درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 16:57   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13940صفحه نخست » چهارشنبه، 7 آبان 1393 - 02:12
روز مرگ روزنامه‌نگار معروف
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- 29 اکتبر سال 1911 «جوزف پولیتزر» روزنامه‌نگار صاحب سبک مجاری‌الاصل درگذشت. او در ۱۰ آوریل ۱۸۴۷ از پدری مجاری و یهودی‌تبار - که بازرگانی توانگر بود - و مادری آلمانی، در شهر مکو مجارستان به دنیا آمد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- 29 اکتبر سال 1911 «جوزف پولیتزر» روزنامه‌نگار صاحب سبک مجاری‌الاصل درگذشت. او در ۱۰ آوریل ۱۸۴۷ از پدری مجاری و یهودی‌تبار - که بازرگانی توانگر بود - و مادری آلمانی، در شهر مکو مجارستان به دنیا آمد. در سال ۱۸۶۴ به آمریکا سفر کرد. پولیتزر زبان آلمانی و فرانسه را به خوبی می‌دانست. پس از چند سال کار و تلاش در سال ۱۸۶۹ در روزنامه‌ای آلمانی زبان به نام وست لیش استخدام شد. در این زمان به حزب جمهوریخواه آمریکا گرایش یافت و برای پیروزی هوراس گریلی در انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش فراوانی کرد؛ ولی با شکست این کاندیدا در انتخابات سال ۱۸۶۹، حزب جمهوریخواه منحل شد و پولیتزر پس از مدتی به دموکرات‌ها پیوست.


پس از چندی تلاش در عرصه روزنامه‌نگاری و کسب تجربه‌های تازه موفق شد در سال ۱۸۷۲ روزنامه پست را به مبلغ ۳ هزاردلار خریداری کند که البته سهم خود در این روزنامه را سال بعد با سودی سرشار فروخت. در ۱۸۷۹ نیز به طور همزمان دو روزنامه سنت لوئیس دیسپچ و سنت لوئیس پست را خریداری کرد و پس از ادغام این دو در یکدیگر، روزنامه «سنت لوئیس پست دیسپچ» را انتشار داد. در سال ۱۸۸۲ پولیتزر از طریق مردی ثروتمند موفق شد امتیاز روزنامه نیویورک ورلد را به مبلغ ۳۴۶ هزار دلار از جی گولد خریداری کند. این روزنامه که پیش از آن، سالانه ۴۰ هزار دلار ضرر به بار می‌آورد، با درایت و مدیریت علمی پولیتزر به روزنامه‌ای پرتیراژ تبدیل شد. او روزنامه‌نگاری دقیق و منتقد وضع موجود بود. بسیار افشاگرانه و جنجالی کار می‌کرد و پرده از بسیاری رازها برمی‌داشت. کمی بعد با استخدام روزنامه‌نگار و محقق معروف، نلی بلای در ۱۸۸۷ کار خود را به اوج رسانید. روزنامه ورلد در سال ۱۸۹۵، نخستین روزنامه کمدی رنگی به نام یلو کید را به مردم معرفی کرد. این روزنامه‌ نیز بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت و شمارگان آن در مدت زمان کوتاهی از ۱۵ هزار به ۶۰۰ هزار نسخه رسید. او مبتکر «مردمی‌نویسی» در نشریات است که تا آن زمان عمدتا به گزارش فعالیت‌های دولت می‌پرداختند. «تاریخ ژورنالیسم» ایجاد رقابت میان روزنامه‌ها در کسب اخبار اختصاصی را هم به نام پولیتزر ثبت کرده است. یک استاد دانشگاه هاروارد در اکتبر 1999 و به مناسبت هشتاد و هشتمین سالگرد درگذشت پولیتزر گفت: «اصرار پولیتزر در مقالاتش به آموزشی‌نویسی (ارتقای معلومات مخاطبان)، اخبار و مطالب شهری، تلاش برای یافتن اخبار و مطالب اختصاصی و روزنامه‌نگاری اینوستیگیتیو (تجسس خبرنگار مانند کارآگاه پلیس) چهره رسانه‌ها را در جهان تغییر داده و به پیشبرد تمدن و رعایت حقوق مدنی کمک بسیار کرده است. پولیتزر به قصد گسترش دانش روزنامه‌نگاری و تقدیر از روزنامه‌نگاران خلاق وصیت کرد که جایزه‌ای به نام او راه‌اندازی شود که اکنون جزو مهم‌ترین جوایز رورنامه‌نگاری و ادبیات در جهان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود


  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟


  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟


  چگونه روزنامه‌نگاران و متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند برای تقویت صداهای مختلف با یکدیگر همکاری کنند


  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها


  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد


  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد