شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| روندها و تاکتیکهای برندهای را که برندها باید در سال 2022 روی آنها تمرکز کنند توسط دادههای نظرسنجی بیش از 1000 بازاریاب جهانی ارائه شده است.
به گزارش اختصاصی شارا، اگر شما یک بازاریاب، رهبر کسب و کار یا کارآفرینی هستید که قصد دارید یک استراتژی موثر برای سال 2022 تدوین کنید که شما را بسیار جلوتر از رقبای خود قرار دهد، احتمالاً می خواهید بدانید:
- امروزه بازاریابان از کدام روندها استفاده می کنند؟ و آنها قصد دارند در سال 2022 از کدام یک استفاده کنند؟
- از کدام کانال های بازاریابی استفاده می کنند؟
- برترین فرمت های بازاریابی محتوا کدامند؟
- آنها با چه چالش هایی روبرو هستند؟
- و مهمتر از همه، برنامه ها و انتظارات آنها برای سال 2022 و پس از آن چیست؟
ما 1067 بازاریاب جهانی را از شرکتهای B2B و B2C از کارمندان کوچک تا بزرگ مورد بررسی قرار دادیم. نمونه شامل متخصصانی در سطوح مختلف تجربه از هفت کشور بود: ایالات متحده، استرالیا، کانادا، آلمان، بریتانیا، فرانسه و ژاپن.
یافته های کلیدی نظرسنجی صنعت بازاریابی 2022
- اینفلوئنسر مارکتینگ برترین گرایش بازاریابی است.
- رسانه های اجتماعی اولین کانالی است که بازاریابان از آن استفاده می کنند.
- اینستاگرام پرمصرف ترین پلتفرم رسانه اجتماعی است، درست جلوتر از یوتیوب و فیسبوک.
- برترین روندهایی که بازاریابان قصد دارند برای اولین بار در سال 2022 از آن استفاده کنند عبارتند از ویدئوی کوتاه، مسئولیت اجتماعی و بازاریابی درونگرا.
- بازاریابان ممکن است شاهد افزایش بودجه در سال 2022 باشند.
امروزه بازاریابان از کدام روندها استفاده می کنند؟
اینفلوئنسر مارکتینگ، طراحی وبسایت سازگار با موبایل، ویدیوی کوتاه، رویدادهای مجازی و بازاریابی تجربی، گرایشهای برتر بازاریابان در حال حاضر هستند.
این روندها در سال 2022 شاهد رشد مداوم خواهند بود زیرا اکثر بازاریابان سرمایه گذاری خود را در آنها افزایش می دهند.
نوشته: ماکس ایسکیف
منبع مرجع: شارا - شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)
|