درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 03:02   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18621صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 22 شهریور 1394 - 13:09
پیر روابط عمومی آسمانی شد
موسی الرضا شبرنگی - مرثیه‌سرایی برای کسی که سه سال قبل از تولدت، فارغ‌التحصیل دانشکده‌ای شده که 25 سال بعد، تو از آن فارغ شده‌ای را به کنار می‌گذارم و اصلاً نه قصد این نوشتار این است و نه توانش. بسنده آن که هربار کاظم متولی را دیدم روضه‌خوان مصیبت‌های نهاد روابط عممی می‌شد و غافل از آن بودیم که او خود در آخرین روزهای زندگی‌اش مصیبتی بود که روضه‌خوان نداشت. روحش شاد و یادش گرامی باد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 آخرین بار او را در اختتامیه دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی دیدم که جسم نحیفش را از پله‌های سالن شماره یک نمایشگاه بین‌المللی تهران بالا کشید و تاب ایستادنش نبود برای سخنرانی. پس صندلی خواست، آوردند و نشست. صدایی از پشت سرآمد که استاد متولی چقدر شکسته و پیر شده است. فرتوت و تکیده و دل‌کنده از دنیا می‌نمود. اما باز آمده بود. چون همیشه نقد کرد و زبان تند اما از سر دلسوزی‌اش را در خانواده روابط عمومی به توصیه و اندرز چرخاند و گفت که روراست باشید با مخاطب.


چندسال پیش هم که در آن شب سرد زمستانی و برفی به دفتر مؤسسه کارگزار روابط عمومی آمد و تا پاسی از شب پای حرف‌هایش نشستیم، بر همین روراستی تأکید می‌کرد. مردان قدیم گویا کمتر مصلحت‌اندیش بودند و زلال‌تر و شفاف‌تر در اتاق شیشه‌ای سازمان می‌نشستند.


چه بسا رنج می‌برد از اینکه می‌دید روابط عمومی غرق شعار «هر راست نشاید گفت» شده‌اند. متولی مُرد بس که پاسخگویی ندید از روابط عمومی‌ها. حرص می‌خورد از اینکه نامه ای را به 70 سازمان و اداره نوشت و درون صندوق ارتباط با مدیر سازمان انداخت و حتی یک روابط عمومی جوابش را نداد. توجیه‌گری، لاپوشانی، ماله‌کشی و با عرض معذرت و عدم صداقت با مخاطب، پیرترش می‌کرد. عذاب می‌کشید وقتی می‌شنید از دکتر محسنیان‌راد در کتاب ایران در چهار کهکشان ارتباطی که «روابط عمومی‌ها در ایران هنوز نقش سفره‌داران دوران شاهان قاجار را بر عهده دارند.»


مرثیه‌سرایی برای کسی که سه سال قبل از تولدت، فارغ‌التحصیل دانشکده‌ای شده که 25 سال بعد، تو از آن فارغ شده‌ای را به کنار می‌گذارم و اصلاً نه قصد این نوشتار این است و نه توانش. بسنده آن که هربار کاظم متولی را دیدم روضه‌خوان مصیبت‌های نهاد روابط عممی می‌شد و غافل از آن بودیم که او خود در آخرین روزهای زندگی‌اش مصیبتی بود که روضه‌خوان نداشت. روحش شاد و یادش گرامی باد.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد