درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 19:24   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6208صفحه نخست » شنبه، 27 مهر 1392 - 10:23
میزان نفوذ برندهای تلویزیون در بازار ایران
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-
  
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- علت محبوبیت برخی برندهای تلویزیون، حمایت‌های دولتی از واردات تجهیزات اولیه است یا ارائه هدایای تبلیغاتی؟
به گزارش شارا به نقل از دنیای اقتصاد،  اگرچه در بازار داخلی تلویزیون برندهای گوناگون حضور داشته و هرکدام سهمی از میزان فروش بازار را به خود اختصاص داده‌اند. اما بزرگان بازار این کالا از لحاظ محبوبیت و تقاضا برای همگان شناخته شده هستند و مابقی در حاشیه بازار با میزان فروشی به مراتب کمتر از دو برند پرفروش بازار به فعالیت ادامه می‌دهند.
براساس اعلام فعالان بازار، سامسونگ، ال جی، سونی، پاناسونیک، ایکس ویژن، شارپ و فراسو از برندهای موجود در بازار داخلی هستند که در این بین سامسونگ و ال‌جی بیشترین سهم فروش را در بازار داخلی به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته فعالان بازار، البته دلیل محبوبیت این برندها در بازار داخلی این است که محصولات این برندها دارای تنوع بالایی از لحاظ مدل و قیمت در بازار داخلی هستند و از سویی جدیدترین مدل‌ها را مبتنی بر تکنولوژی‌های روز سریع‌تر از سایر رقبایشان به بازار عرضه می‌کنند.
گروهی نیز اعلام کرده‌اند حمایت‌های دولتی جهت واردات مواد اولیه برای تولید این محصولات منجر به محبوبیت این برندها در بازار داخلی شده است. گروهی نیز می‌گویند علت موفقیت این برندها در بازار داخلی ارائه پروموشن و هدایای تبلیغاتی به خریداران یا به عبارتی حمایت و تشویق‌هایی است که عرضه‌کننده به خریداران این برندها می‌کنند.

این درحالی است که عرضه‌کنندگان محصولات صوتی و تصویری این دو برند مطرح می‌گویند، در بازار داخلی برندهای دیگری نظیر x.vision تولید داخل هستند و بابت واردات مواد اولیه تولیدی از ارز مبادله‌ای استفاده می‌کنند، اما موفقیت چندانی در جهت جذب تقاضا نداشته‌اند. به گفته آنها، این موضوع نشان‌دهنده کیفیت بالای محصولات برندهای ال‌جی و سامسونگ و بازاریابی خوب برای این محصولات است.
همچنین بر اساس اطلاعات به‌دست آمده برندهای سامسونگ و ال‌جی در بازارهای جهانی نیز از لحاظ محبوبیت در رده‌های نخست ایستاده‌اند.

بر اساس اعلام باشگاه فعالان آی سی تی نیز در بازار داخلی در بین برندهای گوناگون، سامسونگ با کسب 4/32 درصد از سهم محبوبیت بازار در رده نخست محبوب‌های بازار تلویزیون ایستاده است. سهم محبوبیت تلویزیون‌های این برند در شهریورماه سال گذشته نیز در حدود 5/31 درصد بوده است.
پس از این برند نیز ال‌جی با کسب سهم محبوبیت 3/25 درصد در رتبه دوم محبوب‌های بازار تلویزیون ایستاده است. این درحالی است که در شهریور ماه سال گذشته نیز سهم محبوبیت تلویزیون‌های این برند کمتر از سامسونگ و در حدود 5/26 درصد اعلام شده است. پس از این دو برند نیز سونی با کسب 5/22 درصد در رتبه سوم محبوب‌های بازار تلویزیون ایستاده است. سهم محبوبیت تلویزیون‌های این برند در بازار شهریورماه سال گذشته در حدود 9/22 درصد گزارش شده است.
به گفته فعالان بازار، این برند از لحاظ عرضه تکنولوژی‌های جدید تقریبا همپای برندهای سامسونگ و ال‌جی است، اما قیمت گران تلویزیون‌های این خانواده به محبوبیت کمتر تلویزیون‌های این برند اعیانی در بازار منجر شده است.

براساس گزارش باشگاه فعالان آی سی تی، برند x.vision هم در رده چهارم محبوب‌های بازار تلویزیون ایستاده است. بر اساس این گزارش سهم محبوبیت تلویزیون‌های این برند در بازار شهریورماه امسال در حدود 9 درصد بود. این درحالی است که این برند در شهریور ماه سال 91 محبوبیتی در حد 9/3 درصد داشته است. حدود نه درصد هم به سایر برندها تعلق دارد. به گفته فعالان بازار اما x.vision حرکت مثبت چندانی در بازار نداشته است؛ این محدود میزان تقاضا برای تلویزیون‌های این برند به دلیل عرضه نمونه‌های ارزان قیمت در بازار توسط این برند است. به گفته آنها حقیقت این است پاناسونیک در بازار محبوبیت بیشتری در بازار داخلی دارد تا برندهایی نظیر x.vision و حتی شارپ. به گفته آنها حذف برخی از برندها نظیر جی وی سی و برخی از برندهای قدیمی از این عرصه، فضا را برای فعالیت برندهای دیگر باز کرده است. به همین دلیل در بازار تلویزیون شاهد تغییراتی از لحاظ رده‌بندی برندها البته در سطح رده‌های سوم به بعد هستیم.
   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد