درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 18 خرداد 1403 - 00:26   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  روابط‌عمومی‌های عزیز…
  آینده روابط‌عمومی در سال 2024: عبور از مرزها
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش
  ایجاد بینش مشتری
  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید
  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10998صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیشنبه، 3 خرداد 1393 - 07:17
تاثیر کاهش نسبت‌ «رهن‌ به قیمت مسکن» بررسی می‌شود
افزایش قدرت چانه‌زنی مستاجران
مهدیس فرقانی: پنج‌شنبه گذشته در گزارشی که با عنوان «تعدیل فرمول رهن اجاره» در «دنیای‌اقتصاد» به چاپ رسید، به این موضوع اشاره شد که شواهد نشان می‌دهد نسبت تعیین مبلغ رهن بر حسب ارزش ملک تغییر یافته است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به میزان درصد تعیین شده رهن بر اساس قیمت فروش اشاره شد که تا به امروز مبلغ رهن یک چهارم یا 25 درصد از ارزش واحد مسکونی مورد نظر محاسبه می‌شد اما در حال حاضر مبلغ رهن بین یک پنجم تا یک ششم و به عنوان دیگر بین 17 تا 20 درصد ارزش واحد مسکونی تعیین می‌شود.


یکی از دلایل اصلی که باعث شده است تا رشد اجاره بها همپای افزایش قیمت مسکن نباشد، قدرت مالی مستاجران بیان شده است.


آمارها نشان می‌دهد که در 2 سال گذشته قیمت فروش مسکن حدود 80 درصد افزایش یافته است؛ اما طی این 2 سال نرخ اجاره 4/51 درصد رشد کرده است.


عدم توازن منحنی رشد قیمت مسکن و منحنی افزایش نرخ اجاره به علت توان مالی متقاضیان در بازار اجاره است و این موضوع باعث شده تا نسبت رهن به قیمت فروش کوچک شود.


اگر امسال در بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی مبلغ رهن یک پنجم یا یک ششم ارزش ملک تعیین شود در سال جاری بازار اجاره شرایط ارزنده‌ای را برای متقاضیان فراهم خواهد کرد.


تعدیل مبلغ رهن کامل حتی ممکن است رکورد قراردادهای تمدیدی را دچار نوسان کند؛ زیرا طی 2 سال قبل به‌دلیل افزایش نرخ اجاره و هزینه‌های جابه‌جایی اکثر مستاجران تمدید را به جابه‌جایی ترجیح می‌دادند؛ اما اگر اجاره‌بها طبق آمارهای جدید با کاهش همراه شود این احتمال وجود دارد که میزان جا‌به‌جایی‌ها با رشد مواجه شود.


از سوی دیگر با تعیین مبلغ رهن 20 درصدی، پیش‌بینی می‌شود که واحدهای متراژ کوچک در بازار رهن و اجاره از بیشترین متقاضی برخوردار خواهند شد.


این دسته از واحدهای مسکونی به‌دلیل کوچک بودن متراژشان در مقایسه با دیگر متراژها از قیمت کمتری بهره‌مند هستند و از طرف دیگر 20 درصد ارزش واحدهای متراژ کوچک رقم منصفانه‌تری به نظر خواهد رسید.


برای مثال: اگر ارزش یک واحد 60 متری 200 میلیون تومان باشد، رهن کامل آن بر اساس 20 درصد، 40 میلیون تومان و براساس فرمول 25 درصد 50 میلیون تومان خواهد بود.

 

افزایش قدرت چانه‌زنی مستاجران

منبع:  روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۰۵

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  چگونه گیمیفیکیشن می‌تواند تعامل کارکنان را افزایش دهد؟


  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش


  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی


  اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری


  روایت‌های مستبدانه


  چالش بازاریابی: از رقابت پیشی بگیرید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد