درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 00:56   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18348صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیسه شنبه، 3 شهریور 1394 - 09:48
چکیده مقالات/ بررسی مدیریت بحران و مسئولیت های اجتماعی ناشی از آن در روابط عمومی
این مقاله به بررسی موردی این مسئله در خصوص فیلم رستاخیز و حواشی مرتبط با آن می پردازد و تلاش می کند مدیریت اطلاع رسانی وزارت ارشاد در خصوص بحران به وجود آمده را بر اساس مسئولیت اجتماعی اش بررسی کند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

بابک دربیکی (دکترای ارتباطات)

حسنا کاظمی (دانشجوی دکتری ارتباطات)

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی فرآیندی دو طرفه است که در حوزه برون سازمانی، به سوی برقراری و تداوم پیوند و تعامل موثر اجتماعی گام بر می دارد؛ پیوندی که در صورت بروز خلائی در آن، زمینه ساز بروز بحران در سازمان خواهد شد که بسته به اهمیت سازمان، معمولا بازتاب اجتماعی آن در رسانه ها نمود می یابد. لذا یکی از کارکردهای مهم و موثر روابط عمومی ها در زمان بروز بحران، اعمال مدیریت رسانه ای است؛ موضوعی که در نهادهای مهم، مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با مخاطبان متنوع از جنس گروه های مرجع سروکار دارد، اهمیتی دو چندان می یابد.

 

وزات ارشاد یک نهاد خدماتی دولتی است که یکی از وظایف قانونی اش، ممیزی حوزه سینما و اعطای مجوز به فیلم هاست. ساخت و نمایش یک فیلم، به دلیل ماهیت اجتماعی اش، گاه فراتر از ارائه ساده یک اثر هنری رفته، می تواند پایه های جریانات اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی باشد. از همین روست که پذیرش در نظر نگرفتن عرف و شرع در اعطای مجوزها بدون نزد مسئولان، امری سخت و باورنکردنی است.

 

در واقع در حوزه اعطای مجوز فیلم، توجه به همین نکات اخیر است که مسئولیت اجتماعی این نهاد دولتی خدمت رسان را شکل می دهد. در عین آن که این موضوع، خود نیاز به بستر سازی و توجه به بسترهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دارد.

 

لذا قتی مجوزی صادر می شود که تا حدی با نگاه برخی از گروه های اجتماعی در تعارض است، انتظار حداقلی آن است که وزارت ارشاد در چارچوب مسئولیت اجتماعی اش، با گروه های مرجع ذی نفع در تعامل لازم برای کاهش مشکلات بوده باشد.

 

این مقاله به بررسی موردی این مسئله در خصوص فیلم رستاخیز و حواشی مرتبط با آن می پردازد و تلاش می کند مدیریت اطلاع رسانی وزارت ارشاد در خصوص بحران به وجود آمده را بر اساس مسئولیت اجتماعی اش بررسی کند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد