درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 16:43   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11668صفحه نخست » چهارشنبه، 4 تیر 1393 - 07:14
بازاریابی و تبلیغات
فرایند های بازاریابی در نظریه آلدرسون
این مقاله بر روی بازاریابی تجاری برای توسعه بحث هایی تمرکز دارد که هانت (2010) از طریق نظریه R-A مطرح کرده است که اساس بازاریابی کلی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  این مقاله بر روی بازاریابی تجاری برای توسعه بحث هایی تمرکز دارد که هانت (2010) از طریق نظریه R-A مطرح کرده است که اساس بازاریابی کلی است. این مقاله از طریق نشان دادن فرایند های بازاریابی در نظریه آلدرسون در نظریه R-Aبحث هایی را گسترش داده است که به طور واضح به بیان بازاریابیB2B و B2C می پردازد که در چهار چوبISBM فرایند های رقابتی در بازار های تجاری فرض شده است که یک رقابت واقعی را از طریق تئوری توصیف می کند که نه تنها دارای بیشمار نقاط مشترک با تئوریIMP می باشد بلکه تئوریR-A  به وسیله مفهوم خود (( منابع مرتبط )) یک اساس و پایه را برای گونه های کلیدی ساختار تئوریک ایجاد می کند که نسبت به اهمیت روابط بین آنها متعهد است . بنابراین این مقاله به این نتیجه میرسد که تئوری R-A یک نظریه کلی در زمینه بازاریابیB2Bو B2C می باشد .

 

واژگان کلیدی : تئوری R-A-ISBM-IMP-، رقابت ، تئوری کلی

 

مقدمه

دیدگاه استاندارد در زمینه بازاریابی این است که این تئوری ها به طور نظام مند، دسته ای از بیانیه های مرتبط بهم و شامل کلیاتی قانونمند هستندکه به صورت تجربی قابل آزمودن هستند(هانت 1976). اما چگونه تئوری های کلی با انواع معمول آن متفاوت هستند ؟ چه عاملی باعث می شود که این نظریه ها کلی و عمومی شوند؟
دیدگاه استاندارد دیگری در بازاریابی این است که چهار راه وجود دارد که یک نظریه را نسبت به سایر نظریه ها کلی تر و عمومی تر می کند:
1-
نظریه های کلی، پدیده های بیشتری را توضیح و پیش بینی می کنند 2- نظریه های کلی مفاهیم بیشتری را به طور نظام مند با یکدیگر ادغام می کنند 3- به طور کلی شامل نظریه های هستند که کمتر کلیت دارند 4- دارای سطح بالای از انتزاع هستند (هانت 1983). در سال 1957 و 1965 آلدرسون نظریه بازار یابی و فرایند های آن را کاربردی کرد و آن را در فواصل سال های 1950 تا 1960 توسعه داد که بسیار به نظریه کلی نزدیک شد. در سال 1990 هانت و مورگان نظریه( R-A)( منبع- فایده) در رقابت را توسعه دادند و در سال 2010 هانت ادعا داشت که نظریهR-A  نسبت به تئوری بازاریابی کلی مطرح شده است.
هانت (2010) در زمینه نظریه R-A به ایجاد سه مبحث پرداخت که آن را با نظریه کلی در بازاریابی مرتبط می کرد: نخست ، چون بازاریابی در حیطه رقابت اتفاق می افتد یک تئوری کلی از بازاریابی بایستی در تئوری رقابت دخیل باشد. بر این اساس چون نظریهR-A  یک تئوری کلی از رقابت می باشد ، می تواند یک اساس مناسب برای کار در زمینه تئوری کلی در بازاریابی باشد. دوم تئوری R-A نسبت به تئوری کلی بازاریابی یک اساس مهم را برای راهبرد بازاریابی ایجاد می کند(راهبرد های مانند بازاریابی مجزا- بازاریابی مرتبط و متوازن). سوم نزدیک ترین تئوری، برای بازاریابی امروزی به بازار کلی همان تئوری عملی آلدرسون در رفتار بازاریابی است. بنابراین تئوری R-A  در زمینه کلی می باشد ودر زمینه بازاریابی مطرح شده است زیرا باعث انطباق و گسترش مفاهیم اصلی و کلی تئوری آلدرسون و ادغام آن با چهارچوب های وسیع تر تئوریکی می شود.

 

نویسندگان :

دکتر شهباز براهویی
حمید دانش پرور

دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی واحد قشم  

 

منبع: TMBA

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد