درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 00:17   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11886صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 16 تیر 1393 - 12:25
بررسی مخفیانه فیس بوک به منظور اعمال نفوذ در احساسات و عواطف
جزئیات بررسی چگونگی دستکاری مخفیانه فیس بوک در خبرخوان حدود 700 هزار کاربر به منظور مطالعه بر روی اینکه آیا «مسری بودن احساسات» منجر به ایجاد خشم در میان کاربران رسانه های اجتماعی خواهد شد. فیس بوک در سال 2012 به مدت یک هفته با استفاده از الگوریتم، حساب کاربران را دست کاری کرد و پست هایی را درون خبرخوان کاربران قرار داد تا بررسی کند که چگونه این موارد خلق و خوی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- واشنگتن، ایالات متحده آمریکا: جزئیات بررسی چگونگی دستکاری مخفیانه فیس بوک در خبرخوان حدود 700 هزار کاربر به منظور مطالعه بر روی اینکه آیا «مسری بودن احساسات» منجر به ایجاد خشم در میان کاربران رسانه های اجتماعی خواهد شد.


فیس بوک در سال 2012 به مدت یک هفته با استفاده از الگوریتم، حساب کاربران را دست کاری کرد و پست هایی را درون خبرخوان کاربران قرار داد تا بررسی کند که چگونه این موارد خلق و خوی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.


این بررسی توسط محققان وابسته به فیس بوک، دانشگاه کرنل و دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو انجام شد و در 17 ژوئن نسخه ای از مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم در دسترس عموم قرار گرفت. محققان با استفاده از این تحقیق می خواستند بررسی کنند که ببینند اگر کاربران پس از خواندن تعدادی کلمات مثبت و منفی در پیام های خود، تحت تأثیر قرار بگیرند، آیا آنها پس از آن محتوای مثبت یا منفی را در به روز رسانی وضعیت خود در فیس بوک قرار می دهند.

در واقع، پس از مواجه با این دست کاری، کاربران شروع به استفاده از کلمات منفی یا مثبت در به روز رسانی مطالب خود با توجه به آنچه که در معرض آن قرار گرفته بودند،کردند. نتایج حاصل از این مطالعه زمانی منتشر شد که فهرست نامزدهای انتخاباتی مجله آنلاین و وب سایت آتلانتیک شنبه گذشته در مورد آن نوشت.

احساسات تأثیر پذیر
نویسندگان این تحقیق نوشتند: «حالات هیجانی را می توان به دیگران از طریق مسری بودن احساسات منتقل و مردم را مجبور کرد تا احساسات مشابهی را بدون آگاهی تجربه کنند.»

«این نتایج نشان می دهد که احساسات بیان شده توسط دیگران در فیس بوک، احساسات ما را نیز تحت تأثیر می دهد و شواهد تجربی ایجاد شده در مقیاس گسترده از طریق شبکه های اجتماعی سرایت می یابند.»

در حالی که به نظر می رسد مطالعات دیگر که از ابرداده ها برای روند این مطالعه استفاده کردند، نتایج متفاوتی داشته اند، زیرا آنها اطلاعات را دستکاری کردند تا ببینند آیا عکس العملی وجود دارد.

این مطالعه با توجه به قوانین فیس بوک، قانونی بود، اما آیا این کار اخلاقی است؟

سوزان فیسک(Susan Fiske )، استاد دانشگاه پرینستون که این گزارش را برای انتشار ویرایش کرده بود، به وب سایت آتلانتیک گفت که او در مورد پژوهش نگران و با نویسنده تماس گرفته است.

آنها به نوبه خود در پاسخ گفتند که هیأت مدیره مؤسسه در بررسی خود، پژوهش فیس بوک در زمینه ی دستکاری خبر خوان های کاربران به طور تمام وقت را تأیید کرده است.

فیسک (Fiske) پذیرفت که عضو کوچکی در این مطالعه بوده است. فیس بوک به وب سایت آتلانتیک گفت که آنها به دقت تحقیقات خود را در نظر گرفته اند و روند بررسی داخلی بسیار قوی داشته اند.

فیس بوک، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است که می گوید بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد.

منبع: خبرگزاری فرانسه از طریق پل ارتباطی شبکه
http://www.bizcommunity.com/Article/196/544/115455.html
مترجم: مریم میرعبدالحق
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد