درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 00:15   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13401صفحه نخست » گفتگوجمعه، 4 مهر 1393 - 14:06
من، آقای دکتر شکرخواه را دانشمند، دانش آموخته و دانش وری می دانم که آنچه آموخته است را در درون خود نهادینه کرده است.
مشاور فرهنگی رییس جمهور: دکتر شکرخواه عین ارتباط است
دکتر حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوردر گفتگوی اختصاصی با شارا می گوید: دکتر یونس شکرخواه عین ارتباط است. دانشجویی که برای اولین بار کلاس آقای دکتر شکرخواه را تجربه می کند، احساس می کند که سالها، پیش او نه فقط تحصیل کرده بلکه رفاقت داشته اند. به سرعت با دانشجویان خود دوست می شود و دانشجویان دکتر شکرخواه بیشتر از آنکه از او بیاموزند، با او در می آمیزند.
  

 


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوردر گفتگوی اختصاصی با شارا می گوید: دکتر یونس شکرخواه عین ارتباط است. دانشجویی که برای اولین بار کلاس آقای دکتر شکرخواه را تجربه می کند، احساس می کند که سالها، پیش او نه فقط تحصیل کرده بلکه رفاقت داشته اند. به سرعت با دانشجویان خود دوست می شود و دانشجویان دکتر شکرخواه بیشتر از آنکه از او بیاموزند، با او در می آمیزند.


به نظرشما آقای دکتر شکرخواه کیست؟
- از نظر من دکتر یونس شکرخواه عین ارتباط است. به این معنا که ارتباط گری را در درون خود درونی کرده است. افرادی که با او آشنا نیستند، هنگامی که با ایشان یک جلسه هم صحبت می شوند، احساس می کنند سالها است که او را می شناسند. دانشجویی که برای اولین بار کلاس آقای دکتر شکرخواه را تجربه می کند، احساس می کند که سالها، پیش او نه فقط تحصیل کرده است بلکه رفاقت نیز داشته اند. به سرعت با دانشجویان خود دوست می شود و دانشجویان دکتر شکرخواه بیشتر از آنکه از او بیاموزند، با او در می آمیزند. این روحیه ارتباط گری ناشی از چند مؤلفه می باشد که در درون یک نفر جمع شده است.

 

یکی پیشینه خانوادگی است که به شما الزام می کند که فقط در صورت امکان برقراری رابطه خوب با دیگران می توانید موفق باشید. پیشینه حرفه ای هم همین را الزام می کند. دکتر شکرخواه یک روزنامه نگار قدیمی حرفه ای است. او از نسل روزنامه نگارانی است که برگزیده شدند، دست چین شدند، مورد حمایت قرار گرفتند و بر آنها به شدت نظارت حرفه ای وجود داشته است. آقای دکتر یونس شکرخواه یک دانشجوی حرفه ای نیز می باشد که بسیار خوب درس خوانده، بسیار خوب آموخته و تحت نظر کسی آموزش دیده است که هر کسی را به دستیاری، دانشجویی و به دوستی خود مفتخر نمی کرد. نسل تربیت یافتگان دکتر کاظم معتمدنژاد عمدتاً کسانی هستند که خصایل اخلاقی دکتر معتمدنژاد را بیش از توانایی علمی او ارج می نهند. گرچه توانایی های علمی، جامعیت، دقت و سعه صدر علمی آن مرحوم مثال زدنی است.

آقای دکتر یونس شکرخواه در دوره تدریس و تربیت شان هم فوق العاده این روحیه ارتباط گری را حفظ کردند. چه زمانی که در مرکز رسانه ها تدریس می کردند و چه زمانی که در دانشگاه علامه مورد علاقه دانشجویان بودند و چه در حال حاضر که در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران علم آموزی می کنند، در هر جایی که ایشان تدریس می کنند، محور علاقه و محبت دانشجویان هستند. بنابراین من، آقای دکتر شکرخواه را دانشمند، دانش آموخته و دانش وری می دانم که آنچه آموخته است را در درون خود نهادینه کرده است.


آقای دکتر، چه وجهی از ایشان را بهتر دوست دارید و می پسندید؟
- برای من آدم ها دو دسته هستند. آدم هایی که هسته  صلی آنها عقل است و عاطفه روبنا و پوسته آنها است و آدم هایی که هسته اصلی آنها عاطفی است و حلقه ای از عقل دور این هسته عاطفی کشیده شده است و محار عقل را در هسته عاطفه زدند. برای من آقای دکتر یونس شکرخواه از دسته دوم هستند. یعنی آتش فشانی از عاطفه، محبت، احساسات و هیجان که البته به واسطه دوران طولانی آموختن و تجربه کردن می تواند عواطف خود را کنترل کند.


آقای دکتر شکرخواه به روزنامه نگاری آنلاین خیلی علاقه مند هستند، دیدگاه جنابعالی در این مورد چیست. آیا روزنامه نگاری آنلاین را می پسندید؟
- آقای دکتر شکرخواه کسی است که هم به طور تجربی و هم نظری از پیشتازان روزنامه نگاری آنلاین در کشور ما و یکی از متخصصان بین المللی روزنگاری آنلاین هستند. آقای دکتر شکرخواه تنها خود را در کلاس و درس و جزوه خلاصه نکرده اند. در حال حاضر هم به محض اتمام این جلسه باید به سراغ تحریریه کوچک ولی بسیار موفق خود در همشهری آنلاین برود. بنابراین از دور، دستی بر آتش ندارد، بلکه او کسی است که آتش افروز است.


آقای دکتر شکرخواه در نسل جوان در گروه ارتباطی بسیار مؤثر و اثرگذار هستند. چه باید کرد تا سایر اساتید ما بتوانند این گونه باشند، از طرفی نسل جوان ما به آنلاین بودن اعتماد دارند و چه باید کرد که در دانشگاه ها بتوانیم از این علم نیز بیشتر استفاده کنیم؟
- ما در حوزه آموزش رونامه نگاری متأسفانه نتوانستیم مسؤلین ذی ربط را قانع کنیم که آموزش روزنامه نگاری اساساً یک آموزش حرفه ای است و نیاز به امکانات، تجهیزات و تکنولوژی خاص خود را دارد. هنوز هم در دانشکده های ارتباطات دسترسی دانشجویان ما به اینترنت پرسرعت بسیار محدود است. امیدوارم در این دولت به امثال آقای دکتر یونس شکرخواه این امکان داده شود و این موفقیت حاصل شود تا آموزش کارگاهی روزنامه نگاری آنلاین در سطح دانشکده های رسمی و نه در آموزشگاه های حرفه ای اتفاق بیافتد.


آقای دکتر، در دولت تدبیر و امید نقش روابط عمومی را چگونه می بینید و آیا در این یکسال روابط عمومی ها موفق بودند یا خیر؟
- ما فاصله بسیار زیادی با روابط عمومی مطلوب در نظام جمهوری اسلامی و برای قرن 21 میلادی داریم. متأسفانه در سالهای گذشته روابط عمومی ها بسیار از اهداف، توانمندی ها و حتی امکانات حرفه ای خودشان محروم ماندند. با تدبیری که در شورای اطلاع رسانی دولت اتفاق افتاده و یک مسؤلیت متمرکز برای تقویت روابط عمومی حرفه ای در بخش دولتی در نظر گرفته شده است، امیدواریم شاهد تحولات جدی در روابط عمومی های، به خصوص دولت باشیم.


آقای دکتر، می دانید که در دنیا نقش روابط عمومی ها و ارتباطات بسیار اثر گذار است. دولت ها به روابط عمومی ها بسیار توجه دارند. ما هم در ایران افراد خوب، خبره و انجمن های مؤثر داریم. آیا موافق هستید که دولت بیشتر باید به اینها توجه داشته باشد تا بتوانند در اهداف خود موفق تر باشند؟
- حتماً این کمک دو طرفه است. به این معنا که هم انجمن ها باید رابطه خود را با دولت تقویت کنند و هم دولت وظیفه دارد که به انجمن ها کمک کند. ولی این مسئله یک شرط دارد و آن این است که این کمک باید بی منت باشد.
 


 


 


 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد