درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 22:10   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5745صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومییکشنبه، 14 مهر 1392 - 04:22
مرد نابینا با کمک دندانش بینا شد
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «یان تیبتس» مرد ۴۳ ساله نابینا پس از ۱۶ سال نابینایی، با کمک یک عمل جراحی عجیب و نادر و با استفاده از «دندانش» توانست برای نخستین بار چهره دوقلوهای چهارساله‌اش را ببیند.مرد نابینا

به گزارش شارا به نقل از ایسنا، پزشکان «بیمارستان چشم ساسکس» در بیرمنگام انگلیس موفق شدند با کمک دندان «یان» بینایی را پس از 16 سال به او بازگردانند.

«یان» با خوشحالی گفت: تا قبل از اینکه بتوانم فرزندانم را ببینم آنها تنها برایم دو جسم بودند و فقط می‌توانستم از روی صدایشان آنها را از هم تشخیص دهم.

«یان» که در گذشته راننده جرثقیل بوده است 16 سال پیش و در اثر یک حادثه و پریدن قطعه ای فلزی به چشمش طی یک دوره دو ساله ابتدا بینایی چشم راستش را از دست داد و سپس طی یک حادثه دیگر بینایی چشم چپ وی نیز دچار آسیب شده و وی بخش اعظم بینایی خود را از دست داده بود.

«یان» در ماه دسامبر سال گذشته میلادی در نهایت موافقت خود را با انجام یک عمل جراحی غیر معمول روی چشمانش اعلام می‌کند.

این عمل جراحی «استئو ادونتو کراتوپروستزیس» (OOKP) نام دارد. این تکنیک در سال 1963 میلادی توسط یک جراح چشم پزشک ایتالیایی به نام «بنه‌دتو استرامپلی» ارائه شده که طی آن از دندان و استخوان‌های لثه برای نگه داشتن یک مجرای بینایی استفاده می‌شود. مراحل این عمل بسیار پیچیده است و از دو مرحله تشکیل می‌شود که شامل قرار دادن یک لنز پلاستیکی در حفره‌ای در داخل سیلندر بینایی ساخته شده از دندان می‌شود.

این شیوه تنها روی بیمارانی موثر است که شبکیه چشم آنها همچنان فعال و سالم است. پس از آن لنز ساخته شده داخل چشم بیمار کاشته می‌شود و از آنجا که این لنز از اندامهای بدن خود بیمار ساخته شده از سوی عضو پس زده نمی‌شود و کاملا پذیرفته می‌شود.

در حال حاضر این عمل جراحی در انگلیس تنها از سوی «کریستوفر لیو» در «بیمارستان چشم پزشکی ساسکس» انجام می‌شود اگرچه این شیوه مشابه در ژاپن و اروپا نیز انجام شده است.
   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟


  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود


  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟


  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه روزنامه‌نگاران و متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند برای تقویت صداهای مختلف با یکدیگر همکاری کنند


  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟


  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد