درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 21:13   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5433صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 3 مهر 1392 - 14:05
حکم مجید رضاییان برای دبیری شورای عالی ارتباطات و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد زده شد
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با حکم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، شورای عالی ارتباطات و اطلاع رسانی در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد.
 
 به گزارش شارا به نقل از  آنا، با حکم میرزاده، مجید رضاییان به سمت مشاور ریاست دانشگاه و دبیر شورای عالی ارتباطات و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد.

در متن این حکم آمده است:

دستیابی به "نظام جامع ارتباطات و اطلاع رسانی" و بستر سازی برای اجرای آن در یک دانشگاه بزرگ و ملی، از اولویت های کنونی به شمار می آید.

از این رو بنا به تعهد، دانش و تجربه حرفه ای رسانه ای و دانشگاهی، جنابعالی با هدف تحقق ماموریت فوق به سمت مشاور ریاست دانشگاه و دبیر شورای عالی ارتباطات و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب می شوید.

بر اساس این حکم، روزنامه فرهیختگان، خبرگزاری آنا، اداره کل روابط عمومی، انتشارات و چاپخانه دانشگاه تحت مدیریت جنابعالی اداره خواهند شد.

بدیهی است در اولین فرصت "اعضای شورای ارتباطات و اطلاع رسانی" تعیین خواهند شد تا در خصوص دستیابی به نظام جامع ارتباطی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی که مسئولیت آن برعهده اینجانب است، تصمیم گیری شود.

برای جنابعالی از خداوند بزرگ آرزوی توفیق دارم. بدیهی است همه همکاران در واحدهای مذکور همکاری همه جانبه با جنابعالی خواهندداشت.

لازم به ذکراست سوابق کاری و تحصیلی دکتر مجید رضاییان به شرح ذیل است:

مجید رضائیان در سال 1340 در تربت جام به دنیا آمد. وی دارای مدرک لیسانس علوم سیاسی، فوق لیسانس روابط بین‌الملل و دکترای روزنامه‌نگاری است.

رضائیان فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1359 در روزنامه جمهوری اسلامی آغاز کرد. پس از آن با روزنامه‌های صبح آزادگان، کیهان هوایی و کیهان تا سال 71 همکاری داشت.

وی از بنیان‌گذاران روزنامه نگاری پس از جنگ به شمار می‌آید. بنیان‌گذاری روزنامه ایران توسط او در سال 73 که برای اولین بار از ماکت موضوعی و مطبوعاتی متفاوتی برخوردار بود، توانست سبک تازه‌ای را به عنوان «سبک خبری - گزارشی» به جامعه روزنامه‌نگاری عرضه نماید.

او پیش از بنیانگذاری روزنامه ایران که سمت جانشین مدیر مسئول و سردبیر را عهده دار بود، در سال 71 مدیر کل پژوهش ایرنا شد و پس از انتشار روزنامه در سال 73، در سال 76 به عضویت شورای 5 نفره «تاسیس دانشکده خبر» درآمد.

رضاییان، نخستین معاون پژوهشی دانشکده‌ ‌خبر بود و در سال 77 در راس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت خدمات خبری عصر ایران - وابسته به ایرنا- قرار گرفت. وی در نیمه ‌دوم سال 77 «سبک روزنامه نگاری خبری-تحلیلی» را برای نخستین‌بار در مطبوعات ایران با بنیان‌گذاری روزنامه انتخاب، کلید زد و در این روزنامه تا سال 79 با سمت معاون هماهنگ کننده مدیر مسئول و سردبیر فعالیت کرد.

وی سپس برای سردبیری روزنامه جام جم دعوت به همکاری شد و ضمن ارائه طرحی متفاوت با تاکید بر «ماکت مطبوعاتی فرهنگی- اجتماعی»، در راه‌اندازی آن مشارکت داشت.

رضاییان علاوه بر بنیان گذاری سبک روزنامه نگاری خبری- تحلیلی، از بنیان‌گذاران «جشنواره‌های تخصصی مطبوعات» به شمار می‌آید که از سال 80 کلید خورد و تا کنون داوری ده‌ها جشنواره و ریاست هیات داوران را بر عهده داشته است.

وی از ابتدای تاسیس دانشکده خبر تا کنون در این دانشکده تدریس داشته و هم اکنون علاوه بر دانشکده خبر، در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران تدریس دارد.

برخی تألیف و طرح‌های مهم پژوهشی او به شرح زیر است:

•مجموعه 8 جلدی بررسی اطلاعات در خبر

•مجموعه دو جلدی بررسی پیام در خبر

•نظر سنجی درباره علل گرایش شهروندان تهرانی نسبت به اخبار رسانه‌های خارجی

•پژوهش و مطالعه میدانی با تاکید بر رسانه‌های موفق در اروپا ( با هدف رسیدن به یک مدل و مهندسی حرفه‌ای پیش از راه اندازی روزنامه ایران)

• تألیف کتاب تیتر نویسی برای نخستین بار در روزنامه نگاری ایران با نگاهی متفاوت به تیتر که از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها درسال 92 نمایشگاه کتاب منتشر شده است.

جدای از ده‌ها مقاله و مصاحبه تخصصی در زمینه روزنامه‌نگاری، از جمله می‌توان به مقاله «تیتر تحلیلی» در فصلنامه رسانه ویژه آموزش روزنامه‌نگاری اشاره کرد. وی همچنین کنفرانسی پژوهشی در سال 2011 در زمینه «رابطه روزنامه نگاری و ادبیات معاصر» در دانشگاه سن‌پترزبورگ داشته که به دعوت گروه ایران‌ شناسی این دانشگاه صورت پذیرفت.همچنین از او در سال 2010 در دانشکده روزنامه‌نگاری دانشگاه ملی تاجیکستان دعوت شد تا درباره روزنامه‌نگاری تحلیلی کنفرانسی پژوهشی ارائه کند.

موضوع پایان نامه دکترای او روزنامه نگاری تحلیلی، با تاکید بر مقایسه نگاه مطبوعات امریکا، اروپا، روسیه به واقعیت ایران معاصر است که شامل 11روزنامه می‌شود، او 3کتاب در دست تالیف دارد.

وی، عضو انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر ایران است و در طول 10 سال فعالیت این انجمن، 6 سال داوری بخش مسابقه مطبوعاتی این انجمن را بر عهده داشت.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود


  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟


  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟


  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه روزنامه‌نگاران و متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند برای تقویت صداهای مختلف با یکدیگر همکاری کنند


  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها


  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد