درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 13:50   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
  هوش مصنوعی جدید مایکروسافت چهره‌ها را از روی عکس‌ها متحرک می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54628صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 5 فروردین 1403 - 09:00
مهارت نادیده گرفته شده‌ای که پادزهر مسمومیت محیط کار است
طبق نظرسنجی سال 2023 انجمن روانشناسی آمریکا، 19 درصد از کارکنان گفتند که محل کار آنها بسیار یا تا حدودی مسموم است و کسانی که مسمومیت محیط کار را تجربه کرده‌اند، بیش از سه برابر بیشتر احتمال دارد که به سلامت روان خود آسیب وارد کنند نسبت به کسانی که شاهد یک محیط کاری سالم هستند (52% در مقابل 15%).
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || متیو نیل، معاون محصولات ارزیابی در شرکت Criteria، ارزش هوش هیجانی و نقش آن در جلوگیری از مسمومیت محیط کار را توضیح می‌دهد.


آخرین باری را به یاد بیاورید که با یک همکار درگیری داشتید. لازم نیست به دراماتیک یک مسابقه فریاد تمام عیار یا پرتاب ماست در سراسر اتاق استراحت باشد.

این می‌تواند لحظه‌ای باشد که در جلسه‌ای تیمی متوجه نیشخندی غیرمستقیم از یک همکار شده باشید، یا بعداً در یک مکالمه خصوصی در راهرو، شاهد یک مورد تحریف نورپردازی باشید.

بحث در مورد "مسمومیت" و ارتباط آن با فرهنگ محل کار در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است و این مسمومیت می‌تواند به اشکال مختلفی بروز کند.

طبق نظرسنجی سال 2023 انجمن روانشناسی آمریکا، 19 درصد از کارکنان گفتند که محل کار آنها بسیار یا تا حدودی مسموم است و کسانی که مسمومیت محیط کار را تجربه کرده‌اند، بیش از سه برابر بیشتر احتمال دارد که به سلامت روان خود آسیب وارد کنند نسبت به کسانی که شاهد یک محیط کاری سالم هستند (52% در مقابل 15%).

علاوه بر این، من معتقدم این مشکل با بازگشت بیشتر کارگران به دفتر پس از همه‌گیری، بدتر خواهد شد.

تحول پویایی کارکنان و افزایش آگاهی از مسمومیت در محیط کار مدرن، واقعیتی است که کارفرمایان باید با آن روبرو شوند.

یکی از راه‌های انجام این کار این است که تیم‌ها روی کمک به کارگران برای ایجاد مهارت‌های "ضد مسمومیت" مانند هوش هیجانی سرمایه‌گذاری کنند تا با فرهنگ سمی محیط کار و عواقب آن - نارضایتی کارکنان، ترک کار بدون سر و صدا و خروج کارکنان - مقابله کنند.

فرهنگ سمی محیط کار چیست؟
همه ما در برهه‌ای از زمان، لحظاتی از ناراحتی با رئیس یا همکار را تجربه کرده ایم. حتی ممکن است در محل کار احساس حمله کرده باشیم. اما آیا همه این لحظات نماینده مسمومیت هستند؟

چه می‌شود اگر منفی‌گرایی یا اضطرابی که یک کارگر احساس می‌کند، حمله مستقیم یا عمدی از سوی یک همکار نباشد؟ دقیقاً چه شرایطی یک فرهنگ سمی محیط کار را تشکیل می‌دهد؟

طبق گفته Business Leadership Today، فرهنگ سمی محیط کار "فرهنگی است که در آن درگیری رایج است و محیط کار به دلیل رفتارهای غیر اخلاقی، عدم مشارکت و بی‌احترامی منفی است." بیایید نگاهی دقیق تر به این تعریف بیندازیم:

اول، اینکه درگیری در محل کار باید "معمول" باشد، به این معنی است که یک یا دو حادثه نامطلوب لزوماً نشان دهنده یک فرهنگ پایدار مسمومیت نیست.

کارگران انسان هستند و انسان‌ها ممکن است گاهی اوقات دچار اشتباه و قضاوت ضعیف شوند، به‌ویژه در محیط کاری پر از فشارهای روزانه و شخصیت‌ها و پیشینه‌های متفاوت.

به خصوص زمانی که یک حادثه توسط طرفین درگیر (البته با سرهای سردتر) مورد بررسی قرار می‌گیرد و حل و فصل یک هدف صادقانه است، درگیری کاری گاهی اوقات می‌تواند منجر به رشد سالم و پایه محکم‌تر احترام متقابل شود.

بخش کلیدی دیگر توصیف ما از فرهنگ سمی محیط کار به یک ویژگی مهم دیگر گره خورده است: اینکه محیط کار به دلیل برخی رفتارها یا نیتهای خاص منفی است.

به عنوان مثال، ناراحتی یک کارگر از کمبود نور طبیعی که از اتاق خود دریافت می‌کند، به معنای "رفتار غیر اخلاقی"، "عدم مشارکت" یا "بی‌احترامی" نیست.

اما چه می‌شود اگر آن کارگر به سادگی از سرپرست خود بپرسد که آیا ایستگاه کاری در دسترس است که نور خورشید بیشتری داشته باشد؟

و چه می‌شود اگر رئیس با عصبانیت بگوید که به کارمند به طور عادلانه حقوق پرداخت می‌شود و باید از ایستگاه کاری که به دست می‌آورد راضی باشد، سپس در هفته‌های آینده به طور مرتب با نظرات کنایه آمیز در مورد جرات درخواست او، کارمند را اذیت کند؟

طبق تعریف نقل قول شده، می‌توان استدلال قوی برای وجود یک فرهنگ سمی در محیط کار ارائه کرد.

منبع انگلیسی: fastcompany
منبع فارسی: شارا
 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد