درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 07:46   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10998صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیشنبه، 3 خرداد 1393 - 07:53
تاثیر کاهش نسبت‌ «رهن‌ به قیمت مسکن» بررسی می‌شود
افزایش قدرت چانه‌زنی مستاجران
مهدیس فرقانی: پنج‌شنبه گذشته در گزارشی که با عنوان «تعدیل فرمول رهن اجاره» در «دنیای‌اقتصاد» به چاپ رسید، به این موضوع اشاره شد که شواهد نشان می‌دهد نسبت تعیین مبلغ رهن بر حسب ارزش ملک تغییر یافته است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به میزان درصد تعیین شده رهن بر اساس قیمت فروش اشاره شد که تا به امروز مبلغ رهن یک چهارم یا 25 درصد از ارزش واحد مسکونی مورد نظر محاسبه می‌شد اما در حال حاضر مبلغ رهن بین یک پنجم تا یک ششم و به عنوان دیگر بین 17 تا 20 درصد ارزش واحد مسکونی تعیین می‌شود.


یکی از دلایل اصلی که باعث شده است تا رشد اجاره بها همپای افزایش قیمت مسکن نباشد، قدرت مالی مستاجران بیان شده است.


آمارها نشان می‌دهد که در 2 سال گذشته قیمت فروش مسکن حدود 80 درصد افزایش یافته است؛ اما طی این 2 سال نرخ اجاره 4/51 درصد رشد کرده است.


عدم توازن منحنی رشد قیمت مسکن و منحنی افزایش نرخ اجاره به علت توان مالی متقاضیان در بازار اجاره است و این موضوع باعث شده تا نسبت رهن به قیمت فروش کوچک شود.


اگر امسال در بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی مبلغ رهن یک پنجم یا یک ششم ارزش ملک تعیین شود در سال جاری بازار اجاره شرایط ارزنده‌ای را برای متقاضیان فراهم خواهد کرد.


تعدیل مبلغ رهن کامل حتی ممکن است رکورد قراردادهای تمدیدی را دچار نوسان کند؛ زیرا طی 2 سال قبل به‌دلیل افزایش نرخ اجاره و هزینه‌های جابه‌جایی اکثر مستاجران تمدید را به جابه‌جایی ترجیح می‌دادند؛ اما اگر اجاره‌بها طبق آمارهای جدید با کاهش همراه شود این احتمال وجود دارد که میزان جا‌به‌جایی‌ها با رشد مواجه شود.


از سوی دیگر با تعیین مبلغ رهن 20 درصدی، پیش‌بینی می‌شود که واحدهای متراژ کوچک در بازار رهن و اجاره از بیشترین متقاضی برخوردار خواهند شد.


این دسته از واحدهای مسکونی به‌دلیل کوچک بودن متراژشان در مقایسه با دیگر متراژها از قیمت کمتری بهره‌مند هستند و از طرف دیگر 20 درصد ارزش واحدهای متراژ کوچک رقم منصفانه‌تری به نظر خواهد رسید.


برای مثال: اگر ارزش یک واحد 60 متری 200 میلیون تومان باشد، رهن کامل آن بر اساس 20 درصد، 40 میلیون تومان و براساس فرمول 25 درصد 50 میلیون تومان خواهد بود.

 

افزایش قدرت چانه‌زنی مستاجران

منبع:  روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۰۵

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد