درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 18 خرداد 1403 - 14:23   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است
  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد
  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها
  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  روابط‌عمومی‌های عزیز…
  آینده روابط‌عمومی در سال 2024: عبور از مرزها
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش
  ایجاد بینش مشتری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8257صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیسه شنبه، 10 دی 1392 - 12:32
درنگی در شعار کنفرانس دهم
موسی الرضا شبرنگی - مسئول اداره انتشارات و روابط فرهنگی دفتر روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران یک دهه از برگزاری کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران گذشت.در این گذر ،همه ساله شاهد شعارهای محوری بودیم که در نگاه اول پر طمطراق و گاه بیگانه به نظر می رسیدند. واژه هایی کمی تا قسمتی لوکس ،جدید و البته غریب برای من و شمایی که از بد یا خوش حادثه در دایره قسمت روابط عمومی ایران ،نقطه پرگار شده ایم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مسئول اداره انتشارات و روابط فرهنگی دفتر روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران

یک دهه از برگزاری کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران گذشت.در این گذر ،همه ساله شاهد شعارهای محوری بودیم که در نگاه اول پر طمطراق و گاه بیگانه به نظر می رسیدند.

واژه هایی کمی تا قسمتی لوکس ،جدید و البته غریب برای من و شمایی که از بد یا خوش حادثه در دایره قسمت روابط عمومی ایران ،نقطه پرگار شده ایم.

در باب شعارهای مستور و سر به مهر ،البته تا قبل از برگزاری هر کنفرانس و روشن شدن مفهوم و چیستی آن ، هر کسی از ظن خود می کوشید در ذهن خود تفسیری ارایه دهد از این شعارها.و چون پرده بر می افتاد و صاحب نظران ،منورانه ،ابعاد و زوایای شعار را آشکار می ساختند،آنگاه بود که فاصله ها ،میان روابط عمومی ایرانی و آن چیزی که در فراسوی مرزها بعنوان روابط عمومی مطرح است ، حدیث حسرت آور میان ماه من تا ماه گردون را به همراه می آورد.

برای برخی از فعالان این حرفه در ایران ،نامانوسی شعارها شایدرنجش خاطر می آفرید از این که به چالش ها ،درد ها ، به گرفتاری های شغل پر استرس روابط عمومی در جامعه ایرانی بواسطه ابتر و ناقص بودن فضای ظهور و رشد این نهاد مترقی ،پرداخته نشده و صرفا ترجمه آخرین تحولات و مسایل روز روابط عمومی جهان که رصد شده است ، در رگ های منجمد اما به رو به گشودگی بدنه روابط عمومی کشور تزریق می شود در قالب کنفرانس.تزریقی که شاید نسخه درمان روابط عمومی ایران نباشد و برخی حتی گمان وواهمه ی پس زده شدن آن داشتند توسط بدنه رنجور ،صلب و خسته از روزمرگی های کارزار های نفس گیر روابط عمومی ایران.با این وجود ،تنوع در سطح ،جایگاه و میزان حرفه ای و تخصصی بودن روابط عمومی ایران ،موجب آن می شد برای برخی از فعالان عرصه ،جذابیت های شعار و موضوع کنفرانس ،نمود بیشتری یابد. اگرچه فاصله ها حس می شد اما دریچه های نو ،نگرش جدید و مبحثی تازه مطرح می شد که کشف و وقوف به آن ،کمک شایانی به درک واقعی از داشته ها، به فاصله ها،به آنچه که باید باشیم و نیستیم و به روابط عمومی ایرانی می کرد.

در دهمین کنفرانس نیز شعار یکپارچگی ،بر آمده از چالش ها و بروز کشمکش های تاریخی میان بخش های بازاریابی ،تبلیغات و روابط عمومی های جوامع مدرن است و هنوز هم بحث و جدل های ادامه دار میان صاحب نظران و متعصبان هرگروه برای آنکه بگویند اصالت و محوریت با کدامیک است ، وجود دارد و در نهایت منتج به طرح مقوله ارتباطات یکپارچه شد تا اثر بخشی فعالیت ها و دستیابی به منافع سازمانی را موجب شود.در کشور ما این نبرد و کارزار کمتر به چشم می خورد.مگر در سازمان های تجاری که در بازار رقابت ،بسته به نوع نگرش مدیران ارشد ،میزان مقبولیت نهاد روابط عمومی،میزان تخصص و حرفه ای بودنش ،در نقش حمایتی و یا تابعی از بخش بازاریابی قرار می گیرد.وایده آل آنکه بازاریابی در زیر مجموعه روابط عمومی به فعالیت بپردازد.البته این جمله آخر بطور یقین حمل بر تعصب رشته ای خواهد شد.

به هر تقدیر این شعار نیز به مثابه تمامی محورهای کنفرانس های برگزار شده در یک دهه اخیر را می توان در رخت و قامت روابط عمومی ایران حدیث حسرت آور میان ماه من تا ماه گردون را به همراه می آورد.ی بگونه ای دیگر تفسیر و تاویل کرد.یکپارچگی میان اجزا و عناصر تشکیل دهنده روابط عمومی،انسجام و استحکام در زنجیره فعالیت ها و تولید و توزیع پیام های هدفمند و غیره و ذالک.هرچند با این تفسیر نیز در برابر این پرسش قرار می گیریم که مگر ما تکه پاره ایم؟؟

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش


  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید


  اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری


  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟


  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


  ایجاد بینش مشتری


  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد


  آینده روابط‌عمومی در سال 2024: عبور از مرزها


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد