درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 11:58   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7316صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 2 آذر 1392 - 05:47
یکپارچه سازی ارتباط با رسانه ها
آیا فکر می کنید رسانه ها سنتی مرده اند؟ - در ژانویه 2009، پروژه اینترنت پیو و زندگی امریکایی، گزارش داد که سهم کاربران بزرگسال اینترنت با یک پروفایل در شبکه های اجتماعی آنلاین از 2005 چهار برابر شده است- یک جهش 8 درصدی از 2005 به 35 درصدی در دسامبر 2008 اتفاق افتاده است.
  

یکپارچه سازی ارتباط با رسانه ها


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مترجم: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)- با همه تبلیغاتی که هر روزه در رسانه های اجتماعی انجام می شود، آیا فکر می کنید رسانه ها سنتی مرده اند؟ رسانه های اجتماعی عالی ترین قسمت از تکه های یک نان هستند، و تا جائیکه می دانیم، ما در آستانه انقلابی ارتباطی هستیم که روابط عمومی را به نحو چشمگیری متحول خواهد کرد.


آرام باشید. این چیزی نیست که گزینه بله یا خیر داشته باشد و الزامی در آن نیست.


هیچ بحث و جدلی درباره استفاده از اینترنت وجود ندارد و مشارکت در رسانه های اجتماعی تاثیر بی بدیلی بر عادات مصرف رسانه ای و توسعه روش های ارتباطی ما داشته است.


در ژانویه 2009، پروژه اینترنت پیو و زندگی امریکایی، گزارش داد که سهم کاربران بزرگسال اینترنت با یک پروفایل در شبکه های اجتماعی آنلاین از 2005 چهار برابر شده است- یک جهش 8 درصدی از 2005 به 35 درصدی در دسامبر 2008 اتفاق افتاده است. اگر به آمار انجمن روزنامه نگاری امریکا نگاه کنید، گردش روزنامه میان سال های 1998 الی 2008 حدود 18 درصد کاهش یافته است. و چه خوشتان بیاید یا بدتان بیاید، توییتر با فراز و نشیب حتی در میان نوجوانان در حال رشد است.


برای همه تبلیغات، اصول اولیه ارتباطی وجود دارند که تغییر نخواهد کرد و نباید تغییر کند. در اینجا 5 سوال از شما پرسیده می شود که باید برای اطمینان از اینکه آیا نیازهای مشتریان تان را هدفگیری کرده اید، از خودتان بپرسید:
1. آیا ارتباطات را به عنوان یک عملکرد کسب و کار می بینید؟
2. آیا مخاطبان خود را می شناسید؟
3. آیا اهدافتان قابل ارزیابی است؟
4. آیا ارتباطات شما یکپارچه است؟
5. آیا گوش می دهید؟


درباره این موارد فکر کنید. هیچ یک از این موارد، سوالات جدیدی نیستند که مثل قارچ در صنعت ما از زمان جهانگیر شدن شبکه های اجتماعی رشد کرده باشند. فعالیت های ارتباطات استراتژیک آنهایی هستند که دستیابی به اهداف ویژه سازمان ها را به نحو قابل ارزیابی، و حمایت می کنند. این بدین معناست که شما بایستی مخاطب خود را بشناسید، که به معنای گوش دادن به آنهاست، و ارتباطگران خوب این کار را برای سالیان متمادی انجام داده اند و برساخته رسانه های اجتماعی نیست.


این بدان معنی است که دانستن مقاصد کسب و کار سازمان، و آگاهی در مورد اینکه چگونه ترکیبی از تاکتیک های ارتباطات باید برای حمایت و دستیابی به آن اهداف کسب و کار به کار گرفته شوند. و اگر شما الگویتان را تنظیم نکنید، راهی برای دانستن اینکه واقعا به آنچه می خواسته اید، رسیده اید یا اینکه آیا ارتباطات خود را به طور کامل برقرار کرده اید، ندارید. این بدان معناست که باید بر روی نتایج همانند خروجی ها تمرکز کنید. در موسسه روابط عمومی، نتایج مکتوب شده اند و در مورد آن صحبت می شود و سال ها آموزش داده شده اند.


اشتباه مرا نگیرید. سامانه های دیجیتال مارا کارآمدتر ساخته اند، دسترسی ما را گسترش داده و به ما مجموعه ای از ابرازهای جدید برای اضافه کردن به مجموعه ابزارهای ارتباطی مان داده اند. اگر یک چیز در رسانه های اجتماعی وجود دارد که آموزش داده شده- یا یادآوری شده-ارتباطگران حرفه ای، از آن به اهمیت تعامل با مخاطبان یاد می کنند. بنابراین به جای تصمیم گیری و ها و نه کردن در مورد به کار گیری ابزاررسانه های اجتماعی، زمانی را صرف یادگیری و نحوه استفاده آن بکنید.


منابع فوق العاده ای به طور آنلاین در دسترس هستند؛ اگر واقعا احساس عجز می کنید، از افراد سرشناس کمک بگیرید، منابع خواندنی وب را مطالعه کنید و در مورد عناوین مورد علاقه تان جستجو کنید. اگر هنوز هم بخشی از عده ای هستید که می گویند: «من از توییتر استفاده نمی کنم»، این کار را بس کنید. و جستجو و به روز رسانی شبکه های اجتماعی نظیر لینکداین و فلیکر را فراموش نکنید. بسته به نیاز مخاطبتان و اینکه آنها در چه جایی علاقه مند به تعامل هستند، این ابزارها می توانند ارزش فوق العاده ای را برای شما به ارمغان بیاورند.


«تعهد برای پایان گرسنگی» عنوان کمپین ما برای به اشتراک گذاری قدرت ما است، صنایع غذایی تایسون و هام، که توسط اسکات هندرسون از مدیاسوس، مدیریت و رهبری می شدند، مطالعه موردی فوق العاده ای در انجام صحیح ارتباطات دیجیتال انجام دادند. این کار اهداف روشنی داشت: افزایش آگاهی از فقر در کودکی در ایالات متحده امریکا، ارائه ابزارهایی به مردم برای اقدام به انجام کار، و سازماندهی تلاش های امدادی حول جشنواره سلامت SXSW’09- یک رویداد که مخاطبان هدف بایستی از نزدیک در جریان قرار می گرفتند. بنابراین تیم متمرکز بر فعالیت توییتری ها و وبلاگ نویسان و مخاطبان اولیه شد و همراهی خود را باشرکت کنندگان و تعقیب کنندگان SXSW’09 ادامه داد اما آنها نسبت به مشارکتشان و پایگاه های ایمیلی غیر انتفاعی شان بی اعتنا بودند.


با یک سایت مستقل به عنوان مرکز آنلاین، کمپین یکپارچه چندین رسانه اجتماعی با خروجی داده از قبیل توییتر، فیسبوک و یوتیوب جذب خدمات داوطلبانه و یا به اشتراک گذاری را آسان کردند. آخرین و مهمترین، از آنجا که همیشه برخی کمپین را به اشتراک می گذارند، این کار دسترسی شان را بسیار بیشتر و گسترده تر کرد. چیزهای سرگرم کننده بیش از حد وجود دارد؛ یک نماد که مردم می توانند در توییتر یا فیسبوک، و هاشتگ توییتر برای پیگیری مکالمات و مدال های آنها و همچنین در وبلاگ ها برای نشان دادن حمایت استفاده کنند. در این کارها مقاصد به شدت قابل ارزیابی اند: تعداد علاقه مندانی که متعهد شدند، کمک های مالی برای به اشتراک گذاری قدرت ما، بازدیدکنندگان منحصر به فرد و اعضای فیسبوک کاز.


در طول کمپین، بیش از 4600 امضا برای تعهد دریافت شد، بیش از 19000 بازدید یکتا از سایت صورت گرفت و در حدود 2600 تفر به فیسبوک کاز پیوستند. حدود 28000 دلار برای اشتراک گذاشتن قدرت ما با 95 درصد از بازدیدکنندگانی که برای اولین بار آمده بودند، اهدا شد.


موفقیت؟ من فکر می کنم ما موفق بودیم. نه به خاطر اینکه اسکات و تیمش از سامانه های رسانه های اجتماعی استفاده خوبی کرده بودند، بلکه به این دلیل که آنها مخاطبان خود را مورد هدف قرار داده و مقاصد قابل ارزیابی تنظیم کرده بودند، طیفی از تاکتیک ها را در کمک رسانی شان یکپارچه کرده بودند، و بر دریافت خروجی ها ویژه متمرکز شدند. (شما می توانید در مورد تیم اسکات و درس های کمپین در وبلاگش و همچنین در وبلاگ بث کانتر بخوانید.) به بیان دیگر، آنها مطمئن شدند که خروجیآنها در دل اصول ارتباطی خوب ساخته شده است.


آسان است که «اسباب بازی جدید براق» را گم کنید، جنبه ای از رسانه های اجتماعی است. اما در پایان روز، اجازه دهید فراموش نکنیم که ارتباطات خوب درباره استفاده طیفی از تاکتیک هایی است که به منظور رسیدن به حمایت ها و دستاوردهای مورد نظر می باشد. و رسانه اجتماعی بخشی از آن مجموعه است. هرچیز دیگری، ما را در معرض خطر سقوط قرار می دهد.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد