درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 15:04   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1816صفحه نخست » گفتگوشنبه، 29 مهر 1391 - 10:01
نمای نزدیک از روابط عمومی اسلامی
رسانه هم می تواند حامل اندیشه های خوب، انسان ساز، تعالی بخش و کمال آفرین باشد و هم در بردارنده افکار نادرست، انحطاط آفرین و انحرافی، مانند سایر موضوعات اجتماعی...
  

شارا- اسلام دینی جهان شمول، آزاد اندیش و متکی به تعامل و احترام نسبت به دیگر ادیان است اما امروز متاسفانه در بسیاری از مجامع به عمد اقداماتی می شود که ایجاد آشفتگی نموده و به نحوی غیر منصفانه حقیقت اسلام را تحریف می کنند. از این رو گردهمایی های حوزه روابط عمومی و به خصوص کارگزاران مسلمان روابط عمومی می توانند به عنوان نهاد های افکار عمومی کمک کنند تا حقیقت و روح اسلام در سراسر جهان هویدا شود.

با دکتر هادی کمرئی، مدیر کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون و نایب رییس انجمن متخصصان روابط عمومی در باره برگزاری دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی گفت و گو کردیم که در پی می آید:

 

1. لطفا" نظرتان را درباره اهمیت و ضرورت برگزاری کنگره ی جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی بیان نمایید؟

بدون تردید برگزاری چنین کنگره و همایش هایی در سطح بین المللی موجب تقویت همکاری مستقیم و چهره به چهره بین کارگزاران روابط عمومی می باشد و به نوعی کانون دسترسی و هم اندیشی جهانی را گردهم می آورد که می تواند زمینه ساز استفاده بهینه از امکانات گسترده جهان اسلام نیز باشد. برگزاری کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی می تواند به مفهوم ارزیابی روشن تهدید ها و فرصت ها پیش روی جهان اسلام باشد و ضمن آن که می تواند زمینه های همکاری جهت تصمیم گیری های مثمر ثمر را فراهم آورد. در حوزه و صنعت روابط عمومی به عنوان فرصت مغتنمی برای کارگزاران مسلمان روابط عمومی در جهت ارتقای سطح دانش و مهارت و آشنایی با تکنیک های روز لحاظ شود و به این ترتیب به نوعی فضای لازم همگرایی و تعامل با موضوعات روابط عمومی و ارتباطات در سطح بین المللی به وجود می آید. از سویی در خلال این گونه همایش ها می توان ضمن طرح ایده های تازه به منظور تحقق برنامه های توسعه ای حرفه ای و تخصصی کارگزاران روابط عمومی ها شاهد ابتکارات جدید در سطح جهانی در راستای ایجاد و گسترش سیستم های مبادله اطلاعات، اخبار واقعی و انعکاس درست مسائل جهان اسلام باشیم.

اسلام دینی جهان شمول، آزاد اندیش و متکی به تعامل و احترام نسبت به دیگر ادیان است اما امروز متاسفانه در بسیاری از مجامع به عمد اقداماتی می شود که ایجاد آشفتگی نموده و به نحوی غیر منصفانه حقیقت اسلام را تحریف می نماید. از این رو گردهمایی های حوزه روابط عمومی به عنوان نهاد های افکار عمومی کمک می کند برداشت های نادرست مشخص و حقیقت و روح اسلام در سراسر جهان هویدا شود.

 

2. اصولا برگزاری کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی با توجه به جایگاه روابط عمومی در ایران چه اهمیتی می تواند داشته باشد؟

برگزاری کنگره جهانی کارگزاران روابط عمومی در ایران اسلامی می تواند زمینه ساز فضایی نوین برای گسترش دانش ارتباطات در سطح ملی و در واقع استفاده از تجربیات کارگزاران روابط عمومی در سطح بین المللی و جهان اسلام باشد. از طرفی، ایران به عنوان مرکز ارتباطات در جهان باستان زمانی شاهد تغییر و پذیرش ارزش های اسلامی بوده است و امروز انقلاب اسلامی به عنوان نقطه آغاز خیزش بیداری اسلامی در نیمه دوم قرن بیستم، شروع دوره جدیدی از بیداری اسلامی و پیروزی برجسته ترین حرکت اسلامی در این دوره، جهان اسلام را نوید داده است. انقلاب اسلامی ایران تاثیرهای گسترده ای را در ورای مرزهای خود داشته و به عنوان یک نیروی قابل محاسبه در سطح منطقه و جهان مطرح است. انقلاب اسلامی در ایران به دلیل جذابیت شعارها، اهداف، روش ها، محتوا، نتایج و سابقه مشترک دینی و تاریخی و شرایط محیط منطقه و بین المللی، پدیده ای تاثیر گذار و جذاب محسوب می شود. پدیده ای که بر بنیاد ارزش های انسانی با تکیه بر روش ها و شیوه های نوین مردم سالاری دینی شکل گرفت و الگوی جدیدی از مقاومت و مبارزه با استعمار و استبداد را به نمایش گذاشت؛ الگوی جدیدی از مدیریت در عرصه قدرت، سیاست و حاکمیت.

فرصت حاصل از برگزاری کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی و حضور در ایران ضمن انکه می تواند به عنوان فرصتی جهت تاکید بر اهمیت جایگاه محوری ایران اسلامی و ظرفیت های آن در تسهیل و برگزاری ارتباطات خلاق در سطح منطقه ای و بین المللی در نظر گرفته شود و همچنین می تواند فرصت مغتنمی برای تمامی متخصصین روابط عمومی در سطح جهان و کشورهای اسلامی باشد تا از نزدیک با انقلاب و آرمان های آن آشنا شوند و با هم افزایی بتوانند نیرویی برای خیر و پیشرفت به دست آورند، نیرویی که در ایجاد رفاه و سعادت جامعه بشری تاثیر گذار خواهد بود.

  

3. با توجه به موج بیداری اسلامی در کشور های اسلامی، روابط عمومی ها چه نقشی در شکل دهی افکار عمومی جوامع می توانند داشته باشند؟

بدون شک روابط عمومی نقش موثری در تبیین اهداف و خواسته های این موج بر عهده دارد. روابط عمومی ها با توجه به توانمندی ها و ابزاری که دارند، قادرند با برنامه ریزی های دقیق و کنترل شده اندیشه های مردم جامعه را شکل دهند و آن ها را به سوی هدف رهنمود نمایند. در دنیای امروز که مردم بیش از پیش تحت تاثیر امواج رسانه های جمعی و دنیای مجازی اینترنت قرار دارند مسئولیت روابط عمومی سنگین تر است.

روابط عمومی هوشمند از قدرت رسانه در جهت اهداف انسان ساز بهره می گیرد، ابزاری که فقط اندیشه ی گردانندگانش را به دیگران انتقال می دهد. رسانه هم می تواند حامل اندیشه های خوب، انسان ساز، تعالی بخش و کمال آفرین باشد و هم در بردارنده افکار نادرست، انحطاط آفرین و انحرافی باشد لذا مانند دیگر موضوعات اجتماعی نیازمند بایدها و نبایدها خواهد بود.

 

4. لطفا نظر خود را درباره انتشار فیلم موهن درباره پیامبر اعظم (ص) و نقش کارگزاران مسلمان روابط عمومی بیان فرمایید.

تمامی کارگزاران مسلمان روابط عمومی موظفند اخلاقیات و ارزش های حرفه ای پایه گذاری شده توسط حضرت محمد(ص) را به درستی تبلیغ نمایند و برای شکل دادن مجدد به برداشت از اسلام همه منابع خود را به کار گیرند. از طریق این گردهمایی کارگزاران مسلمان روابط عمومی می توانند نشان دهند که میراث اسلام برای بشریت پیشرفت بوده است.

از طریق روابط عمومی می توان به شیوه ای درست جهت رفع شبهات، تعصبات بی جا، نژاد پرستی و اسلام هراسی که در سطح جهانی سایه افکنده است، اقدام نمود و حقیقت اسلام و رسالت اصلی پیامبر(ص) را به طور شایسته ای شناساند.

 

5. لطفا پیشنهادات خود را درباره نحوه برگزاری بهتر کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی ارائه نمایید.

برای رسیدن به اهداف عالی این همایش بهتر است تا نظرات و عقاید کارگزاران مسلمان در مورد مسائل بین المللی جهان اسلام مطرح شود و ماهیت مردم سالار و مبتنی بر اخلاق دین مبین اسلام بر همگان روشن تر شود.

از سویی از آن جایی که همگان می دانیم تاثیر گذاری روابط عمومی صرفا محدود به یک حوزه خاص نیست و می تواند در تمامی حوزه ها اعم از سیاست، اجتماع، شفافیت و عدالت پیش قدم باشد بنابراین می بایست زمینه ها و ابزار لازم و کافی در تمامی این حوزه ها فراهم آید تا علاوه بر این که کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی به عنوان فرصتی برای اعتلای فرهنگ روابط عمومی قلمداد شود، نوید بخش حرکت و شور و شوقی عظیم در جهت پیروزی و فتح در قلوب مردمان کشورهای مسلمان باشد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد