درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 06:31   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
  یافته‌های کلیدی گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال ۲۰۲۴ برای متخصصان روابط‌عمومی
  اگر می خواهیم بهترین خود در عرصه روابط‌عمومی باشیم باید به استقبال چالش ها و کارهای نو برویم
  اخبار منفی را دنبال کنیم یا نه؟
  چشم‌انداز جستجوی مدرن
  5 مرحله ایجاد انگیزه در یک محیط حرفه‌‌‌ای
  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی
  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6086صفحه نخست » چهارشنبه، 24 مهر 1392 - 17:22
راهنمای نشنال جئوگرافیک برای عکاسی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، معصومه رشیدی- نشنال جئوگرافیک، انعکاس طبیعت است. جاییکه انسان با طبیعت از دریچه جئوگرافیک سخن می‌گوید. تصاویر آنها از واقعیت هم واقعی‌تر و کاملا لمس‌پذیر هستند. در این پست می‌‌خواهیم راهنمایی برای عکسای که انجمن عکس نشنال جئوگرافیک «Your Shot» منتشر کرده را بازگو کنیم تا شاید کمی در عکاسی حرفه‌ای شویم.

نشنال جئوگرافیک عکاسی

انجمن عکس نشنال جئوگرافیک وظیفه و ماموریت خود را گفتن داستان‌های مشترک از طریق عکس‌های  خاص و جسورانه بیان می‌کند، عکس‌های ارسالی عکاسان و متخصصان سراسر جهان را در موضوعات مختلف از قبیل طبیعت، حیوانات، معماری، فرهنگ، غذا، منظره، مردم، مکان‌ها، ورزشی و غیره را بر روی سایت خود منتشر می‌کند. اما برای انتشار این عکس‌ها دستور العمل‌هایی نیز ذکر شده است که اگر تصاویر مطابق با نکات و دستورالعمل‌ها نباشد، منتشر نخواهد شد، بنابراین نگاه به این دستورالعمل می‌تواند تکنیک‌هایی به عکاسی ما بیافزاید.
راهنمای نشنال جئوگرافیک برای عکاسی
این انجمن، رعایت این خط مشی‌ها را در عکاسی مدنظر قرار داده است:

ما شما را به ارسال و ارایه عکس‌های واقعی تشویق می‌کنیم. ما می‌خواهیم دنیا را از طریق چشمان خود نگاه کنید نه از طریق ابزارهای ویرایش عکس.
لطفا عکس‌‌های خود را برای دسترسی به وضوح و تعادل رنگ واقعی فراتر از چارچوب لازم ارتقاء و یا تغییر ندهید. اگر به شکل دیجیتالی چیزی را اضافه و یا حذف می‌نمایید، آن عکس را ارسال نکنید. ما به سهم هر عکس نگاه می‌کنیم تا در مجموع اعتبار و سندیت آن را مورد بررسی قرار دهیم و هرعکسی که این دستورالعمل‌ها را به کار نبندد، منتشر نخواهیم کرد  و بسته به نوع تخلف، عکس شما ممکن است از Your Shot حذف شود.

اخلاق: نشنال جئوگرافیک از عکاسی اخلاقی پشتیبانی می‌کند که به دقت فرهنگ، اکوسیستم و حیات وحش را نمایش می‌دهد. ما انتظار داریم که رفاه مردم، حیوانات، و محیط زیست آنها مقدم بر عکاسی باشد. به عبارت دیگر اشخاص، اشیاء، حیوانات و یا محیط آنها به دلیل خلق یک تصویر آسیب نبینند و یا دستکاری نشوند.

شرح: ما بر بیان حقیقت در عنوان و شرح عکس اصرار می‌کنیم  و انتظار داریم در داستان عکس به صورت کامل افشا شود. توضیحات شما باید کامل و دقیق باشد. نه تنها این کار باعث ایجاد اعتماد و اعتبار بیشتر به عکس شما می‌شود بلکه تعامل بیننده را افزایش می‌دهد.

داجینگ و سوزاندن: روشن یا تیره کردن برخی مناطق خاص در یک تصویر مجاز است، اما باید در حداقل نگه داشته شود و نباید درباره موضوعاتی که واضح و بدیهی است، انجام شود.  هدف شما در استفاده از تکنیک‌های تاریک‌خانه‌ای دیجیتال فقط باید تنظیم محدوده دینامیکی (فاصله میان تاریک ترین و روشن ترین نقطه تصویر) و تعادل رنگ یک تصویر باشد به طوری که به آنچه از نزدیک دیده‌اید، بیشتر شبیه باشد و با حالت و وضعیت صحنه ارتباط برقرار کند.

تابش نور، سایه روشن، duotone (نوعی از تصویر که به صورت دو رنگ چاپ می‌شود) و غیره: اگر شما یکی از ده هزار “فیلترهای افزایش” موجود در نرم افزار عکس دیجیتال خود را مورد استفاده قرار دهید، تصویر شما برای انتشار در نظر گرفته نخواهد شد.

مناظر ترکیب شده: این گونه عکس‌ها تنها در صورتی منتشر می‌شود که همه بخش‌های آن در یک چارچوب زمانی مشخص ساخته شود. مناظر و چشم اندازهایی ایجاد نکنید که بخش‌های آن در زمان‌هایی که به طور قابل توجهی متفاوت هستند، ساخته شده‌اند. زمانی که یک تصویر ترکیب شده ایجاد می‌کنید، فاصله کانونی را تغییر ندهید. اگر عکس شما یک تصویر ترکیب شده است، لطفا به گونه‌ای در شرح عکس نشان دهید.( مناظر ترکیب شده از تصاویر چندگانه بوجود می‌آیند که هر کدام از زاویه دید متفاوت اما موقعیت یکسان گرفته شده و سپس با استفاده از تکنیک‌های دیجیتال با یکدیگر ترکیب می‌شوند. این کار در یک نمای عریض‌تر نتیجه می‌دهد که می‌تواند با لنزهای دارای زاویه دید بیش از حد معمول (wide-angle lenses) انجام شود.)

گستره دینامیکی بالا (HDR): این عکس‌ها تنها در صورتی مجاز هستند که قطعات ترکیبی در همان زمان گرفته شده باشند. تصاویر نهایی که در آن منظره جلو عکس، تصویر ظهر و آسمان در هنگام غروب آفتاب باشد، ارسال نکنید.. اگر عکس شما یک تصویر HDR است، لطفا در شرح عکس به آن اشاره کنید( یک تصویر HDR از تصاویر متعدد دقیقا در یک صحنه ایجاد می‌شود، عکس‌ها به سرعت اما در نوردهی‌های مختلف گرفته می‌شود و سپس با استفاده از تکنیک های تاریکخانه‌ای دیجیتال یکی می‌شوند. تصویر نهایی، زمانی که با موفقیت انجام شود، گستره دینامیکی بزرگتر در مقایسه با تنها یک زمان نوردهی بوجود می‌آورد.

حجم فایل: اگر شما به اطراف  Your Shot نگاه کنید، خواهید دید که این انجمن با محدوده‌های کیفیت بالا متمرکز شده است که به خصوص به حجم فایل مربوط می‌شود. بدرستی، رزولوشن مطلوب برای یک عکس بزرگترین میزانی است که شما می‌توانید آماده کنید. از آپلود عکس‌های خود با رزولوشن اصلی آنها دریغ نکنید. هنگامی که این عکس‌ها برای مشاهده بر روی دستگاه‌های IOS قرار می‌گیرد، بزرگتر از فایل تصویر، تجربه بهتری در مشاهده عکس‌ها می‌باشد.

واتر مارک‌هاو مرزها: Your Shot همیشه به عکاس اعتبار می‌بخشد هر زمان و هر کجا که بر روی سایت قرار می‌گیرد و با لینک کردن عکس به پروفایل شما. پس هیچ نیازی که عکس خود را واتر مارک(قرار دادن یک متن بر روی عکس به صورت نیمه محو  برای حفظ کپی رایت)کنید. بعلاوه از بکار بردن فریم‌ها و بردرها دور تصاویر که با برخی اپلیکیشن‌های ویرایشی ایجاد می‌شود، بپرهیزید ـ هر دو اینها دید تصویر را محدود کرده و از مشاهده کل تصویر می‌کاهند.

عکاسی خوب را بشناسید: نکته مهم در مورد قوانین این است که بسیاری از آنها ـ حتی در عکاسی ـ شکسته می‌شوند. در حالی که برخی از اصول فنی برای ایجاد یک عکس خوب وجود دارد و به سادگی و در یک لحظه می توانید تعدادی عکس ایجاد کنید. همانطور که برای تبدیل شدن به یک عکاس بزرگ جستجو و آزمایش می‌کنید، عکاسی خوب را با نگاه کردن به آن بشناسید. یک تور برای گرفتن تصاویر متعدد راه بیندازید که در صفحات مجله و کتاب‌های ما، سراسر وب سایت‌های ما و در اپلیکیشن‌های ما نشان داده می‌شوند.
   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  معرفی کتاب: فرهنگ جامع واژگان روابط‌عمومی


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  اگر کسی به ما حرف بدی می‌زند چه‌کار کنیم؟


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  اضطراب اطلاعاتی


  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


  روابط‌عمومی در عصر ابهام


  ادغام رسانه‌های اجتماعی و روابط‌عمومی‌: چند نکته


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد