درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 17:56   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21149صفحه نخست » دوشنبه، 5 بهمن 1394 - 11:07
کلینیک کسب‌و‌کار
بازاریابی محصول خاص
پرسش: مدیر یک شرکت تولیدکننده روغن موتور هستم. در این حوزه رقبای خارجی و داخلی مختلفی فعالیت می‌کنند و گاهی فروش و ارائه محصول با مشکلاتی همراه می‌شود.
  

بازاریابی محصول خاص

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، پرسش: مدیر یک شرکت تولیدکننده روغن موتور هستم. در این حوزه رقبای خارجی و داخلی مختلفی فعالیت می‌کنند و گاهی فروش و ارائه محصول با مشکلاتی همراه می‌شود. در این باره راهنمایی بفرمایید که برای بازاریابی این محصول از چه شیوه‌های بازاریابی می‌توانم استفاده کنم؟

پاسخ کارشناس: روغن موتور نیز مانند هزاران محصول دیگر از یکسری اصول و قواعد مشترک بازاریابی برای فروش و عرضه در بازار پیروی می‌کند. اصولی که در تمامی دنیا اجرا می‌شود و با پیاده‌سازی آنها کسب وکارهای این حوزه مشتریان خاص خود را پوشش می‌دهند.علاوه بر این اصول کلی یکسری از اصول بازاریابی مختص محصول مورد نظر وجود دارد که بازاریابان براساس نوع بازار و شرایط جمعیت‌شناسی و مشتریان نسبت به اجرایی شدن‌ آنها می‌توانند اقدام می‌کنند.

براین اساس بازاریابان این حوزه باید اتفاقات بازاری را که روی این محصول تاثیر می‌گذارد با دقت رصد کنند. برای مثال فروش و کاهش خودرو در بازار در فروش یا کاهش عرضه روغن موتور تاثیر‌گذار است یا فروش این محصول در ماه‌هایی که مسافران به شهرهای مختلف سفر می‌کنند، افزایش می‌یابد. در نتیجه شناخت بازار و مشتریان محصول مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است و کسب‌وکارها براساس آن می‌توانند راهکارهای خلاقانه‌ای را در پیش بگیرند.
 

علاوه براین موارد راهکارهای دیگری نیز وجود دارد که کسب وکارها با اجرای آنها می‌توانند بازار مناسبی نیز برای خود مهیا کنند. راهکارهایی مانند: یک؛ توجه ویژه به مراکز تعویض‌روغنی‌. درست است که کسب وکارهای حوزه تولیدروغن موتور محصول را برای مشتریان نهایی تولید می‌کنند ولی در این میان آنها نباید از نفوذ کسانی که مسئول تعویض روغن خودروهای مشتریان هستند، غافل شوند.

چون در اکثر مواقع آنها هستند که به مشتریان نهایی پیشنهاد می‌دهند که از کدام محصول استفاده کنند، در این باره اجرای شیوه‌های تخفیفی برای جذب این وسطه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. بازاریابان در ارائه این تخفیفات می‌توانند راهکارهای دیگری نیز اجرا کنند که برای این گروه جذابیت بیشتری داشته باشد. دو: یکی از موضوعاتی که کسب وکارهای این حوزه کمتر به آن توجه می‌کنند، اختصاص دادن زمان کافی برای اجرای شیوه‌های خلاقانه بازاریابی و تبلیغات است.

در این حوزه اگر ابتدای سال برای اجرای شیوه‌های بازاریابی برنامه‌ریزی شود، کسب وکارها به دستاوردهای بهتری دست خواهند یافت. سه: یکی از استراتژی‌هایی که شرکت‌های این حوزه در جهت بازاریابی خود اجرا می‌کنند، شرکت در رویدادها و همایش‌های حوزه فعالیت خود است. در این باره کسب‌وکارها می‌توانند قابلیت محصول خود را بهتر نشان دهند. حضور کسب‌وکارها در مسابقات اتومبیلرانی نیز به بازاریابی این محصول کمک خواهد کرد. علاوه براین موارد موضوعات دیگری نیز وجود دارد که کسب وکارها با اجرای آنها می‌توانند به اهداف تعیین شده خود دست یابند.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد