درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 22:00   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8656صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 7 بهمن 1392 - 10:07
چگونه یک شرکت یا متخصص روابط عمومی را برای کارمان پیدا کنیم
اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و می خواهید از خدمات روابط عمومی استفاده کنید، دو حق انتخاب دارید. می توانید بخش روابط عمومی ایجاد کنید و کارمندان روابط عمومی را استخدام کنید یا اینکه از خدمات شرکت های خصوصی روابط عمومی برای کارتان استفاده کنید. گزینه اول بهترین ایده است، زیرا تمام بخش روابط عمومی تنها برای شما کار می کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مترجم: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)- بخش روابط عمومی در مقابل به کارگیری خدمات روابط عمومی خارج از شرکت (برون سپاری)
اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و می خواهید از خدمات روابط عمومی استفاده کنید، دو حق انتخاب دارید. می توانید بخش روابط عمومی ایجاد کنید و کارمندان روابط عمومی را استخدام کنید یا اینکه از خدمات شرکت های خصوصی روابط عمومی برای کارتان استفاده کنید. گزینه اول بهترین ایده است، زیرا تمام بخش روابط عمومی تنها برای شما کار می کنند. [آنها کم کم به نیازهای شما اشراف پیدا می کنند و متخصصان روابط عمومی شرکت یا سازمان شما می شوند و در این حالت بهتر می توانند از بحران های سازمانی جلوگیری کنند و در شرایط بحران عمل کنند.] در نتیجه شما می توانید انتظار بیشتری از خدمات آنها نسبت به شرکتی که چندین مشتری دارد، داشته باشید.


• نسبت هزینه به فایده
داشتن بخش روابط عمومی به طور قابل توجهی هزینه های بهره برداری را افزایش می دهد، چراکه متخصصان روابط عمومی بسیار گران هستند. در واقع بیشتر شرکت های متوسط و کوچک نمی توانند از متخصصان روابط عمومی تمام وقت استفاده کنند. این به خاطر این واقعیت است که شما نه تنها نیاز به یک متخصص روابط عمومی دارید، بلکه باید یک متخصص خوب روابط عمومی دارید که بتوانید از خدمات و منافعی که برای سازمان به همراه می آورد بهره مند شوید. لذا اگر نمی توانید یک متخصص تمام وقت برای روابط عمومی استخدام کنید، تنها گزینه به کارگیری و بهره مند شدن از خدمات شرکت ها و آژانس های روابط عمومی است که می توانند کسب و کار شما را به طرز قابل توجهی ارتقا دهند.


• نکاتی در انتخاب شرکت یا متخصص روابط عمومی
اینکه چه کسانی را که برای روابط عمومی استخدام می کنید، البته تاثیر بسزایی بر اثر کلی بر کمپین روابط عمومی شما دارد. وقتی می خواهید بین شرکت های متعدد روابط عمومی و فریلنس های متخصص روابط عمومی انتخاب کنید به شما توصیه می شود به نکات زیر دقت کنید:


• شهرت و اعتبار . بدیهی است شما به کسی نیاز دارید که کارش را بلد است، چه این شخص قرار است درون سازمان شما در واحد روابط عمومی کار کند و چه به عنوان مشاور یا مجری برنامه روابط عمومی او را از خارج از شرکت به کار می گیرید. بنابراین زمانی را برای یافتن شرکت ها و متخصصین اختصاص دهید و از نزدیک با مشتریان آنها و کیفیت خدماتی که ارائه می دهند پرس و جو کنید.


• تجربه و تخصص. هرچه پرسنل روابط عمومی با تجربه تر باشند، بهتر است. اما متخصصان روابط عمومی به طور قابل توجهی گران تر از افراد مبتدی هستند و با این حال کسانی که تجربه کمتری دارند، نسبت به همکاران با سابقه شان اثر گزاری کمتری ندارد، چراکه آنها به منظور اثبات خودشان و ایجاد شهرت خوب، آنها اغلب دو برابر همتایان معروف خود کار می کنند و و در نتیجه گاهی اوقات نتایج فوق العاده ای را دریافت می کنند. با این حال استخدام کارشناسانی که تخصص اصلی شان روابط عمومی نیست، یک قمار است چراکه شما باید از خودتان بپرسید که آیا حاضر هستید به طور شانسی هزینه ای را برای او پرداخت کنید، یا بهتر است که با افزایش هزینه، تاثیر شانس را پایین تر بیاورید.


• تخصص. بسیاری از شرکت های روابط عمومی متخصصان در شاخه های خاصی از روابط عمومی هستند. برخی از آنها بر روابط عمومی مالی متمرکز هستند و ارتباطات با سرمایه گذاران بالقوه، سهامداران و غیره را انجام می دهند. دیگر متخصصان در روابط عمومی مصرف کننده تخصص دارند که بر ارائه کالا و خدمات جدید به مخاطبان مصرف کننده هدف تمرکز می کنند. بنابراین به شما توصیه می کنیم که قبل از هر گونه اقدامی برای یافتن خدمان روابط عمومی، نیازهای روابط عمومی خودتان را تشخیص دهید.


• هزینه. خدمات روابط عمومی به ارزانی بدست نمی آیند و اکثر کسب و کارها نمی توانند از عهده استخدام بهترین شرکت ها و متخصصان روابط عمومی برآیند. نگاه کردن به هزینه خدمات از اهمیت بسزایی برخوردار است اما باید در نظر داشته باشید که هیچ گاه عاقلانه نیست برای رسیدن به دستاوردهای کوچک هزینه های زیادی پرداخت کنیم. شرکت ها و متخصصان روابط عمومی در قیمت های پایین تر مجبورند برای بقای شرکت و خدماتشان برای چند مشتری به طور همزمان کار کنند و این ممکن است کیفیت خدمات آنها را به شدت کاهش دهد.


[شرکت های روابط عمومی در ایران در ذیل فعالیت کانون های تبلیغاتی فعالیت می کنند و لذا هیچ چیزی به نام آژانس یا شرکت روابط عمومی در ایران وجود ندارد. متخصصان فریلنسر روابط عمومی در حوزه های تخصصی خدماتی را ارائه می دهند که این خدمات شامل: آموزش، مشاوره و اجرای برخی از برنامه های روابط عمومی با بهره گیری از خدمات سایر شرکت ها می باشد. به عنوان مثال سازمان افکار سنجی می تواند بخشی از فعالیت های تحقیقاتی روابط عمومی را زیر نظر یک مشاور متخصص روابط عمومی انجام دهد. اما این شرکت ها با نام آژانس روابط عمومی شناخته نمی شوند.- مترجم]
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد