ به همین دلیل رؤسای شرکت تصمیم به بازسازی و احیای برند خود گرفتند.

در همین راستا آژانس روابط عمومی Piaggio  در بریتانیا از افراد مشهور این کشور دعوت کرد تا Vespa رویای خود را طراحی کنند و به شرکت تحویل دهند تا در نهایت طرح برگزیده این کمپین به تولید رسیده و به‌عنوان یادبود به طراح آن اهدا شود. این کمپین با استقبال افراد مشهور بریتانیا مواجه شد برای مثال هلن فیلدینگ نویسنده مجموعه رمان‌های بریجیت جونز طرح وسپای مخصوص بانوان را ارائه کرد در حالی که دیوید بیلی عکاس مشهور بریتانیایی طرح وسپای پوشیده شده با خز را ارائه کرد. به موازات این کمپین یک طرح دیگر نیز از جانب شرکت ارائه شد و آن به نمایش درآمدن طرح‌های پیشنهادی در حراجی مشهور Sotheby’s بود.

همچنین شرکت Piaggio  به شرکت‌کنندگان قول داد تا علاوه بر تولید طرح برگزیده، یک نمونه واقعی از تمامی طرح‌های پیشنهادی را به طراحان آن هدیه بدهد. این کمپین بدون هیچگونه تردیدی تاثیر بسیار زیادی بر احیای دوباره این شرکت داشت. علاوه بر منفعتی که برای شرکت Piaggio فراهم شد، در یک اقدام بشر دوستانه شرکت‌کنندگان این کمپین تصمیم گرفتند طرح‌های خود را برای کمک به موسسات خیریه فعال در زمینه اعتیاد در حراجی Sotheby’s به فروش بگذارند.

همچنین در هنگام برگزاری کمپین شرکت یک مدل از اسکوتر Vespa متعلق به «سالوادور دالی» را نیز از موزه Guggenheim  به امانت گرفت و در تبلیغ کمپین خود از آن استفاده کرد. همچنین کمپین شرکت Piaggio مورد توجه بسیاری از رسانه‌های سراسر دنیا نیز قرار گرفت. در نتیجه پوشش خبری مناسب این کمپین، شرکت افراد مشهور در آن و استقبال مردم از آن اسکوتر Vespa نه تنها به جایگاه فروش قبلی خود در اواسط دهه 50 و 60 میلادی بازگشت، بلکه به پرفروش‌ترین محصول بازار نیز تبدیل شد.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

-مطمئن شوید که داوطلبان نسبتا زیادی برای شرکت در کمپین شما وجود دارد؛ برای این کار باید اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در مورد کمپین خود انجام دهید. برای سهولت می‌توان از روزنامه‌ها و مجلات نیز برای اطلاع‌رسانی بهتر کمک گرفت.

-برای متمایل کردن افراد مشهور به شرکت در کمپین خود یک یا چند طرح خیرخواهانه را نیز در کمپین خود بگنجانید؛ این کار باعث می‌شود تا علاوه بر افراد مشهور مردم نیز علاقه و توجه بیشتری نسبت به کمپین شما نشان دهند.

-از افراد مشهوری که در کمپین شما شرکت می‌کنند پذیرایی مناسب به عمل بیاورید. شما از این افراد سود می‌برید پس طبیعی است که در جهت جلب رضایت آنها حداکثر تلاش خود را بکنید.

-از عکاسان نیز برای تهیه تصاویر مناسب از کمپین خود دعوت به عمل بیاورید.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود


  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است


  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک


  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی


  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود


  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه


  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد