درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 02:03   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10536صفحه نخست » ادامه مطلب یکیکشنبه، 21 اردیبهشت 1393 - 14:17
روابط عمومی‌ها فی‌نفسه نهاد بدی نیستند
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق آمار رسمی که دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها اعلام کرده، بیش از 50 درصد روزنامه‌نگاران حرفه‌ای جذب روابط عمومی‌ها شده‌اند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق آمار رسمی که دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها اعلام کرده، بیش از 50 درصد روزنامه‌نگاران حرفه‌ای جذب روابط عمومی‌ها شده‌اند.

 

به گزارش شارا به نقل از ایسنا، حسین انتظامی که در دومین همایش روز جهانی ارتباطات انجمن علمی ارتباطات دانشگاه تهران سخن می‌گفت، با اشاره به این‌که الگوی مصرف رسانه‌ای تغییر کرده است، اظهار کرد: بیش از 10 سال است که در اروپای غربی و آمریکای شمالی، میزان مصرف کاغذ مطبوعات کاهش یافته است. البته این به آن معنی نیست که مخاطبان از رسانه‌ها استفاده نمی‌کنند، بلکه به این معناست که از کاغذ کمتر استفاده می‌کنند.

 

او ادامه داد: در تاریخ رسانه‌های ما، با ظهور هر رسانه‌ی جدیدی جای رسانه‌ی دیگری تنگ می‌شد؛ اما در موج جدید رسانه‌ای که موج چند رسانه‌ای است، چنین بحثی مطرح نیست.

 

انتظامی با بیان این‌که جمع تیراژ روزنامه‌های کشور حدود یک‌میلیون نسخه است، اظهار کرد: همکاران ما از دکه‌های تهران، معدل‌گیری کرده‌اند و نتیجه‌ی آن، موید همین امر است. البته برخی رسانه‌های مکتوب ما به نسخه‌های تحت وب یا اپلیکشن‌های موبایل برای اطلاع‌رسانی رو آورده‌اند.

 

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به رجوع 50 درصدی روزنامه‌نگاران حرفه‌ای به روابط عمومی‌ها، توضیح داد: روابط عمومی‌ها فی‌نفسه نهاد بدی نیستند و به عبارت دیگر، در همسایگی روزنامه‌ها قرار دارند؛ اما تفاوت این دو در نقد است. نکته‌ی دیگری که موجب چنین اتفاقی می‌شود، مقوله‌ی امنیت شغلی و حرفه‌ای پایین روزنامه‌نگاران است. ما باید تلاش کنیم تا زمینه‌ی کاری و امنیت حرفه‌ای روزنامه‌نگاران را فراهم کنیم.

 

وی افزود: یکی از مشکلات خبرنگاران ما، بیمه نبودن آن‌هاست؛ تا کنون دولت از سر خیرخواهی به این حوزه وارد می‌شد و روزنامه‌نگاران را بیمه می‌کرد؛ اما بیمه‌ی دولتی با استقلال حرفه‌ای روزنامه‌نگاران و قانون مطبوعات مغایرت دارد. بنابر همین موضوع، در برنامه‌ی ما برنامه‌ریزی برای این‌که بنگاه‌های مطبوعاتی بتوانند خودشان روزنامه‌نگاران را بیمه کنند، وجود دارد.

 

او در پایان درباره‌ی سازمان نظام صنفی مطبوعاتی و شباهت‌های آن با نظام پزشکی توضیح‌هایی داد.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد