درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 15:34   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7949صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومییکشنبه، 24 آذر 1392 - 10:12
فرضیه انتخاب منطقی نماینده و مدیر
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نوشیروان کیهانی زاده- فرضیه انتخاب منطقی مقام انتخابی از نماینده شورا و ... تا مدیر جامعه = رئیس دولت (Rational Choice Theory ) به صورتی که در دائرةالمعارف های دمکراسی منعکس است و در مدارس علوم سیاسی تدریس می شود 15 دسامبرسال 1932 در یک نشست مشترک گروهی از جامعه شناسان ارشد، استادان فلسفه و علوم سیاسی پذیرفته شده است.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نوشیروان کیهانی زاده- فرضیه انتخاب منطقی مقام انتخابی از نماینده شورا و ... تا مدیر جامعه = رئیس دولت (Rational Choice Theory ) به صورتی که در دائرةالمعارف های دمکراسی منعکس است و در مدارس علوم سیاسی تدریس می شود 15 دسامبرسال 1932 در یک نشست مشترک گروهی از جامعه شناسان ارشد، استادان فلسفه و علوم سیاسی پذیرفته شده است.


     طبق این فرضیه؛ انتخاب نماینده، وکیل و ... تا رئیس دولت باید با توجه به هدف و رسالت باشد (آبجکتیو) که در هر وضعیت جامعه روشن و معین (بدیهی) است. به عبارت دیگر؛ وضعیت روز و دشواری های جامعه، رسالت و هدف را روشن می سازد و رسالت ها برنامه کار را به دست می دهد که خصوصیات و پیش شرطهای نامزد نمایندگی و یا مدیرّیت (در آن برهه خاص) باید با آن مطابقت داشته باشد تا انتخاب منطقی صورت گیرد و مسائل روز (جاری) آن جامعه حل شود. به علاوه، وسائل اطمینان بخشی (از جمله رسانه های حرفه ای، مستقل و بی طرف) باید در دسترس باشند تا انتخاب کنندگان از طریق آنها با خصوصیات واقعی نامزدها (ضعف ها و قوت های آنان) آشنا شوند و با چشم باز و بررسی کامل، فرد و افراد را که برای انجام رسالت (در آن برهه) بهتر تشخیص دهند در نظر بگیرند و برگزینند. پیش شرطها و خصوصیات نمایندگی پارلمان، شوراهای شهر و بالاتر از همه ریاست قوه مجریه در یک کشور در حال جنگ (سرد و گرم) و یا انقلاب و یا در حالت بحران و قحطی نمی تواند با زمان صلح و آرامش و پویایی یکسان باشد زیرا که هدف و رسالت در هر شرایطی فرق می کند و اگر پیش شرط و خصوصیات نامزد نمایندگی با رسالت (هدفی که باید تامین شود و برنامه ای که باید به انجام برسد) همخوانی نداشته باشد، عمل انتخاب خلاف منطق (عقل و خرد) و اصول ریاضی (رشنال) خواهد بود. به عبارت دیگر؛ دلیلی وجود ندارد که یک پزشک فداکار و یا یک فرد فروتن بتواند یک نماینده خوب برای پارلمان - در هر شرایط روز - باشد.


     اصحاب این فرضیه برحسب شرایط هر جامعه، مدل های گوناگون «انتخاب منطقی» ارائه داده و گفته اند که مهمترین شرایط عمومی یک نماینده باید توان او در تصمیم گیری و نداشتن غرض دیگری، جز انجام تمام و کمال همان رسالتی باشد که برای آن انتخاب شده است.


     اصحاب این فرضیه انتصابات را هم نوعی انتخاب می دانند، که در آن شمار انتخاب کننده (هیات و یا کمیسیون گزینش) زیاد نیست و باید سعی شود که این شمار افزایش یابد. به عبارت دیگر انتصابات هم باید به جای فرد در دست یک کمیسیون بی غرض باشد تا بهترین ها تعیین شوند و بنای کارباید بر این پایه نهاده شود که در انتصابات، در هر لحظه که فرد بهتری یافت شود، بدون هرگونه ملاحظه، عمل جا به جایی صورت گیرد.


     برخی از استادان علوم سیاسی «جورج ابردین» نخست وزیر انگلستان در قرن 19 را مبتکر این کار می دانند که برای انتصابات، نه تنها کمیسیون گزینش بلکه امتحان کتبی ترتیب می داد و هندیان برای شرکت در این امتحان از کشور خود به لندن می رفتند تا انتصابات منطقی صورت بگیرد (در مورد مقامات مهم، اینک این کار را پارلمان ها و کمیسیون های تخصصی آنها انجام می دهند).


     طراحان این فرضیه تصریح کرده اند که در مورد انتصابات ــ به زعم آنان انتخابات با انتخاب کنندگان معدود ــ باید منصوب کنندگان در هر زمان بتوانند از انتصاب و رای خود به تعیین یک فرد دفاع کنند و فرد را برای احراز مقام و یا شغل طوری برگزنند که اگر مرتکب تخلفی شود خود را دست کم در وجدان و ضمیر مقصر (شریک تخلف و یا کوتاهی او) بدانند.


 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد