شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، کیومرث هاشمی در این نشست با مدیران و مسوولان روابط عمومی فدراسیون های ورزشی با بیان اینکه امسال با توجه به رویدادهای مهم ورزشی قاره ای و جهانی از اهمیت خاصی برخوردار است افزود:باید تلاش کنیم کاروان ورزشی کشورمان حضورشایسته ای در این رقابتها داشته باشد.
وی ادامه داد: خوشبختانه اکثر مدیران روابط عمومی ها در حوزه رسانه ها هم فعال هستند که این پتانسیل بزرگی برای ورزش کشور است در واقع ظرفیت روابط عمومی فدراسیونهای ورزشی کشورمان بسیار بیشتر از این هاست و باید به آن توجه شود.
وی باتاکید برجایگاه ویژه روابط عمومی ها گفت: مجموعه فدراسیون ها بایستی روابط عمومی را به عنوان مشاور ببینند و نظرات شما در تصمیم سازی ها مهم باشد و مهمتر اینکه تعاملات بیشتر شما با مجموعه رسانه ای کشور یک حس اعتماد متقابل ایجاد می کند.
هاشمی درادامه این نشست ضمن قدردانی از زحمات مدیران و مسوولان روابط عمومی گفت:هدف از برگزاری چنین جلساتی شنیدن همین نقطه نظرات و پیشنهادات است تا درجهت هر چه بهتر شدن امور ورزش صورت پذیرد.
وی درخصوص پیشنهادات و مشکلات مدیران و مسوولان روابط عمومی فدراسیونها اظهارداشت: کمیته ملی المپیک در حد توان خود و با توجه به نحوه فعالیت شان حمایت ویژه ای از روابط عمومی فدراسیون ها خواهد داشت.
**تشکیل کار گروه 10 نفره
رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص دسترسی به عکسها و تصاویر تاریخی و قدیمی کمیته پیشنهاد داد تا مدیران و مسئولان روابط عمومی فدراسیون ها با تشکیل کارگروهی 10 نفره از بین خود این موضوع را پیگیری کنند.
هاشمی درعین حال خاطر نشان کرد:روابط عمومی نباید در تقابل با رسانه ها باشد این عزیزان زحمت می کشند تا اخبار ورزشی را پوشش دهند حال اگر نقدی یا مطلبی می زنند دلیل نمی شود روابط عمومی به جواب دهی یا تقابل با رسانه در بیاید و صرفا نقش پاسخگو را داشته باشد.
وی ادامه داد: یکی از وظایف روابط عمومی شفاف سازی است و باید از بزرگ نمایی و ارائه اخبار نادرست بپرهیزد و بر اساس منویات مقام معظم رهبری در جهت ارائه اخبار امیدوار کننده و درست گام بردارد.
دراین نشست که مدیران و مسئولان روابط عمومی بیش از 40فدراسیون حضور داشتند به ارائه نقطه نظرات، پیشنهادت،مشکلات و دغدغه های خود پرداختند.
تاکید بربرگزاری چنین نشست هایی بخصوص نشست های تخصصی با روابط عمومی،دسترسی آسان به آرشیو عکس و فیلم های کمیته،نبود حمایت های لازم از برخی رشته ها توسط رسانه ها،کمبود امکانات و منابع مالی لازم برای روابط عمومی ها ،لزوم توجه و آموزش خبرنگاران تخصصی نویس در برخی رشته ها ،نبود بودجه ویژه و لازم برای روابط عمومی ها از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.
منبع: ایرنا
|