درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 20:13   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11886صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 16 تیر 1393 - 07:55
بررسی مخفیانه فیس بوک به منظور اعمال نفوذ در احساسات و عواطف
جزئیات بررسی چگونگی دستکاری مخفیانه فیس بوک در خبرخوان حدود 700 هزار کاربر به منظور مطالعه بر روی اینکه آیا «مسری بودن احساسات» منجر به ایجاد خشم در میان کاربران رسانه های اجتماعی خواهد شد. فیس بوک در سال 2012 به مدت یک هفته با استفاده از الگوریتم، حساب کاربران را دست کاری کرد و پست هایی را درون خبرخوان کاربران قرار داد تا بررسی کند که چگونه این موارد خلق و خوی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- واشنگتن، ایالات متحده آمریکا: جزئیات بررسی چگونگی دستکاری مخفیانه فیس بوک در خبرخوان حدود 700 هزار کاربر به منظور مطالعه بر روی اینکه آیا «مسری بودن احساسات» منجر به ایجاد خشم در میان کاربران رسانه های اجتماعی خواهد شد.


فیس بوک در سال 2012 به مدت یک هفته با استفاده از الگوریتم، حساب کاربران را دست کاری کرد و پست هایی را درون خبرخوان کاربران قرار داد تا بررسی کند که چگونه این موارد خلق و خوی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.


این بررسی توسط محققان وابسته به فیس بوک، دانشگاه کرنل و دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو انجام شد و در 17 ژوئن نسخه ای از مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم در دسترس عموم قرار گرفت. محققان با استفاده از این تحقیق می خواستند بررسی کنند که ببینند اگر کاربران پس از خواندن تعدادی کلمات مثبت و منفی در پیام های خود، تحت تأثیر قرار بگیرند، آیا آنها پس از آن محتوای مثبت یا منفی را در به روز رسانی وضعیت خود در فیس بوک قرار می دهند.

در واقع، پس از مواجه با این دست کاری، کاربران شروع به استفاده از کلمات منفی یا مثبت در به روز رسانی مطالب خود با توجه به آنچه که در معرض آن قرار گرفته بودند،کردند. نتایج حاصل از این مطالعه زمانی منتشر شد که فهرست نامزدهای انتخاباتی مجله آنلاین و وب سایت آتلانتیک شنبه گذشته در مورد آن نوشت.

احساسات تأثیر پذیر
نویسندگان این تحقیق نوشتند: «حالات هیجانی را می توان به دیگران از طریق مسری بودن احساسات منتقل و مردم را مجبور کرد تا احساسات مشابهی را بدون آگاهی تجربه کنند.»

«این نتایج نشان می دهد که احساسات بیان شده توسط دیگران در فیس بوک، احساسات ما را نیز تحت تأثیر می دهد و شواهد تجربی ایجاد شده در مقیاس گسترده از طریق شبکه های اجتماعی سرایت می یابند.»

در حالی که به نظر می رسد مطالعات دیگر که از ابرداده ها برای روند این مطالعه استفاده کردند، نتایج متفاوتی داشته اند، زیرا آنها اطلاعات را دستکاری کردند تا ببینند آیا عکس العملی وجود دارد.

این مطالعه با توجه به قوانین فیس بوک، قانونی بود، اما آیا این کار اخلاقی است؟

سوزان فیسک(Susan Fiske )، استاد دانشگاه پرینستون که این گزارش را برای انتشار ویرایش کرده بود، به وب سایت آتلانتیک گفت که او در مورد پژوهش نگران و با نویسنده تماس گرفته است.

آنها به نوبه خود در پاسخ گفتند که هیأت مدیره مؤسسه در بررسی خود، پژوهش فیس بوک در زمینه ی دستکاری خبر خوان های کاربران به طور تمام وقت را تأیید کرده است.

فیسک (Fiske) پذیرفت که عضو کوچکی در این مطالعه بوده است. فیس بوک به وب سایت آتلانتیک گفت که آنها به دقت تحقیقات خود را در نظر گرفته اند و روند بررسی داخلی بسیار قوی داشته اند.

فیس بوک، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است که می گوید بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد.

منبع: خبرگزاری فرانسه از طریق پل ارتباطی شبکه
http://www.bizcommunity.com/Article/196/544/115455.html
مترجم: مریم میرعبدالحق
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد