شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) - یک فعال حوزه روابط عمومی با بیان اهمیت حرفه ای بودن روابط عمومی، گفت: زمانی یک روابط عمومی حرفه ای است که همراه و همگام با نیازها و انتظارات مردم و جامعه عمل کند.
غلامرضا کاظمی دینان: روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: نقش روابط عمومی به دلیل گستردگی ارتباطات و گسترش جامعه ارتباطی در سازمان ها روز به روز حساس تر و مهم تر می شود.
وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها دیگر نمی توانند کلیشه ای بلکه حتما باید حرفه ای عمل کنند، گفت: با روی کار آمدن ابزار جدید تبلیغاتی، سلایق مردم دقیقه ای و لحظه ای در حال تغییر است و از این رو انتظارات و نیازهایشان نیز مدام در حال تغییر است.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم حرفه ای عمل کنیم، خدمتی که به مردم ارائه می دهیم باید هم راستای نیازها و انتظارات مردم باشد.
رییس سیاستگذاری نخستین کنفرانس حرفه ای گرایی در روابط عمومی تصریح کرد ابتدا باید دید توقعات مردم چیست و سپس با بسیج کردن یک سری ابزار و امکانات به این نیازها پاسخ گفت که این همان حرفه ای عمل کردن است.
کاظمی دینان در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا که آیا این کنفرانس در سالهای آینده نیز ادامه دارد یا نه، گفت: با توجه به لحظه به لحظه شدن اطلاعات، اعتقاد دارم اگر هر روز درباره روابط عمومی حرف بزنیم باز هم کم است و این کنفرانس مطمئنا در سال های آینده هم ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: محورهای کنفرانس امسال در تعامل با رسانه و تبلیغات بود که در سالهای آینده این کنفرانس با موضوعات دیگر در خصوص نقش روابط عمومی ها برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد این کنفرانس باید یک کنفرانس کاملا کاربردی، انجام شدنی و قابل اجرا باشد نه تئوریکی.
کاظمی دینان با تاکید بر هوشیاری روابط عمومی بیان کرد: اگر به دنیا رجوع کنیم می بینیم که روابط عمومی همیشه بیدار است چون زندگی و جامعه بیدار است؛ در نتیجه روابط عمومی باید ۲۴ ساعته هوشیار و در فکر نوآوری و خلاقیت و بکارگیری روش های جدید باشد تا بتواند به اهداف خود دست یابد.
http://shara.ir
|