درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 08:18   

بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد

  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد


ادامه ادامه مطلب یک

علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»

  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  افراد دارای معلولیت را در اتاق خبر و در گزارش‌هایتان بگنجانید
  آیا هوش مصنوعی به آگاهی رسیده است؟
  نقش تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی در ایجاد افسردگی و اضطراب
  اپل با شش طرح لوگوی جدید و خیره‌کننده ما را شگفت‌زده می‌کند
  چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  پدیده تکنو فرهنگ و استحاله فرهنگ
  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»
  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد
  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی
  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 826صفحه نخست » سه شنبه، 9 خرداد 1391 - 05:44
امیدواری نسبت به آینده رادیو
احسان رحیم‌زاده
  

رادیو در تقابل با رسانه‌های مدرن، به آنها به چشم یک فرصت و نه تهدید، نگاه می‌کند
 امیدواری نسبت به آینده رادیو
 بیم و امید نسبت به آینده رادیو یکی از محورهای مشترک چهارمین اجلاس جهانی صدا بود که چندی پیش در زیبا کنار برگزار شد.
 
 دامنه این مباحث به مراسم افتتاحیه جشنواره رادیو هم کشیده شد. آنجا که تاکشی دکی، نماینده اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه به رادیو به عنوان رسانه‌ای سنتی نگاه کرد و گفت: هفته گذشته در اجلاسی در توکیو بودم که 200 عضو در آن شرکت داشتند و در آن از آینده رادیو ابراز نگرانی کردند.
 
 در دنیای جدید با آمدن محصولات و فناوری‌های تازه، رادیو رقبای بسیاری پیدا کرده که ممکن است میزان محبوبیت آن را کم کند.
 
 طرفداران این نظریه معتقدند که صدا به تنهایی توان مقابله با رسانه‌های مدرن را ندارد. جوانی که می‌تواند با یک کلیک به دنیایی نامحدود متصل شود و فایل‌های متنی و تصویری دلخواهش را دریافت کند، دیگر نمی‌آید موج رادیو را بچرخاند تا صرفا شنونده یکسری صدا و ترانه و افکت باشد. به اعتقاد این نظریه‌پردازان تحولات تکنولوژیک دنیای مدرن، رسانه‌ها و رسانه‌داران را دچار چالش‌های عدیده‌ای کرده است. به طوری که فرآیند جذب و حفظ مخاطب، الگوهای حرفه‌ای پیچیده‌تری را طلب می‌کند. ‌اگر رادیو را به عنوان یک رسانه سنتی منفعل در نظر بگیریم، باید بر حرف این نظریه‌پردازان مهر تایید بزنیم. اما نکته امیدبخش این است که بدانیم خوشبختانه رادیو در تقابل با رسانه‌های مدرن به آنها به چشم یک فرصت و نه‌تهدید نگاه کرده است.
 
 واقعیت این است که رسانه رادیو توانسته همگام با تحولات جدید خودش را تغییر دهد و به روز کند. قرار گرفتن این رسانه روی دستگاه‌های تلفن همراه جوانان بارزترین تجلی نوشدن رادیوست. ضمن این که در حال حاضر در فضای مجازی نیز نرم‌افزارهای رایگانی برای دانلود قرار گرفته که می‌تواند مخاطب را به هزاران ایستگاه رادیویی متصل کند.
 فقط کافی است که شما کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس در میان فهرست ایستگاه‌های موجود آن کشور روی یک شبکه کلیک کنید. با این کار پس از چند ثانیه برنامه‌های در حال پخش از آن شبکه به گوش می‌رسد. علاوه بر این ، شما می‌توانید موزیک‌های در حال پخش و به طور کلی صدای در حال پخش از شبکه مورد نظر خود را با کیفیت‌های مختلف در فرمت MP3 ضبط کنید تا برای همیشه آن را در رایانه خود داشته باشید.
 
 بیجو ماتیو، استاد دانشگاه اهل هندوستان یکی از صاحبنظرانی است که دیدی خوشبینانه نسبت به آینده رادیو دارد. او در نشستی که با موضوع بازاندیشی رادیو در عصر رسانه‌های نوپدید برگزار شد،‌ اظهار کرد:
 
 رادیو در دنیای دیجیتال در حال رشد است. من معتقدم که رادیو باید از فناوری به عنوان ‌ وسیله‌ای برای پیشرفت استفاده کند. بسیاری از ایستگاه‌های رادیویی درصدد بازسازی تجهیزات‌شان هستند. بسیاری از افراد در صنعت رسانه از این‌که جوانان در حال دور شدن از رادیو هستند شکایت می‌کنند، اما با ایجاد تغییرات اساسی همچون هماهنگ‌کردن رادیو با تکنولوژی جدید می‌توانیم طرفداران وفادار خود را ثابت نگه داریم. من معتقدم که رادیو آینده‌ای روشن پیش رو دارد. رادیو در گذشته خودش را بارها و بارها اختراع کرده است و اکنون نیز می‌تواند دوباره این کار را انجام دهد که این امر با نزدیک‌شدن به فناوری‌های روز و جلب توجه جوانان امکان‌پذیر است.
 
 در همین نشست عطاء‌الله ابطحی، ‌ دکترای مدیریت رسانه نیز به ارائه دیدگاه‌های خود درباره آینده رادیو پرداخت و گفت: رادیو همزمان با گذر از فناوری آنالوگ و ورود به عصر دیجیتال خود را بازتعریف کرد. همچنین در کنار پیشرفت فناوری، ظهور شبکه‌های اجتماعی باعث شد که مفهوم تازه‌ای از رادیو پدید آید.
 
 صحبت‌های این دو نفر نشان می‌دهد که باید همچنان با امیدواری به افق‌های پیش روی رسانه رادیو نگاه کنیم. در آینده‌ای نزدیک رادیوهایی را شاهد خواهیم بود که تعاملی دوسویه با مخاطب دارند، به علایق و سلایق شنونده‌شان احترام می‌گذارند و سعی می‌کنند همان چیزی را که او می‌خواهد در اختیارش بگذارند.
 
 در حال حاضر با مراجعه به سایت اینترنتی ایرانصدا می‌توان به آرشیو شبکه‌های رادیویی در 6 ماه گذشته دسترسی پیدا کرد. این یکی از ده‌ها امکان و فرصتی است که سایت ایرانصدا در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. با همین امکان به ظاهرساده مخاطب می‌تواند بر محدودیت‌های زمانی و مکانی غلبه کند و در هر جایی و هر لحظه‌ای برنامه مورد علاقه‌اش را بشنود.
 
 از مسیر رفاقت 2 رسانه رادیو و اینترنت هر دو طرف سود می‌برند، اما سود بیشتر از آن مخاطبی است که می‌تواند با لذت بیشتری، برنامه‌های مورد علاقه‌اش را بشنود.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راهکارهای مسئولیت‌‌‌ اجتماعی


  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت


  ‌دیجیتال‌سازی روابط‌عمومی


  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»


  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟


  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد