درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 13 خرداد 1403 - 12:37   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک
  نکات کلیدی و مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند
  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16517صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 9 اردیبهشت 1394 - 11:47
لزوم رعایت اخلاق رسانه‌ای از سوی برخی روابط عمومی‌ها
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اخلاق رسانه‌ای یکی از ضروریات جدی رسانه‌ها و روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی است، موضوعی که از سوی برخی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی و رسانه‌ها گاهی اوقات مورد غفلت قرار می‌گیرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اخلاق رسانه‌ای یکی از ضروریات جدی رسانه‌ها و روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی است، موضوعی که از سوی برخی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی و رسانه‌ها گاهی اوقات مورد غفلت قرار می‌گیرد.

به گزارش شارا، روزانه اخبار متعددی در رسانه‌ها و مطبوعات منتشر می‌شود که حاصل تلاش و همکاری خبرنگاران و مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی است.


ناگفته پیداست که موفقیت رسانه و روابط عمومی نیازمند رعایت اخلاق رسانه‌ای هم از سوی رسانه و هم از سوی روابط عمومی‌هاست.


با وجود اینکه اخلاق رسانه‌ای از نیازهای جدی رسانه‌ها و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی است، اما این موضوع از سوی برخی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی و رسانه‌ها مورد غفلت قرار می‌گیرد.


طی هفته‌های اخیر نمونه‌های متعددی را شاهد بودیم. مثلا یکی از روابط عمومی‌ها خبر تولیدی یکی از سایت‌های خبری را که 22 فروردین منتشر شده بود، 6 اردیبهشت ماه برای رسانه‌ها به عنوان خبر تولیدی روابط عمومی ارسال کرد.


یا چندی پیش یکی دیگر از روابط عمومی‌های استان خبر یکم اردیبهشت 94 خبرگزاری فارس را ششم اردیبهشت بدون نقل منبع برای رسانه‌ها ایمیل کرد.


نمونه های دیگر نیز هستند به عنوان مثال برخی پاراگراف‌های خبری خبرگزاری‌ها در فاصله یک هفته بعد و یا حتی یک ماه بعد به نقل از روابط عمومی‌ها برای رسانه‌ها ارسال می‌شود و صد تاسف اینکه برخی اخبار تولیدی دیگر رسانه‌ها را بدون ذکر منبع آن به دیگر رسانه‌ها ارسال می‌کنند.


از آنجایی که سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها ملزم به رعایت اخلاق رسانه‌ای هستند، از روابط عمومی‌ها انتظار می‌رود اخبار دیگر رسانه‌ها را برای رسانه‌های دیگر ارسال نکنند.


نکته قابل تامل دیگری هم وجود دارد و آن ارسال یک خبر برای یک رسانه خاص و ارسال مجدد آن برای دیگر رسانه‌ها بعد از انتشار آن خبر بر روی خروجی رسانه اولی است. پیگیری‌ها حکایت از این دارد که برخی مدیران یا کارشناسان روابط عمومی خبرنگار هستند و ابتدا خبر را برای رسانه و نشریه خودشان می‌فرستند.


در هر صورت انتظاری که وجود دارد رعایت اخلاق حرفه‌ای در حوزه رسانه‌ای از سوی خبرنگاران و روابط عمومی‌هاست.


نقد اساسی در این زمینه بکارگیری نیروهایی با کمترین تجربه در حوزه روابط عمومی در بسیاری از ادارات است. گواه این ادعا تنظیم‌های بسیار ضعیف اخبار و یا به کار بردن عباراتی از قبیل "ایشان"، "مهندس"، "دکتر" و حتی "حاج آقا" در اخبار ارسالی است.


 بنا به گزارش خبرگزاری فارس، حتی شاهدیم در برخی اخبار نام و نام خانوادگی مسئول خالی می‌ماند و برخی روابط عمومی‌ها به جای پرداختن به اصل موضوعات اغلب خبر خود را به مواردی از قبیل آغاز مراسم با قرائت قرآن کریم، سرود جمهوری اسلامی ایران و تقدیر و تشکر اختصاص می‌دهند.


به امید رعایت اخلاق رسانه‌ای و تنظیم حرفه‌ای اخبار هم از سوی رسانه‌ها و هم از سوی روابط عمومی‌ها.
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ


  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد