درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 13:06   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11952صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 21 تیر 1393 - 03:15
متخصصان روابط عمومی و استفاده از آزمون های روانشانسی فیسبوک
مطالعات روانشناسانه فیسبوک از یادداشت های مثبت و منفی یادداشت ها و رفتار آنلاین و رویکرد کارکنان جزو بخش هایی هستند که نمی توان آن را از نشریات نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، اسلت، گاردین و سایر رسانه ها جدا کرد. در واقع این کار یکی از بی اخلاقی هایی است که از رسانه های اجتماعی انجام می شود و طی آن کاربرانی را که از همه جا بی خبر هستند در محیط شبکه اجتماعی همانند موش آزمایشگاهی آزمایش می کنند.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، استیو گلدشتاین- مطالعات روانشناسانه فیسبوک از یادداشت های مثبت و منفی یادداشت ها و رفتار آنلاین و رویکرد کارکنان جزو بخش هایی هستند که نمی توان آن را از نشریات نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، اسلت، گاردین و سایر رسانه ها جدا کرد. در واقع این کار یکی از بی اخلاقی هایی است که از رسانه های اجتماعی انجام می شود و طی آن کاربرانی را که از همه جا بی خبر هستند در محیط شبکه اجتماعی همانند موش آزمایشگاهی آزمایش می کنند.


بر اساس نظر نشریه تایمز، فیسبوک خبرخوان بیش از نیم میلیون نفر از کاربرانش را به صورت تصادقی با یادداشت های مثبت و منفی دستکاری کرده است تا بتواند نتیجه های خود را از آن دریافت نماید.


گاردین می نویسد: در یک آزمایش که در سال 2012 انجام شد، فیسبوکلمات احساسی اصلی را از 700 هزار خبر مخفی کرده است، تا تاثیر آن را بر رفتار آزمایش شوندگان در شبکه اجتماعی بررسی کند.


بر مبنای نظر تایمز، این آزمایش بدون اطلاع یا رضایت کاربران انجام شده است، همچنین شرکت پاسخ داده است که در مواردی که برای خدمت آورده است نوشته شده که هر نوع دستکاری در خبرخوان توسط شبکه اجتماعی جزو حقوق او به شمار می رود.


در بحث گاردین اشاره شده است: یک محقق غیر متصل به آزمایش فیسبوک گفت که یک شرکت نیازی به دریافت «اجازه آزادی اخلاقی» ندارد چراکه آنها موارد قرار داد فیسبوک را تیک می زنند.


لحن کلی پوشش رسانه ای در مورد فیسبوک همانند اختاپوس جهانی با نبوغ شیطانی برای جذب و دستکاری داده های افراد سخن می گوید.


اما پس از فروکش عصبانیت واقعی یا دروغین افراد، ارتباطگران برند احتمال دارد توجهات خودشان را به یافته های تجربی معطوف کنند.


بر مبنای گزارش تایمز، با عنایت توجهات بیشتر، تجربه نشان داده است که حالت های افراد بسته به زمان واگیرند. افرادی که کلمات مثبت بیشتری را در اخبار فیسبوک خود می بینند، مایل هستند که کلمات مثبت بیشتری را در یادداشت های فیسبوکی شان به کار برند درحالیکه افرادی که یادداشت های منفی بیشتری را در فیسبوک می بینند بیشتر منفی گرایی می کنند. نتایج مطالعه در ژورنال «مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده امریکا» منتشر شده است.


اگر شما برای فعالیت های برندسازی خودتان در کانال های اجتماعی هزینه هایی می پردازید، ممکن است بخواهید چیزهایی را در فیسبوک بداندی. «وقتی بیان مثبت تولید می کنید، مردم یادداشت های مثبت بیشتری تولید می کنند و در مقابل واژ] های منفی نیز باعث می شود که مخاطبان شما از الگوی منفی تان تبعیت کرده و از همان واژه ها استفاده کنند.


بنابراین ممکن است بتوانیم از فیسبوک برای این گونه مطالعاتش متشکر باشیم شاید هم باید از این تشکر کنیم که شما نمی توانید با این گونه کارهای فیسبوک مقابله کنید و کاری انجام نمی دهید. و این روند ادامه می یابد.


منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/06/30/how-dare-facebook-treat-us-like-lab-rats-but-hey-look-at-the-findings/?hq_e=el&hq_m=2909805&hq_l=14&hq_v=472ca672b
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد