شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در این نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر رعایت اصل صداقت در بیان انتقادها، گفت: وظیفه انتقال انتقادها به مدیران برعهده روابط عمومیهاست.
نعمتزاده با تاکید بر نقش ویژه روابط عمومی در انتقال اطلاعات و انتقادهای سازنده به مسئولان، افزود: باید کاری کنید که فضا، فضای تقویت تولید داخلی و مصرف محصولات و کالای داخلی باشد، چراکه در این فضا صنعتگران برای سرمایهگذاری رغبت پیدا میکنند.وی تصریح کرد: مسئولان روابط عمومیها باید در فضای رقابتی وارد شوند تا هیچ کالای غیرایرانی و غیراستاندارد ایرانی تبلیغ نشود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شکلگیری روابط عمومی سایبری، گفت: باید روابط عمومیها به سمت مدرن کردن و سایبری کردن پیش بروند. نعمتزاده همراه کردن الگوهای فرهنگی و اجتماعی با طرحهای صنعتی را ایده خوبی دانست که باید در مناطق کمتر توسعهیافته اجرایی شود و همچنین تصریح کرد: آمارگیری از فعالیتهای صنعتی و تجاری باید مورد توجه قرار گیرد و در همین حال باید ارتباط مرکز آمارگیری در وزارتخانه با سازمانهای استانی دوسویه باشد و جمعبندی نتایج به سازمانهای استانی ارائه شود. رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز در این نشست با تاکید بر داشتن برنامه هدفمند و افق بلندمدت برای اعتلای بیش از پیش روابط عمومیها از مسئولان خواست تا در این خصوص اهتمام بیشتری ورزند. شافعی با اشاره به نقش و جایگاه حائز اهمیت روابط عمومیها در توسعه ساختار سازمانی دستگاهها، تاکید کرد: همانطور که برای رسیدن به اهداف بلندمدت در بخشهای گوناگون نیازمند تدوین برنامه مدون و چندساله هستیم، باید برای بسط، گسترش و ارتقای جایگاه روابط عمومی نیز از این قاعده پیروی کنیم.
وی نقش کنونی روابط عمومی سازمانها را متناسب با ظرفیتها و توانمندیهای آنها ندانست و تصریح کرد: برای رسیدن به این مهم، داشتن برنامهریزی مدتدار و ارائه راهکارهای لازم موضوعی است که نباید به آن کمتوجهی کرد. شافعی که در جمع مدیران روابط عمومی شرکتهای تابعه و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها سخن میگفت، بر حضور آنان به عنوان مسئولان تنویر افکار عمومی و اطلاعرسانی تاکید کرد و از آنان خواست تا کمبودها و اقدامهای انجام شده در این بخش از اقتصاد کشور را به خوبی نشان دهند.
وی نقش مسئولان استانی را موثر دانست و یادآور شد: دسترسی و ارائه اطلاعات بهروز، شفافسازی درباره عملکرد سازمانی و تسریع در اطلاعرسانی از محورهایی است که باید به آن توجه ویژه داشت. مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همچنین یادآور شد: اقدامهای انجام شده در بخش صنعت، معدن و تجارت متناسب با اطلاعرسانیها نیست و برای تزریق اعتماد به نفس به فعالان اقتصادی در این بخش و صنعتگران باید این امر بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد.
منبع: روزنامه گسترش صنعت
|