درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 02:11   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11511صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 31 فروردین 1401 - 16:23
مروری بر تاریخچه اینفوگرافیک در جهان
باستان شناسان و مورخان 35 هزار سال پیش از میلاد را آغاز دوره نگار گری بر دیوار غارها دانسته اند. با توجه به استفاده این نگاره ها برای اطلاع رسانی به همنوعان خود در خصوص مسائل مختلف می توان این دوره را دوره آغاز اینفوگرافیک دانست. مردم در این دوره عکس ها و تصاویری را بر روی دیواره غارها و سخره ها برای برقراری ارتباط با سایرین درج می کردند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| اینفوگرافیک ها مواد اطلاع رسانی هستند که از گرافیک به این منظور استفاده می کنند. این ابزار سابقه و قدمت بسیار کهنی در تاریخ بشر دارد و در این یادداشت برآنیم که با استفاده از چند متن اصلی مروری بر تاریخچه اینفوگرافیک بیافکنیم.


باستان شناسان و مورخان 35 هزار سال پیش از میلاد را آغاز دوره نگار گری بر دیوار غارها دانسته اند. با توجه به استفاده این نگاره ها برای اطلاع رسانی به همنوعان خود در خصوص مسائل مختلف می توان این دوره را دوره آغاز اینفوگرافیک دانست. مردم در این دوره عکس ها و تصاویری را بر روی دیواره غارها و سخره ها برای برقراری ارتباط با سایرین درج می کردند.


در واقع با انتشار چاپ ما استفاده از واژه ها را بیشتر از عکس ها برجسته می بینیم. اما در سال 1982 روزنامه یو اس ای تودی از شکل متن محور به تصاوری رنگی و گزارش های اینفوگرافیکی تجهیز شد و به طور مشخص اینفوگرافیک ها از این تاریخ شکل گرفتند و به تدریج پیشرفته تر شدند.


بسیاری از نقادان اینفوگرافیک ها را به کشورهای دیگری به جز ایالات متحده امریکا نسبت می دهند و نظرات مختلف دیگری نیز در این خصوص وجود دارد اما با توجه به بعدی امریکا در استفاده از اینفوگرافیک در تولید محتوای روزنامه ها، کتاب ها و صفحات وب و به ویژه استفاده گسترده از اینفوگرافیک در اطلاع رسانی های تجاری، بسیاری از نقادان این کشور را در تولید اینفوگرافیک پیشرو جهان می دانند.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود


  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است


  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک


  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی


  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود


  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه


  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد