درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 21:11   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6697صفحه نخست » شنبه، 11 آبان 1392 - 10:39
«مطالعات روزنامه‌نگاری» مفاهیم روزنامه‌نگاری را به چالش می‌کشد
انتشارات ثانیه کتاب مطالعات روزنامه‌نگاری اثر «کارین وال- یورگنسن» و «توماس هانیچ» با ترجمه پرویز علوی را روانه بازار کرد. این اثر به شیوه انتقادی مفاهیم موجود روزنامه‌نگاری را به چالش کشیده است.
  

 «مطالعات روزنامه‌نگاری» مفاهیم روزنامه‌نگاری را به چالش می‌کشد

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مجموعه مقالات کتاب «مطالعات روزنامه‌نگاری» از کتاب «دست‌نامه مطالعات روزنامه‌نگاری» انتشارات راتلج انتخاب شده و در هشت فصل به مباحث مطالعات روزنامه‌نگاری چرا و چگونه؟، روزنامه‌نگاری و دانشگاه، روزنامه‌نگاری جهانی، روزنامه‌نگاری و دمکراسی، پوشش خبری جنگ و صلح و... می‌پردازد. 

پرویز علوی، مترجم کتاب در پیشگفتار چنین نوشته است: «این کار پژوهشی مقدمه‌ای دقیق و در دسترس در جهت روزنامه‌نگاری فعلی است و برای دانشجویان دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که در رشته‌های روزنامه‌نگاری، رسانه‌ها و علوم ارتباطات تحصیل می‌کنند بسیار سودمند خواهد بود.» 

«مطالعات روزنامه‌نگاری» اثر «کارین وال- یورگنسن» و «توماس هانیچ» در هشت فصل تنظیم شده است. روزنامه‌نگاری چرا و چگونه؟ عنوان فصل نخست کتاب است که به تاریخچه مختصر پژوهش مطالعات روزنامه‌نگاری، چرخش جامعه‌شناختی و مطالعات روزنامه‌نگاری در حال حاضر پرداخته است. 

مقاله روزنامه‌نگاری و دانشگاه اثر «باربی لایزر» فصل دوم کتاب را در برمی‌گیرد که به دانشگاه از منظر یک اجتماع تفسیرگر و محل اندیشیدن برای روزنامه‌نگاری نگریسته شده است. همچنین «بیت جوزفی» در فصل سوم آموزش روزنامه‌نگاری را در تاریخچه آموزش روزنامه‌نگاری، مبانی آن، مساله برنامه درسی و حرفه‌ای شدن بازگو می‌کند. 

مقاله روزنامه‌نگاران دروازه‌بان اثر «پاملا شومیکر»، «تیم واس» و «استفان ریس» عنوان چهارمین فصل کتاب است. در این فصل نظریه دروازه‌بانی که در تحقیق ارتباطات همگانی یکی از طولانی‌ترین تاریخچه‌ها را دارد، تبیین شده است. در فصل پنجم، پوشش خبری جنگ و صلح به قلم «هوارد تامبر» نوشته شده که تبلیغات و اقتصاد سیاسی، روابط مهم سیاسی و نظامی رسانه‌ها و عینی‌گرایی روایت می‌شود. 

همچنین روزنامه‌نگاری و توسعه ششمین مقاله‌ای است که در کتاب «مطالعات روزنامه‌نگاری» مطرح شده و از سوی «زیو زیانگ» مفاهیم و اجزای روزنامه‌نگاری توسعه، مکتب‌های آن و موانع روزنامه‌نگاری توسعه بازگو می‌شود. 

فصل‌های پایانی (هفتم و هشتم) کتاب، روزنامه‌نگاری و دمکراسی و روزنامه‌نگاری و جهانی شدن را شامل می‌شود. در روزنامه‌نگاری و دمکراسی «برایان مک نیر» رابطه تاریخ روزنامه‌نگاری و دمکراسی و نقش‌های روزنامه‌نگاری در مسیر دمکراسی را مورد توجه قرار داده و «سیمون کاتل» در فصل هشتم به تبیین ارتباطات بین‌المللی و جهانی شدن رسانه و رسانه‌های جدید، پیام‌آوران سلطه جهانی پرداخته است. 

کتاب حاضر که برای رشته روزنامه‌نگاری و دانشجویان آن می‌تـواند مفید واقع شود تلاش می‌کند تا از تحول تاریخی سیاست، فلسفه و اقتصاد روزنامه‌نگاری نوعی بازسازی منطقی به عمل آورد و ضمن ارزیابی از عناوینی که مورد تجزیه و تحلیل دانشگاه‌ها قرار می‌گیرند پیشنهادهای مثبت نیز برای هر مورد ارایه کند. 

چاپ نخست «مطالعات روزنامه‌نگاری» به قلم «کارین وال-یورگنسن» و «توماس هانیچ» با ترجمه پرویز علوی در 256 صفحه، شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه و بهای 10 هزار تومان از سوی انتشارات ثانیه منتشر شده است.

 

منبع: ایبنا

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد