درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 08:33   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه از "تئاتر موفقیت" در اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی خود اجتناب کنید
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16939صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیجمعه، 1 خرداد 1394 - 11:12
دکتر حسین افخمی در همایش مدیران و کارشناسان روابط عمومی استان یزد: حرفه گرایی در روابط عمومی یک ضرورت جدی است
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه حرفه گرایی در روابط عمومی ها یک ضرورت است که امنیت شغلی ایجاد می کند و باید آموزش مستمر و ترویج داشته باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه حرفه گرایی در روابط عمومی ها یک ضرورت است که امنیت شغلی ایجاد می کند و باید آموزش مستمر و ترویج داشته باشد.

به گزارش شارا، دکتر حسین افخمی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در جمع مدیران و کارشناسان روابط عمومی های استان یزد ضمن بیان این مطلب و ارائه تعریف «ارتباط» ، آن را یک عمل هدفمند و مبتنی بر روابط دانست و همدلی و هم زبانی را از جمله ویژگی های روابط معرفی کرد و اظهار داشت: هر سازمانی برای خودش تعدادی از عامه ها یا ذینفعان سازمانی دارد که روابط عمومی ها باید با شناخت کافی این عامه ها را برای خود تعریف و تعیین کرده و با آنان ارتباط برقرار کند.

وی که روز پنجشنبه سی و یکم اردی بهشت ماه در تالار همایش های سنگ آهن مرکزی ایران در بافق سخن می گفت، در ادامه به معرفی نقش ها و وظایف مهم روابط عمومی پرداخت و آموزش عمومی، ترویج، مشاوره، گزارش دهی، پاسخگویی و تصحیح افکار عمومی را از جمله وظایف روابط عمومی دانست.

این استاد دانشگاه همچنین به ویژگی های لازم برای مدیران و کارشناسان روابط عمومی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: فردی که می خواهد در روابط عمومی فعالیت کند باید بتواند برنامه ریزی کند، چرا که هر کاری نیاز به برنامه و هدف و ارزیابی دارد. او باید بتواند نقش مدیریت و اداره کردن ، تعیین بودجه، تصمیم گیری و حل مشکل، سازمان دهی را به خوبی اجرا کند.

دکتر افخمی افزود: از جمله ویژگی های ضروری برای فردی که می خواهد در روابط عمومی فعالیت کند، داشتن روحیه جمعی، ابتکار، خلاقیت ، توانایی نگارش و ویرایش متون و تولید متن به زبان ساده و قابل فهم و امروزی، توانایی تولید پیام، مدیریت فعالیت های اینترنتی، توان پژوهش، توانایی نگارش متن سخنرانی و بیان شفاهی را داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت تربیت نیروی انسانی کارآمد اذعان داشت که مدیر روابط عمومی باید بتواند مهارت های خود را به زیردستانش منتقل کند و فنون روابط عمومی را به همکاران روابط عمومی یاد دهد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی سپس کارکردهای روابط عمومی را به سه دسته تقسیم کرد و انگاره سازی و ایجاد تصویر خوب سازمان، معرفی محصول، نوع دوستی و مسئولیت اجتماعی را از کارکردهای روابط عمومی معرفی کرد. وی افزود: کسی که در روابط عمومی فعالیت می کند، باید مثبت اندیش باشد و فلسفه روابط عمومی که نوع دوستی و مسئولیت اجتماعی است را فراموش نکند.

وی با اشاره به این که همدلی را تنها با نصیحت نمی شود ایجاد کرد تاکید کرد: روابط عمومی ها باید در عرصه آموزش و کاهش فقر و مشارکت در کارهای خیر پیشگام باشند.

دکتر افخمی با ابراز تاسف از اینکه روابط عمومی پس از عمری حدود ۵۰ سال در آموزش و حدود ۷۰ سال در اجرا هنوز وضعیتش تر از لحاظ حرفه ای مشخص نیست، بیان داشت: امروزه حرفه گرایی در روابط عمومی ها یک ضرورت است که امنیت شغلی ایجاد می کند و باید آموزش مستمر و ترویج داشته باشد.

وی خاطرنشان ساخت: کسی که حرفه ای پرورش پیدا می کند، قضاوت حرفه ای دارد و اگر ما ویژگی های حرفه ای را در یک مجموعه جمع و سازمانی را برای آن ایجاد کنیم به تشکیلات حرفه ای روابط عمومی می رسیم. داشتن مدرک تحصیلی صرفا شروع کار است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: توجه به منافع عمومی، صداقت و دقت در حرفه، استقلال حرفه ای و رعایت انصاف را از جمله ارزش ها و وظایف حرفه ای در روابط عمومی است که باید به آن ببالد.

وی راهکار حرفه ای شدن را ایجاد تشکل های حرفه ای ، فعال بودن اعضای این تشکل ها، فعالیت در جهت پیشبرد اهداف معرفی کرد و تاکید کرد: تشکل صنفی روابط عمومی مجاز نیست موضعگیری سیاسی کند چرا که این موجب از هم پاشیدگی تشکل می شود. تشکل های صنفی نباید در جهت حمایت از این کاندیدا و آن کاندیدا اقدام کنند.

دکتر افخمی با یادآوری تاریخچه شکل گیری انجمن روابط عمومی از سال ۱۳۴۹ به معرفی برخی انجمن های علمی، حرفه ای در کشور نظیر انجمن روابط عمومی ایران، انجمن متخصصان روابط عمومی ایران، شورای هماهنگی روابط عمومی ، انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد و .... پرداخت و گفت: توصیه من ایجاد تشکلی یکتا در کشور مانند ایپرا است و معتقدم انجمن علمی روابط عمومی به اندازه ای باید پیشرفت کند که مدرک معتبر اعطا کند. این کار در آینده می تواند با همکاری دانشگاه ها به پیش برود.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد