درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 22:21   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9520صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 23 اسفند 1392 - 11:37
حرفه روابط عمومی در دنیا یک حرفه زنانه است
بیتا شاه منصوری در گفتگوی اختصاصی با شارا - اگر نگاهی به شرح فعالیت های روابط عمومی در سطح جهان داشته باشیم. روابط عمومی به عنوان یک حرفه زنانه شناخته شده است. علی رغم شرایط و ظرفیت هایی که این مجموعه به وجود آورده است و بنا بر شرایط خاص اجتماعی در کشور ما، این حرفه در حیطه ی مسؤلیت مردان قرار گرفته است
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «بیتا شاه منصوری» عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب اظهار داشت:" اگر بخواهیم ظرفیت روابط عمومی را بسنجیم، می بینیم که روابط عمومی در حقیقت وظیفه ی اعتماد سازی افکار عمومی برای افزایش سرمایه اجتماعی سازمان را بر عهده دارد."


وی وظیفه دیگر روابط عمومی ها را اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی مخاطبان دانست و تصریح کرد: "وظیفه و رسالت روابط عمومی، اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی مخاطبان است. اگر بخواهیم با یک الگوی مدیریتی به این قضیه نگاه کنیم، روابط عمومی با افزایش سطح آگاهی مخاطبان می تواند بر دیدگاه ها و نگرش این گروه از مخاطبان اجتماعی تاثیر کافی بگذارد و رفتارهایی را در آنها ایجاد کند که از قبل پیش بینی شده است."


«شاه منصوری» افزود: "به همین دلیل بر اساس مدل مدیریتی می توانیم این ظرفیت را ایجاد کنیم که متناسب با شرایط، اهداف و ظرفیت های سازمان، بتوانیم رفتارهای متناسب با شرایط سازمان را از مخاطبین انتظار داشته باشیم که در نتیجه یک فرهنگ متناسب با اهداف سازمان در جامعه ایجاد می شود و شرایطی را فراهم می کند که ظرفیت های ارتباطی مجموعه افزایش پیدا کند."


عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه افزایش سطح اعتماد مخاطبان و گروه های اجتماعی، سرمایه اجتماعی یک سازمان است، عنوان کرد: "از طرف دیگر اگر بخواهیم سازمان را یک نهاد اجتماعی ببینیم، سازمان در دل یک جامعه بزرگتر نظام و در جامعه جهانی می تواند ظرفیت هایی را فراهم کند که باعث افزایش سطح اعتماد مخاطبان و گروه های اجتماعی و افکار عمومی نسبت به سازمان باشد که به این بحث سرمایه اجتماعی می گوییم. سرمایه اجتماعی یک سازمان در حقیقت نه سرمایه مالی است و نه سرمایه اعتباری، بلکه اعتماد مخاطبان را شامل می شود."


«شاه منصوری» در پایان حرفه روابط عمومی را در دنیا به عنوان یک حرفه زنانه معرفی کرد و گفت: "اگر نگاهی به شرح فعالیت های روابط عمومی در سطح جهان داشته باشیم. روابط عمومی به عنوان یک حرفه زنانه شناخته شده است. علی رغم شرایط و ظرفیت هایی که این مجموعه به وجود آورده است و بنا بر شرایط خاص اجتماعی در کشور ما، این حرفه در حیطه ی مسؤلیت مردان قرار گرفته است و عمدتاً در روابط عمومی از کارشناسان زن استفاده می کنند و این تنها ظرفیتی است که برای زنان در بخش روابط عمومی فراهم شده است."


انتهای پیام//
مریم میرعبدالحق

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد