درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 14:40   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7922صفحه نخست » یکشنبه، 24 آذر 1392 - 04:49
معتمدنژاد و تدوین اخلاق روزنامه‌نگاری
جواد دلیری - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آن روزی را به خاطر می‌آورم که در سال‌های 1380 و 1381 در یک کنگره بزرگ علمی و ملی دکتر معتمدنژاد به عنوان استاد پیر و برگزیده کشور یافته‌ها و مقوله‌های علمی در زمینه «جامعه اطلاعاتی» را بیان کرد و دریچه‌ای تازه به روی دانشجویان و استادان علم ارتباطات گشود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آن روزی را به خاطر می‌آورم که در سال‌های 1380 و 1381 در یک کنگره بزرگ علمی و ملی دکتر معتمدنژاد به عنوان استاد پیر و برگزیده کشور یافته‌ها و مقوله‌های علمی در زمینه «جامعه اطلاعاتی» را بیان کرد و دریچه‌ای تازه به روی دانشجویان و استادان علم ارتباطات گشود.


درباره استاد معتمدنژاد نوشتن و گفتن کاری است بسیار دشوار. دکتر معتمدنژاد 79 سال در این کشور زیست؛ 79 سالی که بخش زیادی از آن صرف تولید ادبیات نظری و دانش تئوریک در حوزه «رسانه» و «روزنامه‌نگاری» شد، کتاب نوشت و درس داد، استاد تربیت کرد و استاد ماند و در نهایت میراثی از علم و اخلاق را از خود به یادگار گذاشت که تا سال‌ها و سال‌ها ماندگار خواهد بود. استاد معتمدنژاد را می‌توان به عنوان پیشکسوت و استاد برجسته ارتباطات که علم جدیدی در حوزه «علوم آکادمیک» است، به حساب آورد. ایشان تلاش‌های علمی و اجرایی زیادی برای جا انداختن علم ارتباطات و روزنامه‌نگاری در 50‌سال اخیر در ایران داشتند، هم از نظر اینکه ادبیات این رشته علمی و حرفه‌ای تدوین شد و هم اینکه رشته دانشگاهی و دانشکده مستقل برای رشته‌های مرتبط با علم ارتباطات و روزنامه‌نگاری تأسیس گردید. بنابراین ایشان نقش مؤسس و بنیانگذاری علم ارتباطات را دارند. آنچه در کنار این نقش بنیانگذاری و تأسیسی در زمینه ارتباطات و روزنامه‌نگاری درباره آقای معتمدنژاد باید مورد تأکید قرار گیرد، اهمیتی است که ایشان برای حقوق روزنامه‌‌نگاران، آزادی روزنامه‌نگاری و ... که ذیل اصل اساسی آزادی بیان قانون قرار می‌گیرد، قائل بودند.


همچنین تلاش‌های مجدانه‌ای که ایشان برای تدوین اخلاق روزنامه‌نگاری و حرفه‌ای به خرج می‌دادند، واجد اهمیت است. استاد معتمدنژاد در حقیقت نقشی پیشتاز و پیشگام در این زمینه داشتند

.
تولید متون آموزشی ارتباطات مانند تألیف کتاب وسایل ارتباط جمعی بویژه در زمانی که در این زمینه تقریباً چیزی وجود نداشت و انجام پژوهش‌های مهم در زمینه روزنامه‌نگاری، تبلیغات و حقوق مطبوعات در کارنامه پربار دکتر معتمدنژاد جای برجسته‌ای دارد و ذخیره ارزشمندی برای دانشجویان، کارورزان ارتباطات، مدیران و سیاستگذاران فرهنگ و ارتباطات فراهم کرده است. پیشگامی و مشارکت در تأسیس انجمن‌ها و مؤسسات مدنی و تدوین مقررات و اساسنامه‌ها و نظامنامه‌های این نهادها در حوزه ارتباطات به شکل کلی یا با تخصیص روزنامه‌نگاری و روابط عمومی و تبلیغات از دیگر علایق و فعالیت‌های مهم استاد بود.


برای من، دکتر معتمدنژاد، در زمره خلاق‌ترین و نوآورترین استادانی به شمار می آید که بیشتر تلاش‌هایش در موضوع جامعه اطلاعاتی بوده است.

منبع: روزنامه ایران

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟


  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد