درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 21:18   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20716صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 17 دی 1394 - 08:49
دود تنزل جایگاه روابط عمومی به چشم خود دولت مردان خواهد رفت
علیرضا غفاری کارشناس ارشد علوم ارتباطات - دود اصلی این بی توجهی به چشم خود دولت مردان در آینده ای نزدیک خواهد رفت، چرا که وقتی رابطه بین دولت و ملت کمرنگ شود میزان مقبولیت عمومی کاهش چشمگیری خواهد یافت و این مهم را می توان در سفرهای استانی رییس جمهور محترم و سایر اعضای هیات دولت به خوبی مشاهده کرد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در گذشته مدیران کل روابط عمومی استانداری‌ها علاوه بر این سِمَت، دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان نیز بودند و همگرایی و هماهنگی خوبی بین روابط عمومی دستگاه‌های مختلف استان ایجاد می‌کردند. متاسفانه با تنزل این جایگاه، شورای اطلاع‌رسانی استان نیز کارایی خود را از دست داده است.


از طرفی با این اقدام صورت گرفته روابط عمومی‌ها نمی‌توانند به مهم‌ترین وظیفه خود که اطلاع‌رسانی درباره خدمات دولت در استان‌ها است موفق عمل کنند.


در مواقع ضروری از جمله برگزاری انتخابات وجود این خلاء دوچندان احساس می شود. این در حالی است که نقش فعلی روابط عمومی استانداری ها به یک کارشناس نسبت به جایگاه قبلی خود که در سطح اداره کل بود تنزل یافته است.


عدم توجه مسئولان دولتی به امر اطلاع رسانی و تضعیف مهمترین دستگاه اطلاع رسانی منجر به این شده است که اقدامات و فعالیت های دولت در سطح کشور کمتر دیده شود، و از سوی دیگر رابطه دولت با ملت که از طریق همین روابط عمومی ها در هم تنیده می شود و به نوعی بیانگر همدلی و همزبانی مسئولان با مردم است، کم رنگ شود.


این بی توجهی به جایگاه مهم روابط عمومی ها در حالی است که دود اصلی این بی توجهی به چشم خود دولت مردان در آینده ای نزدیک خواهد رفت، چرا که وقتی رابطه بین دولت و ملت کمرنگ شود میزان مقبولیت عمومی کاهش چشمگیری خواهد یافت و این مهم را می توان در سفرهای استانی رییس جمهور محترم و سایر اعضای هیات دولت به خوبی مشاهده کرد.


وقتی در مجموعه دولتی که ستون فقرات و مرکز اصلی آن که روابط عمومی هاست نادیده و کم اهمیت شمرده شود، ماحصل این تصمیم گیری غیرکارشناسی و غیر حرفه ای در روزنه های دیگری خود را نمایان می کند که مورد یاد شده بر این امر صحه می گذارد.


وقتی سطح روابط عمومی ها تنزل پیدا می کند و دسترسی آنها به اطلاعات و حضور در جلسات کاهش می یابد، دیگر نمی توان از این مجموعه ها انتظار پویایی و تاثیر گذاری داشت.


لذا یکی از ضروری ترین اقداماتی که هر دولتی باید در دستور کار خود قرار دهد اطلاع رسانی از سطح فعالیت ها و اقدامات خود بصورت عینی و ملموس است که این مهم تنها با برگزاری نشست های خبری و گفتگوهای ویزه به اهل رسانه و مردم محقق نمی شود؛ بلکه باید از ابزار دیگری که همین روابط عمومی های استانداری ها می باشد در تحقق این امر بهره برد.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد