درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 01:39   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14253صفحه نخست » دوشنبه، 26 آبان 1393 - 10:47
سوگنامه پاشایی و فرهنگ استفاده از رسانه های اجتماعی
محمود حق وردی - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروز (جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳) حوالی ظهر بود که خبر درگذشت مرتضی پاشایی خواننده پاپ کشورمان روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت. با انتشار خبر، شبکه های موبایلی و اجتماعی شروع به اطلاع رسانی خبر کردند. برای افرادی که بعد از شایعات چند روز گذشته، به دنبال صحت خبر بودند، برخی خبرها با لینک منتشر شد تا تأییدی باشد بر صحت خبر.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروز (جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳) حوالی ظهر بود که خبر درگذشت مرتضی پاشایی خواننده پاپ کشورمان روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت. با انتشار خبر، شبکه های موبایلی و اجتماعی شروع به اطلاع رسانی خبر کردند. برای افرادی که بعد از شایعات چند روز گذشته، به دنبال صحت خبر بودند، برخی خبرها با لینک منتشر شد تا تأییدی باشد بر صحت خبر.

در همان خبر اول آمده بود که مراسم تشییع پیکر این هنرمند روز یکشنبه از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا انجام می شود. بعد از انتشار خبر، هنرمندان با استوس های خود در شبکه های مختلف اجتماعی، پیام های تسلیت خود را منتشر کردند. معاون امور هنری وزیر ارشاد هم به عنوان یک شخصیت دولتی، پیام تسلیتش را رسانه ای کرد.

شبکه خبر صدا و سیما هم در بخش خبری ساعت ۱۳ خود، خبر درگذشت پاشایی را اعلام کرد و در بخش های بعدی خبری هم به صورت گذرا یا زیرنویس این خبر اعلام می شد.

خبر روی موج احساسات/ نفوذ موبایل به حریم خصوصی
دعوت به فاتحه خوانی و دانلود آهنگ های پاشایی، گوشه ای از احساسات کاربران بود تا وقتی که نوبت به عکس شناسنامه، تصاویر آخرین ساعت های زندگی پاشایی، تخت خالی و حتی عکس کفن پیچ پیکر این خواننده، روی شبکه های اجتماعی منتشر شد.

عکس های تجمع مردم مقابل بیمارستان بهمن و فیلم هایی که لحظه به لحظه از مقابل بیمارستان روی شبکه های اجتماعی قرار گرفت، بسیاری شهروندان تهرانی را برای ارضای حس کنجکاوی و احیانا دیدن چند هنرمند، به محوطه و مقابل بیمارستان بهمن کشاند. فیلم های منتشر شده، مردمی را نشان می داد که «موبایل به دست» در حال زمزمه ترانه های پاشایی و همه متأثر و ناراحت از این ضایعه بودند.

این مراجعات که به اختلال در رفت و آمد در خیابان های اطراف بیمارستان بهمن منجر شد، با تاریک شدن هوا، بر اساس گفته برخی ساکنین منطقه، چند خیابان اطراف بیمارستان را به ترافیک شدید کشاند.

حتی خبرگزاری فارس هم فیلمی در خصوص این تجمع تهیه کرد که در آن، هاشمی، هنرپیشه سینما و تلویزیون از مردم برای ترک محوطه بیمارستان دعوت می کرد. تلاشی که بی فرجام بود.

در همین اثنا، خبری روی وایبر، تلگرام و شبکه های اجتماعی دست به دست شد که امشب، ساعت ۲۲:۳۰، احسان علیخانی در ویژه برنامه ماه عسل، به خبر درگذشت پاشایی خواهد پرداخت و ویژه برنامه ای را پخش می کند. این خبر با تکذیبیه احسان علیخانی در اینستگرامش ادامه پیدا کرد اما علیرغم این تکذیب، خبر اول همچنان بازنشر می شد.

به تألمات خانواده پاشایی نیفزایید
برنامه گلخانه شبکه ۳، ساعت ۲۲:۳۰ احسان علیخانی را به صورت تلفنی روی خط آورد تا او چند نکته مهم را بگوید. از موسیقی متن ماه عسل و نحوه ساخت و پخش دو بار این کلیپ که بگذریم، علیخانی از عکس های منتشر شده در فضای مجازی گله کرد و از مردم خواست از لایک کردن آنها خودداری کنند که به نظر مقصود علیخانی، عدم بازنشر این تصاویر بود.

او از مردم خواست به تألمات خانواده پاشایی اضافه نکنند و عکس های این خواننده در وضعیت بیماری را منتشر نکنند.

تجربه هایی تلخ از کاربرد موبایل
این روزهایی که می گذرد، تجربه هایی تلخ از نحوه استفاده کاربران از توانمندی های گوشی تلفن همراه اتفاق می افتد. فوروارد کردن مطالب ثابت نشده و بی اعتبار و همچنین بازنشر عکس هایی که هیچ گاه به مسئولیت اخلاقی بازنشر آنها فکر نمی کنیم. هنوز مدت زیادی از واقعه اسیدپاشی اصفهان نمی گذرد، روزهایی که این واقعه منزجر کننده، دستمایه عده ای برای مطالب طنز شد.

قبول که نحوه تولیدمحتوا یا بازنشر محتوا در رسانه های اجتماعی را همراه گوشی تلفن همراه آموزش نمی دهند، اما یقینا با هر مسلک و اعتقادی، می دانیم چه کاری خطاست و چه کاری مجاز. کافی است در موج جریان سازی افرادی که دست به تولید شایعه می زنند نیفتیم. کافیست اسیر احساسات نشویم و به خیال کاری در پاسداشت و گرامیداشت مقام یک هنرمند، به منزلت او خدشه وارد نکنیم.

دست گرفتن موبایل در هر برنامه ای به قدری عادی شده است که پیش دستی و سبقت در انتشار عکس و فیلم آن رویداد، از اصل رویداد پیشی گرفته است.
امید است مردم ما این پیش دستی و سبقت جویی را کنار گذاشته و به متن رویدادها برگردند و بیاندیشند چرا و به چه دلیلی در متن یک رویداد قرار گرفته اند.

جای خالی صدا و سیما
به راستی اگر صدا و سیما با تهیه گزارش های فوری که در موارد دیگر و مشابه! نشان داده توانمندی بالایی دارد، برای سلیقه هنری مردم هم احترام قائل شود و با پوشش این قبیل رویدادها که مورد توجه بخش عظیمی از جامعه است، سکان اطلاع رسانی را دست بگیرد، بازار شایعه ایجاد نمی شود. اتفاقی که در دوره جدید ریاست این سازمان انتظار می رود عملی شود.
 

منبع: www.haghverdi.com

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد