درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 18:27   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52388صفحه نخست » مسئولیت اجتماعی و ESGدوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 06:37
فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی
🔶 مهدی باقریان رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی 🔶 - «ای‌اس‌جی» (ESG) چارچوبی است که به ذ‌‌ی‌نفعان هر شرکت و سازمانی کمک می‌کند بفهمند یک سازمان چگونه در حال مدیریت ریسک‌ها و فرصت‌های مرتبط با محیط‌زیست، جامعه و اقدام‌های حاکمیتی است. «ای‌اس‌جی به ما یادآور می‌شود که مسایل مرتبط با توسعه پایدار و متوازن فقط به موضوع‌های زیست‌محیطی محدود نمی‌شود و علاوه بر مسایل مرتبط با محیط‌زیست و جامعه به موضوع‌ها و دغدغه‌های رایج بین مشتریان، تامین‌کنندگان و کارکنان نیز ارتباط پیدا می‌کند»
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || «ای‌اس‌جی» (ESG) چارچوبی است که به ذ‌‌ی‌نفعان هر شرکت و سازمانی کمک می‌کند بفهمند یک سازمان چگونه در حال مدیریت ریسک‌ها و فرصت‌های مرتبط با محیط‌زیست، جامعه و اقدام‌های حاکمیتی است. «ای‌اس‌جی به ما یادآور می‌شود که مسایل مرتبط با توسعه پایدار و متوازن فقط به موضوع‌های زیست‌محیطی محدود نمی‌شود و علاوه بر مسایل مرتبط با محیط‌زیست و جامعه به موضوع‌ها و دغدغه‌های رایج بین مشتریان، تامین‌کنندگان و کارکنان نیز ارتباط پیدا می‌کند» (کایل پیتردی، 2023).


تاکنون هیچ‌گاه به اندازه‌ الان فشارها در ارتباط با سیاست‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی و تاثیرگذاری آن بر تعیین اهداف و خواسته‌ها زیاد نبوده و باعث نشده بود تا شرکت‌ها و مشتریان و ذ‌ی‌نفعان تا بدین‌حد و اندازه در این زمینه همسو و حساس باشند.


شواهد زیادی نشان می‌دهد که ابتکارهای زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی برای رشد کسب‌وکارها بسیار مهم هستند و همه این‌ها بر یک واقعیت ساده متکی است: مسایل ای‌اس‌جی برای مشتریان و مصرف‌کنندگان اهمیت دارد.


مصرف‌کنندگان، کسب‌وکارها را به‌عنوان عوامل تغییر حیاتی می‌بینند و اگر برند مورد علاقه‌شان در مسایل مربوط به ای‌اس‌جی کوتاهی کند، از خود واکنش منفی نشان می‌دهند.


از همین‌رو سال 2023 را می‌توان نقطه‌ی عطفی در تاریخ ای‌اس‌جی دانست و سالی طلایی در زمینه سرمایه‌گذاری‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی نامید به‌طوری‌که رسانه‌ها نیز روی خوشی به خبرهای مرتبط با ای‌اس‌جی نشان دادند.


جسی چن متخصص ای‌اس‌جی و پایداری در تایید این مطلب چنین می‌نویسد: «من پس از اضافه کردن یک بخش و عنوان جدید به نام کارشناس ای‌اس‌جی به پروفایل لینکدین خودم با حجم عظیمی از درخواست‌ها روبرو شدم که از من در مورد ای‌اس‌جی پرسیده بودند و خیلی‌ها بودند که دوست داشتند در این مورد بیشتر بدانند و ارتباط آن با روابط‌عمومی و تحلیل‌های مربوط به ای‌اس‌جی و توسعه متوازن و ارتباطات زیست‌محیطی و اجتماعی را درک کنند.


حتی سلبریتی‌ها هم به این حوزه روی خوش ‌نشان دادند به‌طوری‌که شاهزاده هری و مگان مارکل به سفیران ای‌اس‌جی تبدیل شدند و مدیریت 3/1 میلیارد دلار اختصاص ‌یافته به فعالیت‌های ای‌اس‌جی را بر عهده گرفتند و در روزنامه نیویورک‌تایمز هم به‌طور رسمی اعلام کردند که آماده دریافت و جمع‌آوری پول از جانب کسانی هستند که به آرمان‌ها و ارزش‌های بزرگ و اصیل ای‌اس‌جی علاقه‌مند و معتقد هستند».


بر اساس گزارش جدید موسسه بررسی‌های سرمایه‌گذاری پایدار جهانی، میزان سرمایه‌گذاری جهانی ای‌اس‌جی به بیش از 3/35 تریلیون دلار افزایش یافت و این حوزه به یکی از حوزه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و سازمان‌ها در سراسر جهان تبدیل شد.


مارینا ماتیوس مدیرعامل یک شرکت ارتباطی می‌گوید: ما هم اکنون شاهد توجه روزافزون شرکت‌ها به توسعه متوازن و پایدار و افشای اطلاعات و اقدام‌های صورت‌گرفته در این زمینه هستیم. همه‌گیری کووید-19 و ابهام‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جهان از یک‌سو و افزایش نگرانی‌ها از تغییرات اقلیمی و توجه روزافزون مردم جهان به موضوع‌های زیست‌محیطی و اجتماعی موجب شده تا ای‌اس‌جی به دغدغه اصلی بسیاری از سرمایه‌گذاران، سهام‌داران، سیاست‌مداران، قانون‌گذاران و رهبران سازمان‌ها و شرکت‌ها تبدیل شود و فشارها برای پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری شرکت‌ها در این زمینه، افزایش چشمگیری پیدا کند.


در نتیجه شرایط به‌گونه‌ای در حال رقم خوردن است که عوامل و موضوع‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی یا به اصطلاح ای‌اس‌جی به یکی از معیارها و شاخص‌های اصلی عملکردی سازمان‌ها و شرکت‌ها از نظر سرمایه‌گذاران و سهام‌داران تبدیل شود و میزان موفقیت شرکت‌ها و رهبران‌شان در زمینه توجه به مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکتی به‌عنوان یکی از معیارهای تعیین میزان موفقیت و پیشرفت در نظر گرفته شود».


از طرف دیگر، همه ما به‌خوبی می‌دانیم که رشد پایدار شامل حوزه‌هایی فراتر و جامع‌تر از پیامدهای زیست‌محیطی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکتی مربوط می‌شود و پرداختن به آن نیازمند برقراری ارتباطات مستمر و توجه به تنوع و تکثر و انجام اقدام‌های مبتکرانه است. بر این اساس، چنانچه شما به دنبال نظم‌بخشی و پایدارسازی فعالیت‌های رشدمحور خود هستید و در این میان می‌خواهید آرمان‌هایی مانند کربن صفر یا مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکتی را نیز موردتوجه قرار دهید، این کتاب می‌تواند در این مسیر کمک کند تا بتوانید به‌خوبی و به‌طور دقیق تعیین کنید که کدام کانال‌ها و پیام‌ها برای دسترسی پیدا کردن حداکثری و دایمی به مخاطبان هدف و تاثیرگذاری عمیق و ماندگار بر آن‌ها لازم و ضروری است.


نظر استیفن وادینگتون درباره فرصت‌های ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی می‌تواند راه‌گشا باشد. وی نقش سازنده روابط‌عمومی در حمایت از تصمیم‌گیری‌های مدیران در دوران همه‌گیری کووید-19 را برای بسیاری از سازمان‌ها به اثبات رساند و همگان فهمیدند که روابط‌عمومی می‌تواند نقش موثری در زمینه کمک به رهبران سازمان‌ها در زمینه گوش‌کردن به مخاطبان، برنامه‌ریزی و مشارکت با ذ‌‌ی‌نفعان داخل و خارج از سازمان ایفا کند.


به هر حال، بحران همه‌گیری کووید-19 تاثیرهای عمیقی را بر ساختارهای کسب‌وکار در سراسر جهان برجا گذاشت و فرایندهای حاکم بر رسانه‌ها، مدیریت افکارعمومی و ارتباطات سازمانی را دستخوش تغییرهای زیادی کرد و نقش فعالان روابط‌عمومی و ارتباطات را به‌عنوان یکی از ارکان مدیریت استراتژیک و پیاده‌سازی رویکردهای انسانی‌تر با مشارکت فعالان روابط‌عمومی و مدیرعامل و تیم‌های مدیریتی ارتقا بخشید».


آمار و ارقام یک تحقیق بیانگر وجود فرصت‌های بزرگ و قابل‌توجهی برای فعالان روابط‌عمومی است که آن‌ها را قادر می‌سازد تا به‌عنوان رهبران اصلی پیشبرد برنامه‌های ای‌اس‌جی در سازمان‌ها عمل کنند.


در این تحقیق که بر روی 187 فعال روابط‌عمومی با موضوع ای‌اس‌جی انجام شده و در شماره آوریل مجله Vuelio منتشر شد نتایج زیر به‌دست آمد:


* 63 درصد فعالان روابط‌عمومی مدعی‌اند که می‌توانند با اطمینان کامل ای‌اس‌جی را تعریف کرده و اثرهای آن بر مشتریان و سازمان‌ها را بیان کنند.


* 32 درصد سازمان‌ها اعلام کرده‌اند که دارای سیاست‌های منسجمی برای مدیریت مسایل ای‌اس‌جی هستند و 41 درصد نیز اعلام کرده‌اند که اقدام‌های جدی و منسجمی را در این زمینه در دست انجام دارند.


* 27درصد فعالان روابط‌عمومی گفتند که تاکنون هیچ اقدام خاصی در زمینه ارزیابی ریسک‌های ای‌اس‌جی و مدیریت این ریسک‌ها انجام نداده‌اند.


سازمان‌های زیادی هستند که به‌خوبی دریافته‌اند باید به شکلی جدی به موضوع ای‌اس‌جی پرداخت به‌طوری‌که سه‌چهارم سازمان‌های مورد بررسی اعلام کرده‌اند که برای مدیریت ای‌اس‌جی آماده‌اند و فقط 12درصدشان گفتند که از آمادگی کافی در این زمینه برخوردار نیستند و 67 درصدشان هم اذعان داشتند که تاکنون گزارش ای‌اس‌جی خود را منتشر نکرده‌اند.


در مجموع، این تحقیق نشان داده که آگاهی فزاینده از ای‌اس‌جی به‌عنوان یک موضوع کلان شرکتی به اثبات رسیده و برای توسعه چنین آگاهی‌هایی به آموزش بیشتر و کامل‌تر و پرکردن شکاف بین دانش ای‌اس‌جی و سیاست‌ها و استراتژی‌های توسعه‌ای نیاز هست.


این کتاب به سهم خود تلاش می‌کند به شما کمک کند تا بگوید کدام بخش‌ها از داستانِ رشدِ پایدار و مبتنی بر سیاست‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی شما بیشترین و بهترین تاثیرها را بر مخاطبان، سرمایه‌گذاران، سهام‌داران و مشتریان‌تان برجا خواهد گذاشت.


ما در این مسیر از انواع مختلف ابزارهای ارتباطی و روابط‌عمومی بهره می‌بریم تا به شما کمک کنیم تا ارتباطات استراتژیک خود در حوزه سیاست‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی را نظم داده و پیام‌های مورد نظر خود را به مخاطبان خود منتقل کنید.


امیدواریم که چنین باشد.

 

 

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد