شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دبیر کمیته علمی دهمین کنفرانس روابط عمومی ایران با بیان این مطلب افزود:˝ما هنوز با تجربه تکنولوژی غربی به عنوان یک تکنولوژی ایرانی روبرو نیستیم بنابراین باید به دنبال الگوی ایرانی برای فضای مجازی باشیم.در بحث کیفیت،افزایش فکر،تحلیل و انتخاب نیاز به مدیریت داریم تا بتوانیم ظرفیت ها را بر اساس فرهنگ ایرانی به فکر تبدیل کنیم.˝
به گزارش خبرگزاری پانا،"حسن بشیر" دبیر کمیته علمی دهمین کنفرانس بین المللی،فضای مجازی را مهمتر از فضای رسانه ای دانست و تصریح کرد:"فضای مجازی مهمتر از فضای رسانه ای است.ما باید بتوانیم از فضای مجازی استفاده کنیم تا حضور خود را به عنوان یک حضور توحیدی،ایرانی و متخلق به اخلاق در دنیا معرفی کنیم.نباید پیشرفت ما محصور در توسعه کمی، وبلاگ و یا چند سایت باشد بلکه باید در کنار بحث کمی بحث کیفیت را مدنظر قرار دهیم."
وی با اشاره به اینکه در زمینه فضای مجازی نباید بحث انسان و انسانیت را فراموش کنیم،افزود:"ما در فضای واقعی باید بدانیم چه مقدار در فضای مجازی پیش رفته ایم و یک حوزه جدید انسانی،واقعی و مجازی را تعریف کنیم.در بحث همگرایی بازاریابی و رویکردهای تعاملی درون و بیرون سازمان باید سواد تکنولوژی،رسانه ای،روابط عمومی و فضای مجازی را بالا ببریم."
"بشیر" تصریح کرد:"ما در ایران هنوز با پیوندهای ارتباطی سنتی خود زندگی می کنیم.سنتی بودن به معنای عقب افتادن نیست بلکه ارتباط به معنای اخلاقی و ارتباط رو در رو با افراد مختلف است.به خاطر داشته باشید که نباید اخلاق انسانی را فدای روابط اینترنتی کنیم."
|