درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 20:02   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15557صفحه نخست » جمعه، 11 بهمن 1398 - 04:59
روزنامه نگاری که گزارشگری جنگ را بنیادگذارد
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «آلفرد تاونسند Alfred Townsend» روزنامه نگاری که جنگهای داخلی آمریکا (1861 تا 1865)را پوشش خبری داد سی ام ژانویه 1841 به دنیا آمده بود. در طول تاریخ از زمان «توسیدیدس» تا جنگهای داخلی آمریکا، جهان جنگنویس فراوان به خود دیده است که بسیاری از آنان شاهد عینی نبردها بودند، اما آلفرد نخستین روزنامه نگاری بود که حرفه گزارشگری جنگ به روش نوین (قواعد گزارشگری) را به وجود آورد و پس از او سمت «خبرنگار نظامی ـ امور دفاعی» در رسانه ها خلق شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «آلفرد تاونسند Alfred Townsend» روزنامه نگاری که جنگهای داخلی آمریکا (1861 تا 1865)را پوشش خبری داد سی ام ژانویه 1841 به دنیا آمده بود. در طول تاریخ از زمان «توسیدیدس» تا جنگهای داخلی آمریکا، جهان جنگنویس فراوان به خود دیده است که بسیاری از آنان شاهد عینی نبردها بودند، اما آلفرد نخستین روزنامه نگاری بود که حرفه گزارشگری جنگ به روش نوین (قواعد گزارشگری) را به وجود آورد و پس از او سمت «خبرنگار نظامی ـ امور دفاعی» در رسانه ها خلق شد.

 

او بود که نظرداد تا کسی از رموز و فنون نبرد آگاه نباشد و تاریخ و جغرافیا نداند و با سیاست آشنا نباشد نخواهد توانست یک گزارش بیطرفانه و واقعی از یک فعالیت جنگی (عملیات رزمی) را که حتی قابل استفاده برای یک ژنرال باشد تهیه کند. از زمان پیدایش گزارشگری جنگ، بیشترین تلفات نیز درمیان روزنامه نگاران جنگنویس رخ داده است.


آلفرد تنها به شرح صحنه نبردها اکتفا نمی کرد بلکه جزئیات اثر جنگها بر زندگی مردم و مناطقی را که صحنه جنگ قرار می گرفتند به رشته تحریر در می آورد. حاشیه نویسی های او درباره عملیات نظامی و افراد درگیر بسیار جالب و خواندنی است. وی که عمدتا به صورت خبرگزاری عمل می کرد دارای چند پیک سوار بود تا گزارشهایش را به روزنامه ها برساند. درپی قطع جنگهای داخلی آمریکا، آلفرد به نوشتن خاطرات خود از این جنگها پرداخت. بسیاری از مورخان جنگهای داخلی آمریکا در تالیفات خود به نوشته های او استناد کرده اند.


از کارهای جالب آلفرد خرید زمینی است که صحنه یکی از نبردها بود و این زمین در ایالت مریلند، اینک به نام او به صورت یک پارک عمومی در آمده و سنگر ها و جنگ افزارهای بر جای مانده به همان صورت نگهداری می شود. او پول این زمین را از محل فروش کتاب خاطراتش به دست آورده بود. آلفرد که نام مستعار «گاث» برخود گذارده بود در 73 سالگی در سال 1914 درگذشت.

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد