درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 03:43   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12017صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیسه شنبه، 24 تیر 1393 - 10:13
بهره گیری از لاین، واتس آپ و وایبر در روابط عمومی
روزانه حجم زیادی از پیامک های تبلیغاتی برای مشترکین روابط عمومی ها و واحدهای تبلیغات ارسال می شود که برخلاف سایر انوع تبلیغات و اطلاع رسانی ها مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد. این تبلیغات و اطلاع رسانی بسیار اثر بخش است چراکه پیامک بر خلاف ایمیل که می توان از روی موضوع و نام نویسنده آن را پاک کرد، کمتر این قابلیت را دارد لذا بیشتر خوانندگان آن را می خوانند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نویسنده و اقتباس از متن انگلیسی: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)- روزانه حجم زیادی از پیامک های تبلیغاتی برای مشترکین روابط عمومی ها و واحدهای تبلیغات ارسال می شود که برخلاف سایر انوع تبلیغات و اطلاع رسانی ها مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد.


این تبلیغات و اطلاع رسانی بسیار اثر بخش است چراکه پیامک بر خلاف ایمیل که می توان از روی موضوع و نام نویسنده آن را پاک کرد، کمتر این قابلیت را دارد لذا بیشتر خوانندگان آن را می خوانند.


امروز خیل کثیری از مشترکین شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، توییتر، پینترست و حتی لینکداین در حال جابجایی به ابزارهای مختص تلفن همراه نظیر لاین، واتس آپ و وایبر هستند.


بنابراین یک تجمیع خوب بعلاوه عدم پرداخت هزینه ماهیانه و یا برای افراد می تواند انگیزه خوبی برای ترویج این ابزارهای جدید و همچنین بهره گیری از بستر آنها برای فعالیت های اطلاع رسانی روابط عمومی باشد.


اگرچه امروزه در بسیاری از سازمان های بزرگ نظیر بانک ها شبکه های اجتماعی خصوصی اینترانت راه اندازی شده است که به روابط عمومی اجازه اطلاع رسانی شفاف و کامل را از طریق این بسترها می دهد اما هنوز مخاطبان سازمان ها به طور کامل با سازمان ها درگیر نشده اند و بنابراین سازمان باید سعی کند تا از طریق یک سری فعالیت های ترویجی مخاطبان خود را در جاهای دیگری پیدا کند.


اگر بتوانیم برای رسانه های اجتماعی یک سیر تعریف کنیم که از وبلاگ نویسی به سمت فروم ها و از آنجا به سمت شبکه های اجتماعی حرکت کرده اند و در شبکه های اجتماعی نیز با ورود فیسبوک همه مسحور این شبکه شده اند. امروز در ادامه این روند می توانیم از لاین، واتس آپ و وی چت نام ببریم.


این شبکه های اجتماعی که با استفاده از بستر اینترنت و از طریق گوشی های تلفن همراه در دسترس مخطبان قرار می گیرند، بسیاری از محدودیت های قبلی را ندارند. شما می توانید صرفا با ایجاد یک فهرست کامل از مخاطبان خود با استفاده از یک گوشی هوشمند مخاطبان خودتان را در جریان آخرین اخبار قرار دهید و ضمن ترویج فعالیت ها از طریق اطلاع رسانی با استفاده از همین بستر اطلاع گیری خوبی نیز داشته باشید.


در عین حال چالش هایی بر سر راه این شبکه های اجتماعی وجود دارد که در این نوشتار به برخی از آنها اشاره می شود:
1. مشکل اصلی استفاده از این نرم افزارها برای مشتریان، کندی سیستم آن و تاثیر منفی آن در استفاده کنندگان است. متاسفانه به دلیل عدم گسترش پهنای باند اینترنت در ایران این مشکل هنوز برای برخی از این سیستم ها وجود دارد.
2. یافتن شماره تلفن افراد برای ارسال پیام. اینکه شما گروهی از شماره تلفن ها را در یک منطقه از مخابرات یا اپراتورهای تلفن همراه دریافت کنید شاید کار چندان دشواری نباشد اما اینکه بدانید چه تعداد از آنها از لاین، واتس آپ و وایبر استفاده می کنند حقیقتا دشوار است و تفکیک آنها برای سازمان هایی که مخاطبان زیادی دارند دشوار می باشد. علاوه بر این طبقه بندی این تعداد از مخاطبان برای ارسال پیام های هدفمند برای گروه های خاص جمعیتی مشکل دیگری است که برای روابط عمومی ها وجود دارد.
3. عدم اعتبار در بحث فیلترینگ. روابط عمومی می تواند یک شبکه اجتماعی را پیدا کند و سرمایه گذاری زمانی و محتوایی خود را بر روی آنه قرار دهد اما پس از مدتی با بسته شدن آن شبکه از طرف مخابرات، تمام هزینه ها از بین رفته و روابط عمومی باید دنبال کانال های جدید اطلاع رسانی بگردد و این مساله به شدت سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی در ایران را ریسک پذیر کرده است.
4. پاسخگویی شبانه روزی در شبکه های اجتماعی: لاین، واتس آپ و وایبر نیز همانند سایر شبکه های اجتماعی قابلیت پاسخگویی و تعامل همزمان دارند و این مساله در زمانی که یک مشتری عصبانی یا ناراضی داریم بسیار جدی تر می شود. بنابراین باید پیش از شروع به کار نیروی شبانه روزی را برای این منظور در نظر بگیریم تا پاسخگویی با سرعت بیشتری انجام شود.
5. سوء استفاده از گروه های ایجاد شده برای اهداف شما: گاهی اوقات پیش می آید که شما گروهی را برای موضوعی مرتبط با فعالیت خودتان ایجاد می کنید و مخاطبان زیادی را گردهم می آورید که بتوانید از رسانه خود برای ترویج ایده هایتان استفاده کنید و نظرات مخاطبان را در آن زمینه دریافت کنید. اما همه مخاطبان برای ورد به شبکه و گروه شما این هدف را نداشته اند و ممکن است در این میان یک سری سوء استفاده های اخلاقی و تبلیغی صورت گیرد. بنابراین می طلبد که پیش از هرگونه اقدامی مخاطبان به دقت شناسایی شده و در گروه های کوچکتری تقسیم شوند تا کنترل افراد در آن گروه ها با شدت بیشتری قابلیت اجرا داشته باشد.
6. تولید محتواهای فوق متعامل: شبکه های وایبر، لاین و واتس آپ بسیار متعامل تر از فیسبوک و توییتر هستند. در واقع این شبکه های اجتماعی نوعی چت همزمان هستند و از این رو حضور سریع و پاسخگویی همزمان را می طلبند. این مساله برای سازمان های عریض و طویل بسیار سخت است. چراکه بروکراسی های اداری همزمان با سرعت اطلاع رسانی سریع نشده اند. به همین دلیل چالش پاسخگویی برای روابط عمومی ها بسیار جدی و اساسی است.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
آقای فضلی
| 1393/4/26 - 20:01 |     0     0     |
استفاده بردیم قربان.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد