درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 00:05   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9631صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیچهارشنبه، 28 اسفند 1392 - 12:05
روابط عمومی در مقابل تبلیغات و بازاریابی
روابط عمومی یکی از نهادهای اطلاع رسانی است که در کنار تبلیغات و بازاریابی فعالیت های ارتباطی سازمان را به پیش می برد. اما ویژگی های خاص آن سبب شده که هیچ گاه این نهاد با تبلیغات یکسان نشود، اگرچه در برخی از شرکت ها در بخش روابط عمومی و گاهی در بخش بازاریابی ادغام شده، اما عموما فعالیت های روابط عمومی نوع متفاوتی از فعالیت ها را تشکیل می دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی یکی از نهادهای اطلاع رسانی است که در کنار تبلیغات و بازاریابی فعالیت های ارتباطی سازمان را به پیش می برد. اما ویژگی های خاص آن سبب شده که هیچ گاه این نهاد با تبلیغات یکسان نشود، اگرچه در برخی از شرکت ها در بخش روابط عمومی و گاهی در بخش بازاریابی ادغام شده، اما عموما فعالیت های روابط عمومی نوع متفاوتی از فعالیت ها را تشکیل می دهند.


برجستگی های روابط عمومی نسبت به تبلیغات و بازاریابی
1. روابط عمومی دو سویه است. یعنی علاوه بر اینکه اطلاع رسانی می کند، اطلاع گیری را به منظور برقراری ارتباط مجدد در دستور کار خود قرار می دهد.


2. روابط عمومی اخلاقی است. هیچ چیز قرار نیست فروخته شود. قرار است مردم آگاهانه انتخاب کنند. آنها می توانند انتخاب خود را عوض کنند و روابط عمومی مسئولیتی در این قبال ندارد. لذا می تواند اخلاقی تر عمل کند.
3. روابط عمومی کم هزینه است. در زمان رکود اقتصادی که همه شرکت ها و سازمان ها از بی پولی می نالند و نمی توانند فعالیت تبلیغاتی انجام دهند و از طرفی به شدت نیازمند جلب توجه مخاطبان خود هستند، روابط عمومی بهترین گزینه برای سازمان و شرکت است. چراکه هزینه کم و کسب اعتبار زیادی برای شرکت و سازمان دارد.


4. اعتبار روابط عمومی، ویژگی بی بدیل اوست. روابط عمومی به مردم اطلاع رسانی می کند. فقط همین. یعنی آنها را برای یک کار فراخوانی نمی کند بلکه به آنها می گوید که شما می توانید این کار را انجام دهید و صد البته انجام ندهید. بنابراین مردم احساس راحتی و امنیت می کنند. این مساله به روابط عمومی و سازمانی که خبرش منتشر شده اعتبار می دهد.


5. روابط عمومی برای کالاهای جدید کولاک می کند. تبلیغات در ساخت برند در مراحل اولیه بسیار هزینه بر و کم بازده است. اما روابط عمومی می تواند کالاها، شرکت ها وخدمات جدید را معرفی کند. این کار هیچ هزینه ای برای روابط عمومی ایجاد نمی کند و در عین حال مردم همیشه دنبال چیزهای جدید هستند. بنابراین خلاقیت های سازمان در روابط عمومی بهتر معرفی می شود.


اگرچه روابط عمومی در مقابل بازاریابی و تبلیغات قرار می گیرد اما در عین حال قرابت و نزدیکی خاصی نیز با این دو حرفه دارد. این قرابت بیشتر از اهداف ارتباطی آنها سر چشمه می گیرد. روابط عمومی در بازاریابی و تبلیغات به شدت تاثیرگزار است. می تواند آن را دچار دگرگونی کند. و این تاثیر زمانی بهتر اجرا می شود که فعالیت های این سه در جریانی یکپارچه پیش رود.


حتما بارها شنیده اید که اگر تیشه ها به یک ریشه بخورند درخت زودتر قطح می شود. این مثال در رابطه با روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی و سئو دقیقا جواب می دهد. هرچه این سه با هر در مطالعه و پژوهش، برنامه ریزی، اجرا، ارزیابی و استفاده از ابزارها همسوتر عمل کنند، جریانی قوی از ارتباط ایجاد می شود که می تواند ارکان جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهد.


روابط عمومی امروز می تواند اهرمی برای پیشبرد سایر فعالیت ها نظیر تبلیغات و بازاریابی باشد. گاهی اوقات برخی سازمان ها تبلیغات را زیر نظر روابط عمومی انجام می دهند. البته گذشته از مسائل اخلاقی این کار، می توان گفت: هزینه های تبلیغاتی می تواند راهبری بیشتری را هم برای تبلیغات و هم برای روابط عمومی داشته باشد. همچنین در مورد بازاریابی نیز چنین شرایطی وجود دارد.


در بسیاری از شهرستان ها نشریه های بومی که عموما با هزینه های آگهی های مزایده و مناقصه می چرخد. هزینه های تبلیغات نیز به این هزینه ها افزوده می شود. حال فکر کنید که شما مسئول روابط عمومی هستید و بودجه تبلیغات را در اختیار دارید. شما می دانید که روزنامه های محلی می توانند تریبونی برای سازمان شما باشند و از طرفی نیز زنده ماندن آنها باعث حیات فرهنگی آنها می شود.


این اندیشه شاید قدری بی اخلاقانه و البته از جنبه هایی کاملا صحیح است و آن آگهی و تبلیغات در مقابل خبر رسانی و این سه یعنی حضور یکپارچه در فضای رسانه ای مانند روزنامه محلی. جایی که اگر روابط عمومی ها بتوانند آن را تقویت کنند می تواند به ترویج فرهنگ در شهرستان ها و رشد و بالندگی مطبوعاتی آنجا ختم شود.


بنابراین روابط عمومی توانسته از بازاریابی و تبلیغات در جهت اهداف مورد نظر خودش استفاده کند. چیزی که به تقویت برند و آگاهی از برند منجر می شود. حضور در فضای مطبوعاتی از حیث اعتباری که برای شرکت و سازمان می آورد و نیز از نظر اینکه احتمال دارد در سایر رسانه ها نیز این حضور شکل بگیرد حائز اهمیت است.


عملکرد روابط عمومی به دلیل ماهیت آن می تواند تمام برنامه های این دو عنصر دیگر را تحت تاثیر قرار دهد.
 

منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/9631/روابط-عمومی-در-مقابل-تبلیغات-و-بازاریابی

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  راهنمای کوتاه بحران


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد