درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 14:08   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ‌دیجیتال‌سازی روابط‌عمومی
  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟
  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟
  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران
  چگونه از "تئاتر موفقیت" در اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی خود اجتناب کنید
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6319صفحه نخست » دوشنبه، 29 مهر 1392 - 11:06
مشکل ارتباطی اصلی‌ترین معضل زوجین است
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-
  
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- معاون دانشکده روان‎شناسی مهدیشهر گفت: منشأ بروز اکثر مشکلات خانوادگی، نداشتن الگوی مناسب برقراری ارتباط است.
به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، علی‌محمد رضایی امروز گفت: رضایت زناشویی ابعاد متنوعی شامل کیفیت ارتباط، فرصت تعاملات، داشتن انسجام در مسائل مربوط به رابطه و سابقه مشکلات خانوادگی دارد.

رضایی افزود: سازگاری زناشویی یک فرآیند است که نتیجه و حاصل این فرآیند مبتنی بر میزان توافق زوجین در زمینه مسائل مهم در رابطه زناشویی، تعهد مداوم زوجین به رابطه زناشویی، مشارکت زوجین در انجام فعالیت‎های مشترک، صمیمیت عاطفی و صمیمیت فیزیکی زوجین است.

وی ادامه داد: عوامل مؤثر بر سازگاری زناشویی هر چه تضعیف یا کم‎رنگ شود، احتمال بروز تنش و تضاد و بروز عادت‌های مخرب میان زوجین بیشتر شده و احتمال طلاق افزایش می‌یابد.

معاون دانشکده روان‎شناسی مهدیشهر با اشاره اینکه عادت‌های مخرب به این معنی است که همسران در روابطشان سعی در کنترل طرف مقابل دارند و از هفت عادت تخریب‌گرِ کنترل دیگری استفاده می‌کنند، گفت: عیب‌جویی یا انتقاد، سرزنش، شکوه و گلایه، نق و غر زدن،‌ تهدید، تنبیه، حق حساب یا باج دادن برای تحت کنترل در آوردن دیگری هفت عادت مخرب روابط بین زوجین است.

رضایی خاطرنشان کرد: بسیاری از زوجین روابط مناسب و تفاهم فی ما بین وجود ندارد و اکثر آن‎ها با این معضل درگیر هستند؛ زیرا نمی‌دانند که اگر چه می‌توانند با زور، اجبار، تهدید، سرزنش و تکرار عادات مخرب، همدیگر را کنترل کنند؛ ولی طرز تفکر آن‎ها را نمی‌توانند کنترل کنند چون بیشتر آن‎ها از نظر فکری با همدیگر متفاوت هستند و در خفا افکار خود را پیاده می‌کنند و همیشه این اعمال پنهانی و دور از چشمان همدیگر باعث بروز مشکلات غیرقابل جبرانی می‌شود.

وی تصریح کرد: داشتن طرح‎واره‎های ناسازگار از جمله احساس بی‌کفایتی، خودبزرگ‌بینی،‌ خویشتن‌داری و خودانضباطی ناکافی، بدبینی و منفی‌گرایی، ‌بازداری هیجانی و عیب‌جویی افراطی می‌تواند منجر به آسیب‌های جدی در روابط زناشویی شده و زمینه طلاق را فراهم کند.

این کارشناس افزود: اگر همسران تلاش کنند دست از این عادات بردارند و به جای آن، هفت عادت مهرورزی را جایگزین کنند، از میزان مشکلات آن‌ها کاسته می‌شود، این هفت عادت عبارت از گوش دادن، حمایت، تشویق، احترام، اعتماد، پذیرش، گفت‎وگو بر سر اختلافات و چاره‎اندیشی هستند.

معاون دانشکده روان‎شناسی مهدیشهر گفت: هر کس اعمال خود را کنترل کند و تغییر رویه دهد و به افکار دیگری احترام گذاشته و یکدیگر را آزاد بگذارند و در صورت نیاز یکدیگر را راهنمایی کرده و در انجام کارها به جای اینکه به هم دستور بدهند، به یکدیگر پیشنهاد اصلاحی بدهند، در این صورت به جای اینکه تمام قدرت و انرژی خود را صرف مقابله با یکدیگر کنند، این انرژی را صرف انتخاب بهترین روش می‌کنند.

رضایی اظهار کرد: در گذشته طلاق بسیار مذموم و نکوهیده بود و بسیاری از زوجین علی‎رغم نارضایتی از زندگی به خاطر فرزندان خود هم که شده این وضعیت را تحمل می‌کردند؛ اما در حال حاضر به دلیل تغییرات فرهنگی و تغییر ارزش‌های مردم تحت تأثیر عوامل مختلف از جمله مشکلات داخلی و تبلیغات رسانه‌های غربی،‌ افزایش لذت‌گرایی، کاهش تحمل در بسیاری از مواقع طلاق به عنوان یک راه حل سهل‌الوصول در نظر گرفته شده و مبادرت به این کار می‌کنند.

وی افزود: عامل دیگری که در طلاق نقش مهمی ایفا می‎کند این است که بسیاری از جوانان زوج مناسب خود را پیدا نمی‎کنند و صرفاً به این دلیل که ازدواج کرده باشند دست به تشکیل خانواده می‌دهند و بعدها در مسیر زندگی ممکن است فرد مناسب خود را بیابند که این خود می‎تواند زمینه‎ساز بسیاری از تنش‎ها شده و فرد را به سوی طلاق سوق دهد.

معاون دانشکده روان‎شناسی مهدیشهر بیان کرد: بر اساس تعالیم اسلامی هدف از ازدواج رسیدن به آرامش است، اما بعضاً مشاهده می‌شود که جوانان به دلایلی غیر از این دست به انتخاب همسر زده و ازدواج می‌کنند و یا معنی آرامش را به خوبی درک نمی‌کنند.

رضایی افزود: دختران در این میان مجبور می‌شوند با افرادی که تناسب و سنخیت لازم را با آن‎ها ندارند، ازدواج کنند و برخی نیز به اشتباه، تفاهم را تشابه معنی می‌کنند؛ به همین دلیل نمی‌توانند تفاوت‌های فردی یکدیگر را تحمل کرده و سعی در تغییر برخی ویژگی‌های همدیگر دارند.

معاون دانشکده روان‎شناسی مهدیشهر بیان کرد: مهم‎ترین دلیل تأخیر ازدواج شرایط اقتصادی است، صرفاً استفاده از راهکارهای فرهنگی کفایت نمی‌کند، به دلیل اینکه در گام اول لازم است تدابیر اقتصادی لازم در این خصوص تدارک دیده شود.

رضایی افزود: در کنار تدابیر اقتصادی از راهکارهای فرهنگی مثل آشنا کردن خانواده‌ها و جوانان با عادت‌های مخرب و آموزش چگونگی جایگزینی عادات پیونددهنده به جای آنها، آموزش مهارت‎های زندگی و برطرف کردن طرح‎واره‌های ناسازگار،‌ آموزش‌های پیش از ازدواج،‌ در نظر گرفتن واحدهای درسی مناسب در زمینه مهارت‌های زندگی زناشویی و مدیریت خانه برای دانش‌آموزان و دانشجویان، ترویج ارزش‌ها و اصول اخلاقی،‌ آموزش راهکارهای تحمل مشکلات زندگی و ارتقا‌ میزان تاب‎آوری برابر مشکلات،‌ می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.
   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  ‌دیجیتال‌سازی روابط‌عمومی


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد