درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 16:57   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52852صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیسه شنبه، 3 مرداد 1402 - 14:25
تبدیل توییتر به «X»؛ کارشناسان از احتمال کاهش میلیاردها دلار از ارزش این برند می‌گویند
به گفته تحلیلگران و آژانس‌های ارزیابی برند، این اقدام ماسک بین ۴ تا ۲۰ میلیارد دلار از ارزش این برند را از بین خواهد برد. از نظر استیو سوزی، کارشناس ارزیابی برند، ۱۵ سال طول کشیده تا ارزش سهام این شرکت در سرتاسر جهان به این میزان برسد، بنابراین از دست دادن «توییتر» به عنوان یک نام تجاری، ضربه مالی قابل توجهی خواهد بود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || به ندرت پیش می‌آید که برند شرکتی آنقدر در مکالمات روزمره مطرح باشد که تبدیل به فعلی در فرهنگ لغات مردم شود. درعین حال، به ندرت پیش می‌آید که صاحب چنین برندی برنامه‌هایی برای تخریب عمدی این دستاورد داشته باشد. مانند همان کاری که ایلان ماسک با توییتر می‌کند.

ایلان ماسک روز یکشنبه دستور داد که نام توییتر به «X» تغییر کند تا او از شر لوگوی پرنده و همه کلمات مرتبط با آن از جمله «توییت» خلاص شود.

به این ترتیب صبح روز دوشنبه یک لوگوی سیاه و سفید جدید با نام «X» که توسط یکی از طرفداران طراحی شده بود، در سایت ظاهر شد.

به گفته تحلیلگران و آژانس‌های ارزیابی برند، این اقدام ماسک بین ۴ تا ۲۰ میلیارد دلار از ارزش این برند را از بین خواهد برد.

از نظر استیو سوزی، کارشناس ارزیابی برند، ۱۵ سال طول کشیده تا ارزش سهام این شرکت در سرتاسر جهان به این میزان برسد، بنابراین از دست دادن «توییتر» به عنوان یک نام تجاری، ضربه مالی قابل توجهی خواهد بود.

از زمانی که ماسک توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید، ارزش این شرکت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و حالا هم که به طور کلی نام برند تغییر کرده، ارزش شرکت ضربه بیشتری خواهد خورد.

اگرچه لیندا یاکارینو، مدیر اجرایی جدید، چشم انداز شرکت «ایکس» را تبدیل آن به سایتی صوتی، تصویری، پیام‌رسان، پرداخت و بانکداری اعلام کرده، اما تحلیلگران و آژانس‌های ارزیابی برند همچنان تغییر نام محصول را اشتباه می‌دانند؛ از جمله تاد ایروین، بنیانگذار برند فازر که توییتر را یکی از شناخته شده‌ترین برندهای رسانه‌های اجتماعی می‌داند.

جاشوا وایت، استادیار امور مالی در دانشگاه واندربیلت نیز می‌گوید که محبوبیت توییتر باعث شده که افعال و کلماتی مانند «توییت کردن» و «ری‌توییت» به بخشی از فرهنگ مدرن تبدیل شود و به طور مرتبط برای توضیح نحوه ارتباط افراد مشهور، سیاستمداران و دیگران با مردم از آن استفاده شود.


تنها توییتر نیست که نامش را تغییر داده است

برخی شرکت‌های فناوری هم در سال‌های اخیر نام خود را تغییر داده‌اند.

بطور مثال گوگول به «آلفابت» تبدیل شد تا به کسب و کارهای مختلف درون شرکت اجازه دهد بدون اینکه نیاز باشد به این موتور جستجو گره بخورند، رشد کنند. فیسبوک نیز به منظور تاکید بر تعهد این شرکت به متاورس به «متا» تبدیل شد.

اما نام این محصولات همچنان همان باقی ماند و ما همچنان از جمله «گوگل کن» برای جستجو در اینترنت استفاده می‌کنیم.

همین موضوع ارزشمند است و بر همین اساس شرکت مشاوره ارزیابی برند «برند فاینانس» ارزش برند توییتر را حدود ۴ میلیارد دلار برآورد کرده است. این شرکت برای برند فیسبوک ۵۹ میلیارد دلار و برای اینستاگرام ۴۷.۴ میلیارد دلار ارزش قائل شده است.

دانشگاه وندربیلت نیز ارزش برند توییتر را ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار تخمین زده که با اسنپ چت قابل مقایسه است.

ارزیابی ارزش برند دشوار است و چون رویکرد خاصی در این سنجش وجود ندارد، برآوردها نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال شرکت «برند فاینانس» تخمین می‌زند که برند توییتر ۳۲ درصد از ارزش خود را از سال گذشته از دست داده است.

کاهش تبلیغات در توییتر

همانطور که برند توییتر تغییر کرده، تبلیغ کنندگان هم از این پلتفرم دور شده‌اند. به گفته ایلان ماسک درآمد تبلیغات در توییتر از اکتبر بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

علاوه بر این، خطراتی نیز برای اهداف آینده ماسک برای توییتر وجود دارد. ایجاد سیستم بانکداری و پرداخت در برنامه نیاز به اعتماد مشتری دارد که این کار برای محصولی با نام جدید دشوار خواهد بود. از طرفی به گفته برخی کارشناسان، تغییر نام توییتر این را ثابت می‌کند که نه تردز و نه اپلیکیشن‌های دیگر قاتل اصلی توییتر نبودند و این ماسک بود که توییتر را به قتل رساند.


چشم انداز ماسک چیست؟

چشم‌انداز ماسک برای ایکس، چیزی شبیه «وی‌چت» چین است. یک برنامه فوق‌العاده که مردم می‌توانند از آن برای سرگرمی، خرید کالا و خدمات و به روزرسانی پیام‌ها و ارسال پیام به دوستان خود استفاده کنند.

همانطور که در پرونده‌ای در دادگاه در آوریل گذشته فاش شد، ماسک قبلا نام شرکت توییتر را به «ایکس» تغییر داده بود که خود زیرمجموعه هلدینگ ایکس است. او اکتبر گذشته، کمی قبل از خرید توییتر گفت که این قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری را به عنوان «شتاب‌دهنده‌ای برای ایجاد ایکس، برنامه‌ای برای همه چیز» می‌داند.

حرف ایکس به طور برجسته در نام شرکت «اسپیس ایکس» ایلان ماسک وجود دارد. دو دهه پیش هم X.com نام شرکت پرداخت ماسک بود که درنهایت از طریق ادغام با یک رقیب در آن زمان به شرکت «پی‌پل» تبدیل شد.
 

منبع: euronews

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد