درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 18:18   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8367صفحه نخست » ادامه مطلب دویکشنبه، 22 دی 1392 - 15:50
کم کاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در گردهمایی های بین المللی
هر ساله در کشور کنفرانس ها، سمپوزیوم ها، نمایشگاه ها و گردهمایی های بین المللی زیادی برگزار می شوند که هزینه های زیادی در سطح ملی و بین المللی برای افزایش مشارکت افراد در آنها انجام می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هر ساله در کشور کنفرانس ها، سمپوزیوم ها، نمایشگاه ها و گردهمایی های بین المللی زیادی برگزار می شوند که هزینه های زیادی در سطح ملی و بین المللی برای افزایش مشارکت افراد در آنها انجام می شود.


در تمام این برنامه ها تیزرهای تبلیغاتی و کلیپ های اطلاع رسانی توسط واحد روابط عمومی تهیه می شود که از طریق کانال های اطلاع رسانی و پخش در کشور و حتی خارج از کشور پخش می شود.
اما نکته ای که در تمامی این اطلاع رسانی ها فراموش می شود، نمایش جاذبه های طبیعی و گردشگری کشور است. که موضوعی بسیار با اهمیت به شمار می رود.


متاسفانه امروزه در کشور ما بحث گردشگری تنها به یک سازمان محدود شده است و نهادهای دیگر از ارزش افزوده این حوزه غافل مانده اند. در حالی که ما می توانم ضمن برنامه های تبلیغاتی خودمان در گردهمایی ها و نمایشگاه های بین المللی با ارائه تصویری مطلوب از ایران که با سنت ها و آداب و رسوم و موسیقی محلی ما همراه است، دیگران را به فرهنگ غنی خود جذب کرده و ضمن ساخت تصویری مناسب از کشور در اذهان عمومی در سطح بین الملل، از فواید مالی این اقدام بهره مند شویم.


در ایالات متحده امریکا، یک نهاد مخصوص برای ایجاد و افزایش آگاهی از برند «ایالات متحده امریکا» وجود دارد که هزینه های هنگفتی بابت این نهاد پرداخت می شود. آیا امریکا این هزینه را فقط به دلیل قدرت نمایی انجام می دهد؟


نتایج آمارها نشان می دهد که ایالات متحده امریکا چندین برابر این مبلغ میلیونی از راه توریسم درآمدزایی و ایجاد اشتغال می کند. اما سوال اینجاست که آیا ما نیز در این راستا اقدامی انجام داده ایم؟
در واقع روابط عمومی ها نه تنها در مراسم خود در سطح بین الملل، بلکه در مناسباتی که با سایر سازمان ها و ارگان های بین المللی دارند، باید بخشی از هزینه های خود را صرف نمایش جاذبه های گردشگری در کشور کنند، اما این مساله کمتر مورد توجه واقع شده است.


اگر مردم دنیا به اندازه کافی از فرهنگ و تمدن ایرانی با ورود به ایران و مشاهده فیلم ها، کلیپ ها و تیزرها آگاهی می داشتند، اثرگزاری بر افکار عمومی بر ضد نظام جمهوری اسلامی ایران روند کندتر و سخت تری را برای دشمنان ما به وجود می آورد.


و در این مصاف نمی توانیم همه بار مسئولیت را بر عهده برگزار کنندگان این گرهمایی ها بیاندازیم، چراکه طبیعی است که بعد از کیفیت ارائه محتوا، مدیران این گردهمایی های بین المللی به صرفه اقتصادی آن بیاندیشند، بنابراین نهاد مسئول در این زمینه که سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری  است باید با  ارائه تسهیلات و طرح های تشویقی به نهادهای برگزار کننده و همکاری صدا و سیما برای پخش این کلیپ ها در شبکه های پخش جهانی، راه را برای ترویج گردشگری بین المللی به ایران هموار کند.

 


 
 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد