درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 01:25   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6335صفحه نخست » دوشنبه، 29 مهر 1392 - 16:41
نقش مخاطب در کارکرد اخلاقی رسانه ها
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-
  
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه نوع اخباری که در سطح دنیا منتشر می شود، آگاهی مردم را از اوضاع جهان با خلاهای بزرگ مواجه می سازد و به همین دلیل برخی گردانندگان رسانه ها را در این مورد مقصر می دانند که نگران آمار مخاطبان و درآمد خود بوده و سرگرمی را بر آگاهی ترجیح می دهند.
به گزارش شارا به نقل از مهر، مبحث اخلاق در رسانه های گروهی، موضوع شایعی است که تحقیقات علمی و مباحث عملی زیادی در مورد آن صورت گرفته است.بیشتر کار انجام شده در این زمینه متوجه متولیان و محصولات رسانه های گروهی است.

اکثر کتاب های نوشته شده در مورد مبحث اخلاق در رسانه های گروهی، از آثار قدیمی تر گرفته تا مطالعات اخیربه بررسی نحوه مسائل اخلاقی که متولیان رسانه های گروهی در انجام و ظایف حرفه ای خود با آن مواجه هستند می پردازند.

تحقیقات در مورد مسائل اخلاقی در رسانه های گروهی بیشتر به بررسی مسائل اخلاقی برنامه ها و برنامه سازان می پردازد و بسیاری از ارگان های ژورنالیستی یک مجموعه اصول اخلاقی مشخص را برای نظارت بر رفتار حرفه ای خود معین کرده اند.

از دلایل اصلی تمرکز بر روی کار رسانه ها در مبحث اخلاق در رسانه های گروهی تلاش برای نیل به آزادی حرفه ای، کیفیت در عملکرد و مسئولیت پذیری در این رسانه هاست. کارهای انجام شده در زمینه اخلاق حرفه ای ممکن است ارزشمند باشد، لیکن این تلاش ها، مباحث آزادی، کیفیت و مسئولیت را تنها مربوط به متولیان می دانند و این واقعا جای تعجب دارد، زیرا هر حرفه ای مستلزم نوعی رابطه میان متخصصین فن و مخاطبان آنها است.

در بیشتر قوانین حرفه ای مفادی وجود دارد که به این رابطه خاص مربوط می شوند. از متخصصین هر حرفه ای انتظار می رود که به استقلال مخاطب "مشتری" احترام بگذارند، از سو استفاده از موقعیت متزلزل مشتری خودداری کنند، صادقانه و به صورت کامل به مشتری اطلاعات بدهند. محرمانه بودن این ارتباط را حفظ نمایند و با مهارت و دقت عمل نمایند. در ضوابط مربوط به نحوه رفتار حرفه ای، مشتری همواره مورد نظر است، زیرا وظایف متخصصین فن بر پایه حقوق مشتریان بنا نهاده شده است.

مثلا در بیشتر قوانین روزنامه نگاری، یکی از وجوه مشترک بسیاری از قوانین حرفه ای این است که بنا به حق مشتریان نسبت به دانستن و دریافت نظرات، اطلاعات و افکار، آنها را باید به طور صحیح از موضوعات مورد توجه عموم آگاه نمود. اصول تصریح می کند که رسانه های گروهی حق دارند اطلاعات را به مخاطبان خود منتقل کنند، علاوه بر این آنها مکلفند اطلاعات و اخباری را که مورد توجه عموم است به آنان انتقال دهند. و مردم نیز حق دارند چنین اطلاعات و اخباری را دریافت نمایند.

رسانه ها هم عرضه کننده اطلاعات هستند و هم این که نظارت عمومی بر عهده آنهاست. حقوق بینندگان و شنوندگان در درجه اول اهمیت قرار دارد. به نظر می رسد دقیق تر آن باشد که به رابطه رسانه و مخاطب به صورت یک فرآیند تعاملی نگریسته شود که متکی بر تعهد متقابل است. این مطلب به این معنی است که مخاطب به طور فعال به عملکرد رسانه کمک می کند.

امروزه نوع اخباری که در سطح دنیا منتشر می شود، آگاهی ما را از اوضاع جهان با خلاهای بزرگ مواجه می سازد. برخی گردانندگان رسانه ها را در این مورد مقصر می دانند که نگران آمار مخاطبان و درآمد خود بوده و سرگرمی را بر آگاهی ترجیح می دهند. همچنین گزارشگران را مقصر می دانند که واقعیات را تحریف کرده و قربانی بنگاههای نظرسنجی و سازمان های روابط عمومی می شوند.

با این حال اگر ویژگی تعاملی رابطه میان عرضه کننده و مخاطب را بپذیریم، به این نتیجه می رسیم که اخلاق در رسانه ها را نمی توان تنها به کارهای درست و نادرست متولیان رسانه ها محدود نمود، بلکه مخاطبین رسانه ها نیز در این مورد مسئول هستند. دلیل این امر این است که علاوه بر مدیران، مخاطبان برنامه ها نیز با انتخاب های اخلاقی مواجه اند. چنین انتخاب هایی هنگامی رخ می دهد که مخاطبان با موقعیت هایی روبرو می شوند که گزینه های دیگری با ارزش های متفاوت در دسترس آنها باشد. در حقیقت انتخاب های اخلاقی نشان می دهد که مخاطب گزینه ای را که ارزشمندتر است بر دیگر گزینه های ممکن ترجیح داده است.
   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد