درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 17:26   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49648صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیجمعه، 6 خرداد 1401 - 00:42
شبکه های اجتماعی، هیپنوتیزم تان می کند
من باید بتوانم خود کنترلی بیشتری داشته باشم، بگویم همه ما به طور طبیعی در طول روز به جهات مختلفی از هم جدا می ‌شویم. تلفن همراه یکی از این عوامل جدا کردن انسان از محیط است. این گسستگی به اشکال مختلفی ظاهر می‌شود، مانند آسیب ‌دیدگی یا تفکیک انواع روز مره‌ مرتبط با از دست دادن رشته فکر یا از دست دادن لحظه‌ ای تمرکز.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| دیدن افرادی که به تلفن های خود خیره می شوند در دهه گذشته به یک صحنه رایج تبدیل شده است. وبگردی با تلفن های هوشمند امروزه به یک روش زندگی برای ده ها میلیون نفر تبدیل شده است. این تاثیر از نظر محققان مشابه شرایط مسخ شدن انسان است.

محققان دانشگاه واشنگتن به بررسی این موضوع پرداختند که مردم هنگام استفاده از تلفن خود تا چه حد از محیط اطراف خود غافل می شوند. معمولاً افراد در هنگام استفاده طولانیاز تلفن هوشمند، متعجب می ‌شوند که زمان با چه سرعتی سپری شد.

برای درک بهتر این پدیده، تیم تحقیقاتی گروهی از کاربران
رسانه‌های اجتماعی را مشاهده کردند که با یک پلتفرم مشابه توییتر تعامل داشتند. محققان همچنین چند استراتژی مداخله‌ای را گردآوری کرده‌اند که خود پلتفرم‌ های رسانه‌های اجتماعی باید برای کمک به افراد برای کنترل بهتر عادات اعتیاد آور خود به کار گیرند.

آماندا باگان، نویسنده اصلی این مقاله در دانشکده علوم و مهندسی کامپیوتر پل جی آلن، می ‌گوید: من فکر می ‌کنم مردم در مورد استفاده از رسانه ‌های اجتماعی دچار اعتیاد شده اند. من ترجیح می دهم به جای گفتن عبارت: من باید بتوانم خود کنترلی بیشتری داشته باشم، بگویم همه ما به طور طبیعی در طول روز به جهات مختلفی از هم جدا می ‌شویم. تلفن همراه یکی از این عوامل جدا کردن انسان از محیط است. این گسستگی به اشکال مختلفی ظاهر می‌شود، مانند آسیب ‌دیدگی یا تفکیک انواع روز مره‌ مرتبط با از دست دادن رشته فکر یا از دست دادن لحظه‌ ای تمرکز.


این شرایط مثل زمانی است که مردم در شبکه های اجتماعی متوجه می شوند: اوه خدای من، یک ساعت چگونه گذشت؟ من فقط می خواستم یک خبر را بررسی کنم.

این تیم پژوهشی برای بررسی اثر اعتیاد آور و از خود بیخود شدن افراد در هنگام حضور در شبکه های اجتماعی، اپلیکیشنی به نام Chirp طراحی کردند که به حساب توییتر هر فرد متصل می شد. از طریق Chirp، لایک‌ ها و توییت‌ های کاربران در بستر رسانه‌های اجتماعی واقعی ظاهر می ‌شوند، اما محققان همچنین می ‌توانند این تجربه را کنترل کنند.

محققان در مجموع از ۴۳ کاربر توییتر از سراسر ایالات متحده خواستند تا به مدت یک ماه از Chirp استفاده کنند. در طول هر جلسه، پس از گذشت سه دقیقه، کاربران کادر محاوره ‌ای را می‌دیدند که از آن‌ ها می ‌خواست در مقیاس یک تا پنج میزان موافقت خود را با این جمله ارزیابی کنند: در حال حاضر بدون توجه به کاری که انجام می‌دهم از Chirp استفاده می‌کنم. این کادر محاوره ای به طور مداوم هر 15 دقیقه ظاهر می شود.

در طول دوره یک ماهه، ۴۲ درصد از شرکت کنندگان (۱۸ نفر) حداقل یک بار با این بیانیه موافق یا به شدت موافق بودند. پس از گذشت یک ماه، تیم مصاحبه های عمیقی با ۱۱ شرکت کننده انجام داد. هفت نفر اعتراف کردند که هنگام استفاده از Chirp دچار گسست و قطع رابطه با محیط اطرافشان شده اند.

در خاتمه باید اذعان داشت که این موضوع دارای اهمیت زیادی بوده و می تواند در زندگی افراد تاثیری مستقیم داشته باشد. محققان این تیم مطالعاتی، به تازگی نتایج مطالعه خود را در کنفرانس CHI 2022 در نیواورلئان ارائه کردند.

مترجم: زهرا همراز
منبع: studyfinds - sinapress

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد