شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، آیا متوجه این موضوع شده اید که عبارت دیجیتال مارکتینگ این روزها چقدر به گوش می رسد؟
چیزی که از دیجیتال مارکتینگ می دانیم تنها به یک عبارت اختصاص نمی یابد. محتوا، جستجو، بازاریابی از درون، کانال های چند گانه، یکپارچه سازی همه ی این ها جایگاه خود را دارند اما دیجیتال مفهومی است که اکثر شرکت ها در بحث بازاریابی خود آن را گنجانده اند.
در این بخش نظر تعدادی از بازاریابان دیجیتال برندهای مطرح دنیا را پرسیده ایم تا به صورت تخصصی مفهوم و معنای دیجیتال مارکتینگ را توضیح دهیم:
شما دیجیتال مارکتینگ را چگونه تعریف می کنید؟
دیجیتال مارکتینگ در واقع بازاریابی است، و همه ما بازاریابان دیجیتال هستیم. هر تاکتیکی در بازاریابی در دنیای امروزه باید دارای عنصر دیجیتال هم باشد. تامی کانیزارو ( مشاور بازاریابی در IBM)
یک پاسخ ساده این است که دیجیتال مارکتینگ به ابزارهای الکترونیکی (کامپیوتر، تبلت، تلفن و ...) برای ارائه تجربه ای خاص به مخاطبان کمک می کند. دیجیتال مارکتینگ در ظاهر بسیار ساده به نظر می رسد، اما بسیار پیچیده است. در واقعیت، دیجیتال مارکتینگ در زمان تعامل با یک مخاطب مستعد همانند نوک یک سرنیزه است. دیجیتال مارکتینگ کانال ارسال پیام نیست اما به نوعی تجربه ای را با زندگی ترکیب می کند. دیجیتال در حال حاضر اولین نقطه تماس مشتری با یک مجموعه هست. در این کانال مشتری کنترل بسیار زیادی برای دیدن و شنیدن آنچه پیش رویش است دارد. کوین ام گرین (مدیر اجرایی و بازاریابی در DELL)
برای من دیجیتال مارکتینگ استفاده از رسانه های دیجیتال و ابزارهای پولی و رایگان به منظور تحت تاثیر قرار دادن کاربران است. نکته اصلی در بازاریابی دیجیتال موثر استفاده از یک پلت فرم/ تکنولوژی/ تاکتیک درست برای رسیدن به مخاطبی است که محصول شما را خریداری می کند، مقاله شما را می خواند یا در تعامل با محتوای شما قرار می گیرد. سیمون هسلتین (مدیر ارشد در AOL)
هر زمانی که از ابزارهای دیجیتالی برای ارائه محتوای خود به افراد استفاده کنید، شما از دیجیتال مارکتینگ استفاده کرده اید. بکی اورت (استراتژیست بازاریابی محتوا در دانشگاه کاپلا)
منبع: دیجیتال مارکتینگ
|